• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

گیشه سینمای ایران کماکان در تسخیر فیلم های کمدی است

  • کد خبر : 9211
  • 22 اردیبهشت 1401 - 11:08
فوژان نیوز: با نگاهی سر انگشتی ، گیشه سینمای ایران در تمام دوران خود در تسخیر فیلم های کمدی در آمده است.

به گزارش فوژان نیوز،گیشه سینمای ایران با گذشت بیش از نیم قرن نشان داده است که فیلم های در زانر کمدی همواره در صدر فروش  قرار داشته و اقبال مخاطبان ایرانی از این ژانر را بیشتر از تمامی قالب های مورد استقبال قرار گرفته است، و این نشان از گول نخوردن مخاطبان عام از علایق و سلایق دیدن اینگونه از ژانر است.

فیلم «اجاره نشین ها» داریوش مهرجویی و حتی« مهمان مامان» نشانی ازاستقبال مخاطبان این گونه ژانر در برابر فیلم های امروزی این کارگردان پیشکسوت سینمای ایران است ،

یعنی به طور  واضح «اجاره نشین ها»  اثری غیر قابل تکرار در مقایسه با سایر آثار این کارگردان در ژانر کمدی با موقعت تلخ برای جذب عام مخاطبان عام این کارگردان است،

بنابراین مشت نشانه خروار است و صرفا با تکیه به این موضوع می توان تشخیص داد که گبشه سینمای ایران در تسحیر فیلم های کمدی است.

تازه ترین اثر داریوس مهرجویی«لامینور» تا پایان روز پنچشنبه فروش خود را به رقم بیش از یک میلبارد رسانده است.

فیلم «مجبوریم » ساخته رضا درمیشیان که تهیه کننده اثر «لامینور» هم هست فروش خود را را در ابتدایی ترین روز اکران خود به بیش از صد میلیون تومان رسانده است.

فیلم«معز استخوان» به کارگردانی حمید رضا قربای نیز ببش از یکصد میلیون تومان در  گیشه فروخته است و این تشان از روزهای بد برای سینما در ژانری غیر از طنز دارد.

فیلم« سگ بند» مهران احمدی با فروش بیش از سی و یک میلیارد بیش از فیلم ظنز« شادروان» با فروش نه میلیارد در گیشه فروخته است.

فیلم کمدی «انفرادی»هم با فروش بیش از سیزده میلیارد در تعقیب «سگ بند» است و به احتمال زیاد با توجه به زمان اکران بتواند این فیلم راپشت سر بگذارد، ولی بدلیل استقبال کم مخاطبان نسبت به سالهای مشابه و گرانی و تورم  شاید این رقم ها نامحسوس بوده و سازندگان این فیلم ها بتوانند بدون در آمد از سرمایه فیلم آینده خود را بسازند ،که با توجه به روندی که توضیح داده شده ،نود درصد باشکست مواجه خواهند شد.

سعید گلزار

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=9211

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.