• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

«زار»در فضای مجازی منتشر شد

  • کد خبر : 1400
  • 21 اسفند 1397 - 12:50
«زار»در فضای مجازی منتشر شد

نیما فراهی در واکنش و گلایه ای به طولانی شدن صدور مجوز فیلمش، «زار»را در فضای مجازی منتشر کرد!
فوژان نیوز:نیما فراهی کارگردان خلاق فیلم ترسناک «زار» در واکنش به تاخیر صدور 3 ساله  مجوز نمایش فیلمش ،«زار» را در فضای مجازی منتشر کرد.

به گزارش فوژان نیوز، به دنبال اخبار  و حاشیه های منتشر شده در ارتباط با فیلم ترسناک «زار»، نیما  فراهی کارگردان این فیلم در گفتگویی عنوان کرد: درست است که پروانه نمایش «زار» صادر شده، اما مساله این است که این پروانه خیلی دیر صادر شد و با توجه به تعداد زیاد فیلم‌هایی که در نوبت اکران قرار دارند این مساله می‌توانست مشکلاتی را برای ما به همراه داشته باشد.

وی بیان کرد: «زار» یک اثر سینمایی در ژانر وحشت است که معمولاً فیلم‌هایی از این دست، تقریباً بدون بازیگر است و این امر نیز اکران فیلم را سخت‌تر می‌کند. این کارگردان خلاق تاکید کرد: اتفاق مهمی که رخ داده بود این بود که این اثر سینمایی پیش از این در جشنواره جهانی فیلم فجر نمایش داده شد و در این مدت فیلم‌ها و سریال‌هایی از روی این پروژه ساخته شدند. به عنوان مثال کافی است تیتراژ سریال «احضار» را ببینید که مو به مو با تیتراژ ابتدایی فیلم «زار» یکی است.

فراهی گفت: با وجود تمام این شرایط احساس کردم که این اثر سینمایی در حال از دست رفتن است و دیگر تمایلی نداشتم که باز هم به سازمان سینمایی بروم تا بتوانم یک پروسه طولانی را برای دیده شدن این فیلم در سینماها طی کنم.

وی بیان کرد: «زار» در سال ۹۶، توسط یک مجله آمریکایی که فیلم‌های غیرانگلیسی زبان را از روی سایت‌های مختلف انتخاب می‌کند و مورد بررسی قرار می‌دهد، بررسی شد و از سوی منتقدان این مجله جزو فیلم‌های برتر همان سال در ژانر وحشت قرار گرفت. وی درباره میزان استقبال از این پروژه در فضای مجازی تاکید کرد: روز اول که «زار» را به صورت رایگان در اینترنت قرار دادم، ۳ هزار بار دانلود شده که این روند رو به افزایش است. البته باید این را بگویم که طی سال‌های گذشته سید ضیا هاشمی و منوچهر شاهسواری تلاش بسیاری کردند تا این فیلم اکران شود و همین جا از این ۲ سینماگر تشکر می‌کنم.

فراهی در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: «زار» در سال ۹۶ آماده شد و در جشنواره جهانی فیلم فجر حضور پیدا کرد اما هیچ پروانه نمایشی برای آن صادر نشد، رضا میرکریمی دبیر این جشنواره با مسئولیت شخصی خود این فیلم را نمایش داد، در واقع در آن سال قرار بود ۷ فیلم سینمایی ترسناک نمایش دهند که هیچکدام از فیلم‌ها ایرانی نبود، بعد از دیدن فیلم «زار» اجازه نمایش آن در جشنواره را دادند.

ویدر پایان اضهار داشت: بعد از پایان جشنواره، آقای میرکریمی توصیه‌نامه‌ای را به سازمان سینمایی نوشت تا پروانه نمایش فیلم صادر شود، اما صدور این پروانه ۳ سال طول کشید. این در حالی است که مدیران سینمایی از آثاری که خودشان تولید کرده‌اند، بیشتر حمایت می‌کنند و سینماهای لازم نیز برای اکران در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=1400

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.