• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

عدم اكران نوروزی «درباره الی» تخلف بود

  • کد خبر : 268
  • 17 فروردین 1388 - 2:34
فوژان نیوز:مديرعامل خانه سينما گفت: اگر قرار نبود فيلم «درباره الي…» در اكران نوروزي به نمايش درآيد، چرا قرارداد آن امضاء شد و بي‌جهت وقت شوراي صنفي نمايش را تلف كردند؟… با اين حساب به نظر مي‌رسد نوعي تخلف در اين زمينه انجام شده است.

به گزارش اواین پایگاه خبری تخصصی سینما،فوژان نیوز، مديرعامل خانه سينما گفت:عدم اكران نوروزي «درباره الی» تخلف بود.

وی ادامه داد: اگر قرار نبود فيلم «درباره الي…» در اكران نوروزي به نمايش درآيد، چرا قرارداد آن امضاء شد و بي‌جهت وقت شوراي صنفي نمايش را تلف كردند؟… با اين حساب به نظر مي‌رسدعدم اكران تخلفی است  در اين زمينه انجام شده است.

«محمدمهدي عسگرپور» در گفت‌وگویی با فارس با اشاره به آخرين وضعيت اكران فيلم «درباره الي…» اظهار داشت:

آنطور كه من شنيدم اين است كه پروانه نمايش فيلم به تهيه كننده «درباره الي…» داده شده است اما اين كه چرا فيلم به نمايش درنيامد واقعا بي‌اطلاع هستم.

 

وي افزود:البته من يك مقدار نگران هستم كه در اين قضيه به خصوص كاسه داغ‌تر از آش بشوم و تنها چيزي كه مي‌توانم بگويم اين است كه يك آئين‌نامه‌اي به نام آئين‌نامه اكران در شواري صنفي نمايش است كه بايد مورد توافق «خانه سينما» و ورازت ارشاد باشد.

 

نكته مهم از نظر من پايبندي كه به همين توافق است و بقيه اين ماجرا براي من اهميت اوليه ندارد و اينكه كدام فيلم با وزارت ارشاد و پخش‌كننده توافق مي‌كندبحث‌هاي ثانويه است كه اگر به اين موضوع خدشه‌‌اي وارد شود، به اعتقاد من آنجا، جايي است كه خانه سينما حتما بايد راهبرد خودش را داشته باشد.

يعني آئين‌نامه‌ها بالاخره يا كاربرد دارند و يا ندارند و بايد در اين زمينه تكليف خودمان را مشخص كنيم.

 

عسگرپور خاطرنشان كرد: نكته مهم در همين نكته است كه اگر قرار نبود، فيلم در اكران نوروز۸۸ اكران شود، چرا قرارداد آن امضا شد و بي‌جهت وقت شوراي صنفي نمايش را تلف كردند؟

 

وي تصريح كرد: با اين حساب، به نظر مي‌رسد نوعي تخلف در اين زمينه انجام شده است چرا كه جلوي اكران فيلمي كه قرار داد اكران داشته، به هر طريق ممكن گرفته شده و اين موضوع بايد بررسي شود.

 

مديرعامل خانه سينما در خاتمه تأكيد كرد: مسئله مهم اين است كه چون در ابتداي سال قرار داريم و قرار است در مجموعه سينما تا انتهاي سال با يك آئين‌نامه رفتار كنيم .

 

اگر قرار باشد از همان ابتدا به آن پايبند نباشيم،به نظر من تا انتهاي سال اين بنا همينطور كج خواهد رفت و اگر هم قرار است حق وتويي وجود داشته باشد بايد اين نكته در آئين‌نامه اكران گنجانده شود.

فوژان نیوز

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=268

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.