• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

ممنوع‌الکاری یک بازیگر به توقیف فیلم منجر نمی‌شود

  • کد خبر : 10957
  • 19 مرداد 1401 - 12:49
فوژان نیوز:وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد:ممنوع‌الفعالیتی یک بازیگر به توقیف فیلم منجر نمی‌شود همچنین با نمایش بدون مجوز در خارج برخورد خواهد شد.

به گزارش فوژان نیوز، وزیر ارشاد در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به اینکه آیا با وجود ممنوع الفعالیت بودن برخی از بازیگرانی که حضوران در فیلم هایی است که در نوبت پروانه نمایش و اکران قرا دارد  عنوان کرد: تلاش ما این بوده که محرومیت های بازیگران به اکران یک فیلم ضربه و لطمه نزند به همکاران مان هم این توصیه را کرده‌ایم. اگر فیلمی در نوبت اکران است تلاش ما این است که محرومیت‌هایی که احیاناً بازیگران پیدا می‌کنند به اکران فیلم لطمه نزند. اکران فیلم متعلق به تهیه‌کننده و مجموعه موسعی از عوامل فیلم تا سینمادارها است و این حتماً نباید اتفاق بیفتد.

محمدمهدی اسماعیلی ادامه داد: ما در مورد هر موضوعی نه این مورد خاص، نگاه‌مان این است که محرومیت احتمالی یک هنرمند به فیلمی که ساخته شده لطمه نزند. ما به این امر مقید هستیم و به دوستان هم تذکر می‌دهیم که در چنین مواردی حتما به نفع جامعه هنری توجه کنند نه یک مورد خاص.

وزیر ارشاد تاکید داشت: هر فیلمی بدون اخذ مجوز نمایش در خارج کشور نمایش داشته باشد حتماً از نظر ما مشمول محدودیت های قانونی می‌شود. هیچ درنگی در این زمینه وجود ندارد و سابق بر این شاید مماشاتی صورت می‌گرفته است اما من به همکاران تاکید کردم که در این زمینه هیچ مماشاتی صورت نگیرد. بنای ما این است که با جامعه هنری و فرهنگی کشور نهایت همکاری را داشته باشیم اما قانون باید رعایت شود.

محمدمهدی اسماعیلی افزود: دوستان بیایند و قبل از نمایش مجوزهای لازم را دریافت کنند، ایرادی ندارد که فیلمی برای اولین‌بار در خارج کشور نمایش یابد، ایراد در اخذ مجوز است و ما برایمان هیچکس در این زمینه فرقی نمی‌کند. هرکس قانون را رعایت کند، حمایت می‌شود و هرکس رعایت نکند باز مطابق قانون موضوع را جمع‌بندی می‌کنیم و تلاش این است که هیچ تبعیضی صورت نگیرد.

لازم به ذکر است ساعاتی پیش شاعبه ای در خصوص توقیف برخی از فیلم های سینمایی به دلیل حضور رفتار خارج از عرف برخی از عومل این آثار در فضای مجازی واکنش های گسترده ای را به خود اختصاص داد!

سعید گلزار

 

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=10957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.