• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

«برنده‌ها» برای حضور دراسکار،اکران می شود

  • کد خبر : 14005
  • 09 آذر 1401 - 13:57
«برنده‌ها» برای حضور دراسکار،اکران می شود
فوژان نیوز:فیلم سینمایی«برنده‌ها» به کارگردانی حسن ناظر برای حائز شرایط شدن در اسکار۲۰۲۳،در سینماهای انگلیس و ایرلند اکران حواهد شد.

به گزارش فوژان نیوز،کمپانی «مادرن فیلمز»اعلام نمود: حق اکران فیلم جدید فارسی زبان «برنده‌ها» به کارگردانی حسن ناظر را در انگلیس و ایرلند در اختیار دارد تا این فیلم  امسال نماینده رسمی سینمای انگلیس در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار  ۲۰۲۳جائز شرایط شود.

در این فیلم فارسی زبان که در ایران فیلمبرداری شده و «نادیرا مورای» و «پاول ولش» از اسکاتلند تهیه‌کنندگی کرده‌اند و در آن مجموعه‌ای از بازیگران ایرانی شامل رضا ناجی، شهرزاد کمال‌زاده، حسین عابدینی، محمود جعفری، عزت‌الله رمضانی‌فر و اصغر سمسارزاده نقش افرینی کرده‌اند.

داستان فیلم «برنده‌ها» در یکی از شهرستان‌های ایران اتفاق می‌افند که در آن بچه ها سخت کار می‌کنند تا خانواده هایشان را تامین کنند. روزی یحیی ۹ ساله و دوستش لیلا مجسمه گرانبهایی را پیدا می‌کنند. رئیس یحیی ناصرخان (رضا ناجی) که او نیز به سینما علاقه دارد تصمیم می‌گیرد به آنها کمک کند تا صاحب آن را پیدا کنند.

«برنده‌ها» اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره بین المللی فیلم ادینبورگ در ماه آگوست تجربه کرد و در آنجا جایزه تماشاگران را از آن خود کرد. این فیلم در جشنواره فیلم «ریندانس» هم به نمایش گذاشته می‌شود و نامزد بهترین فیلم بلند بریتانیا بودو حالا برای کسب شرایط لازم برای نمایندگی سینمای انگلیس در اسکار ۲۰۲۳ در این کشور اکران می‌شود.

فهرست نامزدهای اولیه شاخه بهترین فیلم بین‌المللی شامل ۱۵ فیلم، در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آذر) و پنج نامزد نهایی نیز روز ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ (۴ بهمن) معرفی می‌شوند.

سعید گلزار

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=14005

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.