• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

فرخ‌نژاد و عبدی‌پور نامزد سپتیمیوس آمستردام شدند

  • کد خبر : 9420
  • 03 خرداد 1401 - 13:51
فوژان نیوز:حمید فرخ‌نژاد نامزد بهترین بازیگر مرد و تهیه‌کننده و احسان عبدی‌پور نامزد بهترین فیلمنامه با فیلم «میجر» از محصولات بنیاد سینمایی فارابی در مراسم جایزه «سپتیمیوس» شدند.

به گزارش فوژان نیوز،به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مراسم جایزه «سپتیمیوس» جوایز خود را به بهترین های چهار قاره – آمریکا، اروپا، آفریقا و آسیا – اهدا می‌کند که امسال در بین نامزدهای بهترین بازیگر مرد آسیایی و بهترین تهیه‌کننده نام حمید فرخ نژاد و نیز احسان عبدی پور در بخش بهترین فیلمنامه با فیلم «میجر» به چشم می‌خورد.

جایزه «سپتیمیوس» رویدادی است که سالیانه در آمستردام هلند برگزار می‌شود. این رویداد که پیش از این با عنوان «جشنواره بین‌المللی فیلم افق‌های نو» شناخته می‌شد، با هدف کشف و حمایت از هنرمندان و سینماگران مستقل سراسر دنیا راه‌اندازی شده است و تلاش دارد تا در زمینه‌های فیلم سینمایی، مستند، انیمیشن، فیلمنامه و فیلم و سریال تلویزیونی، استعدادهای شگفت انگیز را کشف و با اهدای جایزه و سایر حمایت‌های مادی و معنوی، افق نوینی را در عرصه محتوای جهانی بگشاید. شرکت‌کنندگان این مراسم معمولا از بین برندگان جوایز اسکار، گرمی و تونی هستند. امسال هم کریستوفر همپتون و کوین ویلموت از فیلمنامه‌نویسان مشهور دنیا در این رویداد شرکت خواهند کرد.

فیلم «میجر» از محصولات بنیاد سینمایی فارابی به نویسندگی و کارگردانی احسان عبدی‌پور و به‌تهیه‌کنندگی و با بازی حمید فرخ نژاد در سال ۱۳۹۹ ساخته شده است. داستان فیلم درباره ورود یک سگ ردیاب آلمانی به اسکله گمرک است که به هیچ‌وجه قابل مذاکره و معامله نیست و این مسئله نظم شهر را بر هم می‌زند.

سایر عوامل فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: احسان عبدی‌پور، تهیه‌کننده: حمید فرخ‌نژاد، مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری، تدوین‌گر:‌ بهرام دهقان، بازیگران: حمید فرخ‌نژاد، فروغ قجابگلی، اکبر اودود، آرش ملکی، ایرج صغیری، حمید باغکی.

رویداد اهدای جایزه «سپتیمیوس» در ۶-۷ ژوئن ۲۰۲۲ مصادف با ۱۶-۱۷ خردادماه ۱۴۰۱ در شهر آمستردام هلند برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=9420

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.