• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2

سال گذشته در چنین روزی گیشه سینما چقدر فروخت؟!

  • کد خبر : 13590
  • 24 آبان 1401 - 21:26
سال گذشته در چنین روزی گیشه  سینما چقدر فروخت؟!
فوژان نیوز:فروش روزانه گیشه سینمادر سه شنبه25 آبان 1400در مقایسه با امروز 24 آبان ،یک نکته مشترک قابل بحث داشت.

به گزارش فوژان نیوز،سال گذشته در چنین روزی (سه شنبه ۲۵ آیان ماه ۱۴۰۰) فروش کل فیلم های گیشه سینمایی کشور با ۸ فیلم در حال اکران و با ۱۵,۷۲۳قطعه بلیت به۳,۸۹۰,۳۴۰,۰۰۰ریال رسید.

در یادداشتی کوتاه برسی خواهیم کرد:

دراین روز یکی از پرفروشترین فیلم های سینما«دینامیت» ساخته مسعود اطیابی با۶,۵۰۷ مخاطب ۱,۵۵۶,۵۷۰,۰۰۰ ریال فروخت و به دنبال این فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی با ۵,۴۵۳مخاطب ، ۱,۳۹۴,۲۱۰,۰۰۰ ریال فروخت.

و به ترتیب فیلم های منصور،درخت گردو،پوست،تومان،کله پوک و تک تیر انداز رتبه های بعدی  در فروش روزانه گیشه  را به خود اختصاص دادند.

نقطه مشترک این روزها به جز تاریخ،اکران فیلم «دینامیت»ساخته مسعود اطیابی با بازی پژمان جمشیدی و اکران امروز  فیلم «بخارست» ساخته همین کارگردان و بازی مجدد پژمان جمشیدی است .

فیلم «دینامیت» با گذشت بیش از ۴ ماه از اکران خود تا این تاریخ ۲۲۲,۰۰۶,۸۶۸,۹۰۰ ریال فروش داشت و فیلم تازه اکرانی «بخارست» که اولین روز اکران را تجربه می کند تا این ساعت (۲۱:۲۶)  ۹۹۹,۰۰۰,۰۰۰ ریال فروش داشته است.

مقایسه این دو فیلم در شرایط کنونی شاید صرفا رکود فروش فیلم در آبان هر دوسال را گوشزد کند ولی مطمئنا «کرونا» در فروش « دینامیت» در چنین روزی بی تاثیر نبوده است.

همچنین اگر تورم و بهای بلیط را در نظر نگیریم باز هم فروش سینما با شرایط« کرونا» در ۲۵ آبان سال۱۴۰۰باهشت فیلم در حال اکران ، با ظرفیت نیمه سینما و رعایت فاصله گذاری بخاطر «کرونا»موفق تر از امروز بوده است.

تبسم نعمتی

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=13590

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.