• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

گیشه در سال۹۹شکست خورد!

  • کد خبر : 4141
  • 23 اسفند 1399 - 18:26
فوژان نیوز: مقایسه فروش چند فیلم سینمایی اکران شده در زمان قبل از کرونا و فروش چندفیلم سینمایی اکران شده در زمان کرونا ،نشان از رکورد زدن شکست گیشه در سال 99 نسبت به تمام سال ها سینمای ایران است.
به گزارش فوژان نیوز، با برسی گزارش های  برخی از رسانه ها در زمینه رکورد زدن شکست گیشه در سال ۹۹  این معضل ر اینگونه می توان بیان کرد:سالیکه ویروس کرونا سالن‌های سینمارا بست و کارکنان این سالن‌ها تعدیل شدند. فیلم‌های خوبی که با وعده حمایت اکران شدند، اما نه تنها به درستی حمایت نشدندبلکه فیلم هایشان در گیشه شکست خورد.
امسال اکران آنلاین در سینما باب شد که در این مسیر هم موفق عمل نکردیم و فیلم‌ها علاوه بر اینکه قاچاق شدند،بازگشت سرمایه هم برای سازندگان نداشت.
در این گزارش فروش ۵ فیلم پر فروش سال ۹۸ و۹۹ سال را مقایسه کردیم که در ادامه می‌خوانید.

روزهایی سخت برای سینماهمان طور که مشاهده می‌کنید اختلاف فاحشی بین ۵ فیلم پر فروش سال گذشته و امسال وجود دارد.البته کرونا در همه جای دنیا سایه افکنده و بر فروش فیلم‌هایدنیا نیز تاثیر خود را گذشته است؛ اما در سینمای ایران این مقدار اختلاف فقط نشات گرفته از کرونا نیست.کیفیت فیلم‌ها، قاچاق فیلم‌ها، عدم برنامه ریزی مناسب برای اکران فیلم‌ها و کرونا همگی باعث این شکست سنگین سینما در سال ۹۹ شده است. اماسال ۱۴۰۰ هم حداقل تا نیمه اول آن با مسئله کرونا درگیر هستیم و اگر مسئولان و مدیران سینمایی اندیشه و تدبیری نکنند با این میزان فروش که حتی سرمایه شانهم برنمیگردد کمتر کسی فیلم سینمایی می سازد و همینطور شاهد ساخت سریال‌های نمایش خانگی هستیم که حتی اگر کپی شود درآمدشان تغییر محسوسی نمی‌کندو با اسپانسر و فروش نت که منبع درآمدشان هست خیالشان راحت است.

مدیران سینمایی در حال حاضر پیشنهادی که دادند، گران شدن بلیت هاست و به نظر می رسد همچنان نظارت بر کیفیت فیلم‌ها و داشتن برنامه ریزی درست در دستورکار قرار نگرفته است.

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=4141

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.