• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
32

پاسکاری بازپرداخت هزینه بیمه تکمیلی هنرمندان،بازی قدیمی است!

  • کد خبر : 3661
  • 05 بهمن 1399 - 14:19
فوژان نیوز:در شرایط کرونا، اعتراض هنرمندان ،اصحاب فرهنگ و رسانه از عدم باز پرداخت به موقع هزینه های بیمه تکمیلی و پاسکاری این هزینه ها بین صندوق اعتبار ی هنر ، سامانه بیمانو و بیمه طرف قرارداد «سر مد» به صدا درآمده است.

فوژان نیوز گزارش می دهد،این روزها  تمام اقشار جامعه از ترکش های ویروس کرونا در امان نبوده و تمام کسب و کارها و مشاغل شرایط سختی را پشت سر می گذارند و این شرایط عام، قشر هنرمندان را نیز به شدت درگیر نموده است تا جایی که اکثر به قریب این عزیزان خانه نشین شده اند،خانه نشینی از یک سو و مسایل مربوط به سلامت و درمان برخی از بیماری های این عزیزان و افراد تحت تکلف آنها هزینه های سنگین و کمر شکنی را وارد نموده که اگر این هزینه ها تحت پوشش بیمه ،بخصوص بیمه تکمیلی نباشد می بایست شاهد فاجعه غیر قابل پیشگیری در این قشر باشیم.

متاسفانه در روزهایی که  سپری می شود، بسیاری از هنرمندان و اصحاب رسانه نتوانسته اند از مزایای  بیمه تکمیلی خود به نحوه شایسته استفاده کنند و حتی بسیاری از این عزیزان برای ادامه روند درمان نیاز به برگشت هزینه های انجام شده خود از طریق بیمه تکمیلی دارند و باعث تاسف است روند باز پرداخت این هزینه ها با پاسکاری بین صندوق اعتباری هنر،سامانه بیمانو و بیمه طرف قرارداد این قشر “سرمد” روبرو شده است و هر یک به تنهایی و با انداختن توپ در زمین دیگری،باعث شروع بازی دور از شان برای این عزیزان شده اند و پاسخگو  مطالبات بحق آنها نیستند .

در  آخرین شوی نمایشی رسانه ای صندوق اعتباری هنر با صدور اطلاعیه ای عنوان نموده:”مرکز تلفن ۴۲۷۱۳۰۰۰ با هدف ارائه مطلوب تر خدمات به جامعه فرهنگ وهنر کشور راه اندازی شد. پیش از این، مرکز تماس صندوق اعتباری هنر به صورت محدود فعالیت می‌کرد که با برنامه ریزی های صورت گرفته و ارتقای سیستم ها از روز شنبه ۶ دی ماه با گسترش خدمات آغاز به کار کرد”.

و اما در عمل این مرکز پاسخگویی در هفته های اخیر نه تنها پاسخگویی در حد و اندازه ماهای گذشته نداشته بلکه با وصل شدن به این مرکز و  در انتظار قرار گرفتن طولانی برای پاسخ ،بطور اتوماتیک به داخلی که در دسترس نیست وصل شده و بلا فاصله بوق اشغال می زند.این موضوع در تماس تلفنی و بطور همزمان به بصورت زنده با برخی از مدیران  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  گزارش داده شد.

در ادامه برسی  مشکلات که وجود دارد:پس بارگذاری مدارک در سایت بیمانو بلافاصله پیام ثبت هزینه ارسال می گردد ولی پس از گذشت چند روز با پیام های مختلفی با مضمون،نقص مدارک،توضیح کارشناس،عدم خوانایی،بارگذاری عکس رادیولوژی ،بارگذاری ویزیت با مهر پزشک صرفا در سر برگ،دستور پزشک در دفترچه،و……روبرو خواهید شد که رفع این مشکلات پیچیده خود یک تخصص و رشته دانشگاهی می خواهد،و مرتفع ساختن این مشکل و تایید  ارسال مدارک چند هفته ای شما را به عقب می اندازد.

از این موضوع که بگذریم پس از ثبت هزینه های درمان در سامانه بیمانو  با موضوعات غیر منتظره و عجیبی نظیر پست مدارک از مرچع منطقه پستی های خاص ،روبرو خواهید شد که پس از مراجعه به اکثر دفاتر پستی قرارداد ی به عنوان ارسال مدارک بطور رایگان برای این دفاتر تعریف نشده و یا در برخی از دفاتری که با زحمت بسیار این قرارداد را رویت می کنند عمدتا همکاری لازم را انجام نمی دهند و از عناوین عدم تمدید قرارداد ،قرارداد ما تمام شده،این اداره دیگه انجام نمیده روبرو خواهید شد و در نهایت اگر شانس بیاورید و قبل از ساعت ۱۲ ظهر این مدارک را قبول کنند هزینه تهیه پاکت ،در صف بودن طولانی نیز به این مشکلات افزو ده شده و با عث کلافگی میشود.

موضوع اصلی که می خواهیم در این گزارش به آن بپردازیم زمان طولانی باز پرداخت هزینه های بیمه تکمیلی است که در بهترین شرایط حدود ۳ماه به طول می انجامد و این خود زمینه ساز عدم پیگیری دوره درمان است.

و جالبتر اینکه باز پرداخت هزینه شما را  با مشکلاتی از جمله،عدم تایید هزینه،عودت مدارک،قبلا پرداخت شده ،از سقف گذشته ،در تعهد بیمه نیست و در نهایت خارج از تعرفه درمانی است روبرو خواهد ساخت ، که برسی و پیگیری این مشکلات از طرف شخص بیمه شده(اصحاب فرهنگ و رسانه) به پاسکاری بین صندوق اعتیاری هنر،سامانه بیمانو و بیمه سرمد منتهی می شود و پیگیری و برطرف کردن احتمالی این مشکل نیز نیاز به هفته ها تماس تلفنی و پیگیری دارد. در نتیچه اپراتورهای صندوق اعتباری عدم پرداخت هزینه را به گردن بیمه عامل(سرمد) انداخته و در خواست پیگیری  از آن بیمه را به عنوان راهنمایی اعلام می کنند.

در تماس با بیمه کارشناسان محترم بیمه عنوان می کنند :صندوق اعتباری هنر در نامه ای کتبی از ما خواسته است که پاسخگو بیمه اعضای صندوق نباشیم و در برخی از جملات از کلمه پیچاندن صحبت و استفاده می کنند!؟ و در نهایت مجددا با صندوق که تماس می گیرید شما را به سامانه بیمانو پاس می دهد ،اگر خوش شانس باشید و قسمت مربوط به صندوق اعتباری این سامانه پاسخگو شما باشند عدم تایید،عدم پرداخت،عودت و اعتراض نسبت به کم بودن هزینه پرداختی برخی از خدمات از جمله ویزیت ،دارو،خدمات پاراکلینیکی و …….. را به پزشک معتمد بیمه سرمد پاس می دهند.

پزشک معتمد هم که بی خبر از تورم و گرانی و عدم انجام برخی از خدمات در داخل مراکز درمانی است تمام هزینه ها را براساس بیمارستان ها دولتی محاسبه می نماید یعنی اینکه شما اگر بخواهید یک عمل سر پایی یا لیزر درمانی انجام بدهید و بتوانید از بخشی از هزینه های آن قسر در برید باید یک هفته بدنبال بیمارستان طرف قرارداد بگردید و چند روز هم در بیمارستان  برای انجام عمل سر پایی ،بستری شوید! در غیر اینصورت انجام درمان آن خدمت در مطب هر پزشک یا متخصصی که به اندازه چند دقیقه  زمان ببرد، شامل پرداخت بیمه نخواهد شد و در نهایت هزینه را باید هنرمند عزیز از جیب خالی خود پرداخت نماید.

حال شاید این سوال  در ذهن برخی از دوستان صندوق اعتباری هنر و بیمه سرمد به وجود آید:که چرا قبل از درمان  از کارشناسان ما استعلام نمی گیرید؟اتفاقا کسی که در حال دسته و پنجه نرم کردن برای اققی بودن و یا عمودی  راه رفتن هست این تماس ها را مطمیننا گرفته است و لی کارشناسان شما درست راهنمایی نکردن !

بارها و به دفعات طی سال گذشته و امسال هنرمندان و اصحاب رسانه به نظام حاکم و شیوه اجرایی و نظارت صندوق اعتباری هنر برای  اعضای بیمه شده این صندوق و بیمه تکمیلی آن معترض بوده اند و صدای این عزیزان بدرستی شنیده نشد!؟ و پر کردن این خلع با هنر کارتی که به اندازه ترمیم و پر کردن یک دندان هم نیست پاسخ داده شد.

پایگاه اختصاصی سینمای ایران”فوژان نیوز“بارها و بدفعات این مسایل را پیگیری نموده و به گوش مدیران مربوطه رسانده است اما تا کجا این صدا پیگیری شود نیاز به حمایت سایر اصحاب رسانه و هنرمندان دیگر دارد.

تبسم نعمتی

 

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=3661

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 20در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 20
  1. سلام ،ضمن تشکر پایگاه خبری فوزان نیوز که با دقت به این مساله پرداخته است خواهشمند است مدیران ارشد سازمان سینمایی با اتماو وظییه خود در این سازمان پیگیر موضوع باشند .

  2. واقعا که چه باید گفت؟ نزدیک به دو کاه گرفتار بیمه تکمیلی صندوق هستم مبیمه سرمد میگه تقصیر صندوق که از بقال تا فامیل های را تواین صندوق بیمه کردند.البته بقال ها برای خود بیمه دارند و این اصطلاح بر نخوره.

  3. هنر کارت هم اعتبارس به گروه بانک آینده رفته؟! صد تومن نکه میدارند و به احبار باید خساب باز کنی

  4. دوستانی که متولی صندوق هستند صدای جناب آقای سید ضیا هاشمی رو نشنیدن! چرا؟

  5. آقای سید زاده عزیز لطفا پاسخگو باشید.اینقدر روغن ریخته را نظر امام زاده نکنید. هرسال صنف بابت یک نامه کوفتی کلی از ما هزینه عضویت میگره شما هم کلی خق بیمه تکمیلی با شرایط ضعیف می گیرید .این حق ماست؟؟

  6. خدماتش خوبه که من مشکلی نداشتم .البته الان اون دنیام

  7. سلام ،برخی از پزشکان معتمد بیمه سرمد واقعا شریف هستند و تا جایی که امکان داشته باشد کمک می کنند تا مشکل رفع شود ایراد از خود صندوق اعتباری است که پاس میده بیمه اتفاقا من چند روز پیش با صندوق تماس گرفتم و گفتند به بیمه زنگ بزنم و بیمه هم دقیقا عنوان کرد صندوق بطور کتبی گفته پاسخگو ارباب رجوع این صندوق نباشید.خلاصه چی باید گفت؟

  8. عزیزانی که در صندوق اعتباری هنر مشغول به فعالیت هستند پیگیری نمی کنند و این از ضعف مدیریت صندوق اعتباری است.

  9. سلام ،من امروز این مشکل را برسی کردم و پس از تماس با صندوق اعتباری هنر و بعد بیمانو و بعد بیمه سرمد متوجه شدم تمام قصور از سمت صندوق اعتباری هنر هستش و کسانیکه آنجا خضور دارند خودشان کمیته رسیدگی به هزینه و پرداخت خسارات هنرمندان را دارند و بیخودی شما را سمت بیمه سرمد پاس میدن بیمه سرمد میگه ما وظیفه پرداخت هزینه ای که صندوق میخواد را برعهده داریم.تمام بازی زیر سر صندوق و بیمانو خودتونو خسته نکنید.

  10. بیمه جنایتکاره.دفترشون سر جردن اصخاب رسانه باید برند اونجا گزارش تهیه کنند.قرارداد با بیمه ناشناس همینه

  11. سیاست غلط و غیر مدیریتی صندوق هنرمندان حاصل دسترنج مدیران ناکارامد آن صندوق و همچنین نهاد بالاتر وزارت ارشاد است. در هیچ اتاقی از وزارت ارشاد جایی برای رسیدگی به اینگونه از تخلفات صندوق اعتیاری هنر نیست

  12. دقیقا چهار ماه پیش مدارک و فاکتورها رو فرستادم حتی در قسمت پیگیری سامانه بیمانو ارسال به بیمه زده ولی دریغ از یک ریال.کلی هم هزینه ی کافی نت کردم برای اسکن و ارسال مدارک. خدا ازشون نگذره که این قشر مظلوم هنرمندان رو به این شکل اذیت میکنن.

  13. صندوق پول های بیمه را در بانک نزد خود نگاه می دارد و از سود آن استفاده می کند و الا من خودم پیگیری کردم گفتند هزینه را ما پرداخت کردیم خود صندوق واریز نمی کنه.خلاصه صندوق هم شد مخلی برای کسب و کار دیگران به کام مدیران به نام هنرمند بیچاره

  14. هیچ نهادی وجود نداره تخلفات صندوق هنر را ببینه!؟ یک عده نون به نرخ روز خور و باجگیر مسوول شدن ؟چرا؟چرا هزینه های بیمه را پرداخت نمی کنید؟چرا ؟فقط هزینه سلبرتی را زود پرداخت می کنید! چون کانال دارند ؟!

  15. من نزدیک به پنج ماه مدارکمو برای بازپرداخت هزینه های پزشکی بارگذاری کردم ولی تا به امروز ریالی به من پرداخت نشده و یکماه است میگن هفته دیگه هفته دیگه!خدا ازتون نگذره

  16. امشب برنامه هفت نیز به این موضوع پرداخت کرد دانش اقباشاوی و لطیفی دردل و مشکلا ت صنوب را رسانه ای به گوش وزیر ارشاد رساندن .اینجا فقط خدمات الان مد نظر نیست انتقام این این خون دلی که هنرمندان و اصحاب رسانه از صندوق اعتباری هنر و بیمه بیخودی سرمد از طریق قضایی باید گرفته شود و خسارات وارده جبران و دلجویی شود.

  17. روز گذشته صندوق اعتباری هنر در واکنش به پرداخت نشدن بیمه تکمیلی یکی از عزیزان در خبرگزاری تسنیم بیانه ای خنده دار،مضحک و نا کارامد زده است و گفته بزودی رسیدگی می کنیم !؟جالب است از بیمه سرمد هم که طرف قرارداد است تعریف کرده یعنی “وا مصیبتها”

  18. از پای بست ویران است

  19. سلام مبلغ چهارمیلیون وپانصدهزارتومن فاکتور ونسخه ومدرک اثلی پذشکی دادم صندوق هنر بعداز کلی پاسکاری و چهارماه بعد به هنرکارت من پانصدتومن واریز کردن

  20. عرض سلام ،من هم دقیقا همین اتفاق برام افتاد نزدیک به چهار میلون تومان فاکتور و هزینه جراحی دادم بعد از کلی نامه نگاری و تایید پزشک معتمد بیمه، کلا ۶۰۰ هزار پرداخت کردند حدودا ۶ ماه طول کشید !؟ یکی هم نیست بداد ما برسه و جوابگو باشه.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.