• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

VOD رونمایی شد

  • کد خبر : 994
  • 18 اسفند 1394 - 2:48
VOD  رونمایی شد
فوژان نیوز:مهدی جعفری با اشاره به فعالیت شبکه های غیرمجاز گفت: متاسفانه دو شبکه غیرمجاز فیلم ها را با کیفیت HD در اختیار کاربران قرار می دهند.

به گزارش فوزان نیوز، با رونمایی از VOD، شرایط جدید در ارایه فیلم در شبکه نمایش خانگی ایجاد شده است برخی از مدیران موسسات ویدئو رسانه دچارناامیدی شدند و برخی از تهیه کنندگان نیز با ایجاد فضای جدید امکان بهتری برای ارایه اثر خود می دانند و مبالغ بیشتری را برای حق رایت فیلم خود در نظر دارند. برای روشن شدن وضعیت پیش رو از «مهدی جعفری » مدیررعامل موسسه قرن بیست و یک خواستیم تا درباره شرایط موجود توضیحاتی ارایه دهد.

جعفری در گفت و گو با فارس درباره نحوه فعالیت شرکت های ویدئو رسانه در شرایط فعلی گفت: موسسات ویدئو رسانه باید در هر زمان خود را با تکنولوژی روز دنیا همراه کنند و با این تکنولوژی پیش بروند در شرایطی که بسیاری از کشورهای دنیا به سیتسم VOD متصل هستند و می توانند بهره ببرند ما هم باید خودمان را با دنیا همراه کنیم و عقب نمانیم و آثار را در بستر اینترنت در اختیار مخاطب قرار دهیم.وی ادامه داد: اما نکته حایز اهمیت این است که صاحبان آثار امکان فعالیت فردی در این بازار را نمی توانند داشته باشند.

در دنیا کمپانی ها تولید آثار را برعهده دارند و چون به صورت کمپانی عمل می کنند به همین دلیل کمپانی با نت فیلیکس قرارداد می بندد و حقوق ویدئویی آثارش را در اختیار شرکت قرار می دهد اما در ایران تهیه کنندگان متعددی تولید را برعهده دارند و کمپانی مشخصی برای تولید وجود ندارد به همین دلیل تک تک تهیه کنندگان امکان مناسبی برای ارایه فیلم به تجمیع کنندگان نخواهند داشت و به صورت فردی این کار میسرنخواهد بود. زیرا تجمیع کننده امکان قرارداد برای تک تک آثار با هریک از صاحبان را نخواهد داشت . در دنیا حقوق فیلم که مربوط به یک کمپانی است فروخته می شود و حق مالکیت ویدئویی آن واگذار می شود.رونمایی VOD شتابزده بودمدیرعامل موسسه قرن بیست و یک در ادامه افزود: بهتر بود وقتی تعدادی از وزرا در رونمایی از VOD دعوت شده بودند کار به سرانجام رسیده بود و به صورت واقعی آدرس استفاده از شبکه نمایش درخواستی به مخاطبین ارایه می شد و رونمایی درست صورت می گرفت متاسفانه در رونمایی از شبکه نمایش درخواستی عجله ای و شتابزده بود که کار ناشایستی بودنسخه تک فروشی تنها برای هتل ها است.

جعفری درباره وضعیت فروش تک نسخه ای آثار به مخاطبین با قیمت ۴۰۰ تومان گفت: این نوع فروش که به Paper view شهرت دارد در دنیا کاربردی نداردو بیشتر در هتل ها استفاده می شود آن هم مورد اقبال قرار نمی گیرد. این نوع خرید در شبکه درخواستی نمایش منسوخ شده است در دنیا به صورت پکیج از شبکه نمایش درخواستی استفاده می شود که برای مخاطب مقرون به صرفه است اما نسخه تک فروشی تنها در هتل ها اتفاق می افتد که آن هم با اقبال از سوی مسافران مواجه نمی شود و عده ای خاص آن برنامه ها را در هتل ها دنبال می کنند . این نوع فروش برای شبکه نمایش درخواست فراگیر نخواهد شد.فعالیت دو شبکه غیرمجاز و همکاری بانکی دولتیوی درباره تاثیر شبکه درخواستی نمایش در کاهش فعالیت شبکه های غیرمجاز گفت: برای فعالیت های شبکه های غیرمجاز باید راهکار موثر دیگری صورت گیرد.

هم اینک دو شبکه غیرمجاز در حال فعالیت هستند که با کیفیت HD فیلم ها راد ر اختیار کاربر قرار می دهند و بانک دولتی هم با آن ها همکاری می کند. این شبکه سیستم بانکی را هم دور زدند و از درگاه بانکی این بانک برای فعالیتهای خود استفاده می کنند حتی فیلم هایی که دوبله و سانسور شده است را نیز بخش های ممیزی شده را در فیلم قرارداده و آن بخش به زبان اصلی و با زیرنویس انگلیسی به مخاطب ارایه می شود.

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=994

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.