• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

اصغر فرهادی دو اسکاره شد

  • کد خبر : 1099
  • 10 اسفند 1395 - 16:07
فرهادی دو اسکاره شد.
فوژان نیوز:فیلم سینمایی «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی بهترین فیلم خارجی زبان هشتاد و نهمین مراسم اسکار ۲۰۱۷ شد

به گزارش فوژان نیوز، اصغر فرهادی برای دومین بار سینمای ایران را صاحب جایزه اسکار کرد، او که پیش از این با فیلم «جدایی نادر از سیمین» توانسته بود، اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی را به دست بیاورد.

اصغر فرهادی در هشتاد و نهمین مراسم اسکار توانست با فیلم «فروشنده» این جایزه را از آن خود و سینمای ایران کند.

پروفسور فیروز نادری و انوشه انصاری که از سوی اصغر فرهادی برای حضور در مراسم اسکار معرفی شدند،این جایزه را دریافت کردند.

انوشته انصاری به عنوان نماینده اصغر فرهادی متن پیام او را قرائت کرد. در این متن چنین آمده است:«افتخار بزرگی‌ است که برای دومین بار این جایزه با ارزش را دریافت می‌کنم.

از اعضای آکادمی، گروهم در ایران، تهیه‌کننده‌ام الکساندر ماله‌گی و پخش‌کنندگانم کوهن مدیا و آمازون تشکر می‌کنم. همچنین سپاسگزارم از همبستگی دیگر کاندیداهای بهترین فیلم خارجی.متاسفم که امشب در کنار شما نیستم، من به احترام مردم کشورم و شش کشور دیگر که با قانون غیرانسانی منع ورود مهاجران مورد بی‌احترامی واقع شدند به آمریکا نیامدم.

تقسیم‌بندی جهان به ما و دشمنان ما توسط سیاستمداران افراطی، باعث ترس می‌شود، ترسی که توجیهی‌ست دروغین برای خشونت‌ها و جنگ‌ها. جنگ‌هایی که مانع بزرگی بوده‌اند برای رسیدن به دموکراسی و رعایت حقوق بشر در کشورهایی که مورد تهاجم واقع شده‌اند.سینماگران می‌توانند با چرخش دوربین‌هایشان به مشترکات انسانی، کلیشه‌هایی که از ملیت‌ها و ادیان مختلف ساخته شده است را بشکنند و زمینه‌ همدردی و به دنبال آن همبستگی مردمان جهان را فراهم کنند. همدردی چیزی‌ست که ما امروز بیشتر از هر زمان به آن نیازمندیم.»

انوشنه انصاری که به عنوان نماینده فرهادی در اسکار حضور داشت در پشت صحنه نیز بر این تاکید کرد که این فیلمساز از حضور در مراسم خودداری کرد تا همبستگی خود را با دیگر مردمی که از سفر آنها ممانعت شده ابراز کند.

او افزود : این پیام بزرگی بود که فرهادی با این کارش به همه جهان داد.ورایتی افزود: انصاری مهندسی است که توریست فضایی شد.

این در حالی است که دیگر نماینده فرهادی برای این مراسم فیروز نادری دیگر چهره کهنه کار علوم فضایی است.این محقق ناسا نیز در سخنانی گفت: برای آنهایی که به فضا سفر می‌کنند و از زمین دور می‌شوند دریافت مفهوم بی مرزی بسیار بهتر صورت می‌گیرد.

اگر از زمین دور شوید، همه زمین زیبا را یک جا می‌بینید.نادری با تجلیل از فرهادی گفت: وقتی می‌خواهی سر اصولت بایستی مجبور به انتخاب‌های سخت می‌شوی و او هم همین کار را کرد.

 

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=1099

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.