• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
8
ابراهیم وحیدزاده؛

مشکلات فیلم های کمدی سلیقه سازی سطح پایین است

  • کد خبر : 3712
  • 08 بهمن 1399 - 17:22
فوژان نیوز:ابراهیم وحیدزاده کارگردان و تهیه کننده صاحب سبک سینمای کمدی ایران در گفتگویی کوتاه عنوان کرد:معضل بیشتر این روزهای سینمای کمدی،سلیقه سازی است که سطح آن پایین آمده است.

به گزارش فوژان نیوز،ابراهیم وحیدزاده کارگردان و تهیه کننده صاحب سبک سینمای کمدی ایران در گفتگویی کوتاه با خبرنگار فوژان نیور در خصوص شرایط فعلی سینمای کمدی عنوان کرد:مشکلات فیلم های کمدی که در شرایط فعلی ساخته می شود سلیقه سازی است که سطح آن پایین آمده است.

این کارگردان در ادامه گفت:معضلات اقتصادی باعث شده که کسی برای دیدن اینگونه ژانر به سینما برود که کمتر فکر کند و  به موضوع فیلمنامه توجه کند ،بخاطر همین بیس اکثر این ژانر (طنز) بر این پایه ای که توضیح دادم در حال استوار شدن است.

وی در خصوص کمرنگ تر شدن فعالیت کارگردان های قدیمی د ر این ژانر عنوان کرد: بطور کلی تهیه کننده های امروزی به مانند سابق علاقه ای به سرمایه گذاری در ساخت یک پروژه ندارند و بیشتر همان نقش تهیه کننده را بازی می کنندو قطعا به دنبال سرمایه گذار هستند و در نتیجه برخی از مناسبت ها برای ساخت یک پروژه به وجود می آید که بیشتر براساس آشنایی ،فامیلی پایه ریزی می شود و یکی از دلایل اصلی کم کار بودن برخی از دوستان همبن موضوع است.

وحید زاده  در خصوص شرایط سینما و فیلمسازی  در زمان بحران کرونا عنوان کرد: کرونا هم با عث شرایط سختی برای سینما شده در خصوص اکران فیلم ها ،با وضغیت کنونی بسیار دشوار است که نمایش فیلم صرفا برای ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر در یک مکان سربسته ترتیب داده شود و این خود مشکلاتی برای در صف ماندن اکثر فیلم ها در پشت درب اکران می گردد ولی برای ساخت فیلم شاید بتوان با فاصله های بین عوامل سازنده فیلم و رعایت کردن پرو تکل های بهداشتی  شرایط ساخت را به وجود آورد که این مورد هم نیاز به برسی های بیشتری با توجه به شرایط جهش این ویروس دارد.

وی در مورد برگزاری سی نهمین جشنواره فیلم فجر گفت:اکثز جشنواره های بزرگ و مهم دنیا در این شرایط یا برگزار نشده اند و یا بصورت آنلاین فعالیت داشته اند و به نظر بنده ضرورتی نداشت این دوره از جشنواره با توجه به شرایط فعلی جامعه  و بحران کرونا برگزار شود ولی تعیین کننده این شرایط وزیر بهداشت است که می بایست قبول می کرده که ظاهرا این اتفاق هم افتاده است.

ابراهیم وحید زاده که مدیریت آموزشگاه مکتب کمدی ایران را برعهده دارد از شرایط سخت آموزشگاها در شرایط کنونی نیز گفت:متاسفانه کرونا به این بخش آموزشی هم صدمه  زده است و ورود نیروی جدید برای آموزش هم تحت تاثییر این ویروس قرارگرفته است که امیدوارم بزودی راه حلی با درایت برای از بین رفتن این ویروس در دستور جدی مسولان قرار بگیرد.

این کارگردان سینما در خصوص فعایت خود عنوان کرد: چند فیلمنامه برای ساخت آماده دارم ولی ساخت فیلمنامه “بی دفاع”با توجه به صدور پروانه ساخت در سال جدید محتمل تر است.

لازم بذکر است:فیلم های سینمایی تحفه،مجسمه،عشق فیلم،معادله،شام عروسی،عروسک و تاکسی نارنجی از آثار این کارگردان صاحب سبک است.

تبسم نعمتی

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=3712

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.