• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

اظهارات دو تهیه‌کننده درباره پولشویی

  • کد خبر : 1359
  • 13 بهمن 1397 - 18:20
اظهارات دو تهیه‌کننده درباره پولشویی

دو تهیه‌کننده درباره ورود پول‌های کثیف به برخی از فیلم ها، اظهارات خود را عنوان نمودن.
فوژان نیوز: بحث پولشویی در سینمای ایران مدتی است که چالش برانگیز شده و درباره آن اظهار نظر‌های مختلفی وجود دارد.
 

به گزارش فوژان نیوز،جشنواره فیلم فجر ذر دوره ۳۷ نکاتی را در بردارد که می بایست با نگاه ویژای بازنگری شود.  مهدی کریمی و بیتا منصوری دو تهیه کننده سینما  اظهاراتی در این مورد  عنوان کرده اند که توجه به آن شاید یکی از  را های جلوگیری از ورود پول های کثیف به این جشنواره و بدنه کلی سینما باشد.قانجام دادیم که در ادامه آن را می‌خوانید: آنقدر بدنه سینما نحیف است که پذیرای هر نوع سرمایه‌ای است .

مهدی کریمی تهیه کننده سینما درباره این موضوع می گوید: بسیاری از موارد و جزئیات این جریان را به درستی نمی دانم و نمی توانم اظهار نظر قطعی کنم. به نظرم آن‌قدر بدنه تولید و پخش سینما نحیف شده است که پذیرای هر فرد یا افرادی با هرنوع سرمایه ای برای ورود و سرمایه گذاری می‌شود. در کل رانت های مالی دست از سر اقتصاد ایران بر نمی دارد. وی افزود: متاسفانه از آنجا که روابط بیشتر از ضوابط در سینمای ما حکم می‌کند و بحث بیت‌المال و حقوق عامه دستخوش سلیقه های شخصی با نام تصمیم گیری مدیریتی می‌شود، تخلفاتی مانند پولشویی از زمانش می‌گذرد و بعدها رو می‌شود. باید بدانیم پیدا کردن منشأ و مبدأ سرمایه ای که فلان شخص وارد سینما کرده، کار نهادهای نظارتی و اجرایی است. طبیعی است که هر فردی به خاطر جذابیت سینما، شهرت، عکس انداختن و … و از همه مهمتر سود چندین برابر، تمایل دارد سرمایه گذار فیلم یا فیلم هایی شود؛ پس بررسی سرمایه او باید قبل از ورودش به این عرصه صورت بگیرد.  جالب اینجاست پول های فلان آدم در سینما زمانی خوب بوده؛ اما وقتی سراغ فرد دیگری می رود زیرآبش را می زنیم و متاسفانه نون به نرخ روزخور شده ایم. متأسفم از این کم جنبه گی یا بدون اطلاع کامل از هم حرف زدن‌ها. از اینکه سوابق یکدیگر را به خاطر یک مورد اشتباه به راحتی زیرسوال می بریم و مهمتر اینکه دعوای درون خانوادگی را بیرونی می‌کنیم. پشت هم بودن را فراموش کرده و این همیاری را فقط در زمان از هم سود بردن اجرا می کنیم. ان شاء الله دوباره روزی برسد با هم باشیم و به هم کمک و اعتماد کنیم. نمی‌توان عواقب منفی ورود پول های کثیف به سینما را پاک کرد

بیتا منصوری تهیه کننده سینما نیز عنوان کرد: به نظرم این موضوع تأثیرش را گذاشته و آن را نمی‌توان پاک کرد؛ بخشی از بالارفتن هزینه های تولید به تورم کشور ربط دارد اما بخش عمده بالارفتن دستمزدها -که بسیار هم مهم است- به جریان پولشویی و ورود پول های کثیف مرتبط می شود. همچنین جریان پولشویی خروجی منفی بزرگ دیگری را هم به همراه داشته و آن اینکه بالارفتن هزینه های تولید حضور سینماگران و سینمای مستقل را کم رنگ و دستشان را از سینما کوتاه کرده است.

منصوری درباره کنار گذاشتن فیلم هایی که با پولشویی ساخته و الان در جشنواره فیلم فجر حضور دارند، گفت: من با کنار گذاشتن آنها از جشنواره موافق نیستم؛ چون فیلمسازی کاری گروهی است و دوست دارند کار و زحمتشان دیده شود؛ پس نباید فدای اشتباه یک نفر بشوند.

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=1359

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.