• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

“تا ۱۰ بشمار” فیلمی تجربی است

  • کد خبر : 1554
  • 15 اسفند 1398 - 1:50
“تا ۱۰ بشمار” فیلمی تجربی است

فرید ولی زاده عنوان کرد”تا ۱۰ بشمار” فیلمی تجربی است!
فوژان نیوز:فرید ولی زاده:فیلم سینمایی”تا ۱۰ بشمار”فیلمی کاملا تجربی است که نوع فیلمبرداری وقصه آن در در سینمای ایران نو است.

به گزارش فوژان نیوز،بعد از صدور پروانه نمایش و مجوزهای پخش بین المللی فیلم “تا ۱۰ بشمار” از سوی سازمان سینمایی مجوز نمایش این فیلم به کارگردانی و تهیه کنندگی فرید ولی زاده برای نمایش در گروه سینمایی هنر و تجربه صادر شد و این فیلم در نوبت اکران سینماهای هنر و تجربه قرار گرفته است.

فرید ولی زاده در گفتگو یی کوتاه در خصوص شرایط ساخت این فیلم عنوان کرد : تمام سکانس ها و پلان های گرفته شده از دوبازیگر اصلی فیلم حرکتی و در حال عبوراز موانع گذری بوده است. و به همین خاطر در بخش عمده فیلم (حداقل ۹۰ درصد)از مانیتور کارگردانی استفاده نشده و صرف تکیه و اعتماد به فیلمبردار و بازیگران پلان ها بعد از برداشت ها مورد بازبینی قرار می گرفت.

و ی در ادامه گفت: قصه ای که در چند ساعت و در لوکیشن خارجی روایت می شود، فیلمبرداری و نگهداری راکوردهای بازیگر و آب و هوا به شدت سخت بوده بنابراین برخی از سکانس ها در روزهایی بارانی تعطیل می شد و به روزهای که شرایط آب و هوا نزدیک به سکانس های قبلی بود ادامه پیدا می کرد،و در این بین انرژی و حس بازیگران می بایست با جلو رفتن سکانسها با دقت لازم در استمرار بازی های قبل می بود و این امر برای بازیگران شرایط خاصی را ایجاد می کرد که خوشبختانه دو بازیگر اصلی این فیلم از پس نقش های سخت و پر دیالوگ این فیلم بخوبی بر آمده که جای تقدیر دارد.

همچنین فیلمبردار خوب ، با استعداد جوان و پر توان (حسین قلی پور) شاید روزانه بالغ به ۱۵ کیلومتر در شرایط سخت برای این فیلم راهپیمایی رو به عقب داشت و گاها از پله ها و موانع ناهموار می گذشت که البته وزن دوربین وسایل جانبی آن را نیز اضافه کنید که بهمین خاطر بخش عمده ای از ساخت این فیلم مرهون زحمات این فیلمبردار جوان و با سابقه است،ضمن اینکه از تمامی گروه جهت زحماتی که در این راه به دوش گرفتند قدر دانی میکنم.

این فیلم با بازی غزاله نظر و “منوچهر زنده دل” دو شخصیت اصلی داستان در شرایطی در نوبت اکران قرار گرفته است که همزمان برای نمایش و شرکت در جشنواره های بین المللی نیز زیر نویس شده است. همچنین :الناز باطنی،مانیا بابایی،بهرام حسینی ،آرش یزدان و امیر نظر ایفاگر سایر نقش های این فیلم هستند.

داستان فیلم تا ۱۰ بشمار روایت چند ساعت از زندگی زوجی با اختلاف سنی زیاد است که در مسیر ی با چالش گفتمان وارد ماراتنی مسابقه گونه تا شماره ۱۰ می شوند . قصه این فیلم به قلم “کیانوش اسلامی”به نگارش در آمده است این فیلم چهارمین ساخته بلند فرید ولی زاده صرفا در مقام کارگردانی است.

همچنین از این بازیگر فیلم ترسناک “آینه شیطان ” نیز،در پایان مراحل فنی قرار دارد .

برخی از عوامل اصلی این فیلم عبارتند از : فیلمبردار: حسین قلی پور/صدابردار:مسعود حمیدیان/طراح صحنه و لباس:قاسم مربی/ آهنگساز: شهاب اکبری/ مدیر تولید: امیرحسام حیدرپور/جانشین تولید و تهیه کننده:تبسم نعمتی/عکاس :احمد سیفی پور/طراح پوستر:علیرضا اکار/صداگذار:جسین وفایی/اصلاح رنگ:حامد رضی

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=1554

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.