• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

«برادران لیلا»روستایی،قاچاق شد!

  • کد خبر : 17184
  • 27 اسفند 1401 - 1:17
«برادران لیلا»روستایی،قاچاق شد!
فوژان نیوز: نسخه با کیفیت فیلم سینمایی«برادران لیلا» ساخته سعید روستایی روز گذشته به صورت غیر مجاز در شبکه های مجازی قاچاق شد.

به گزارش فوژان نیوز،نسخه با کیفیتی از فیلم سینمایی«برادران لیلا» آخرین ساخته کارگردان خوش ذوق و جوان سینمای ایران«سعید روستایی»به صورت غیر قانونی در شبکه ها مجازی و کانال های ماهواره ای پخش شد.

بار دیگر قاچاق فیلم گریبانگیر یک اثر هنری شد و این بار «برادران لیلا»طعمه جدید قاچاق شد و نسخه ای با کیفیت  از این اثر به سرقت رفته و دست به دست می شود تا قبل از  این نیز پیرامون این فیلم و عوامل آن حواشی زیادی شکل گرفته بود و اتقاقا همین حواشی را می توان یکی از به سرفت رفتن نسخه با کیفیت این فیلم در شبکه های غیر قانونی دانست.

فیلم سینمایی«برادران لیلا»که تا به امروز موفق به کسب جوایزی از جشنواره های مختلف شده یکی از فیلم های کاندید برای حضور در اسکار ۲۰۲۳ بود که بخاطر همین حواشی ایجاد شده و بر اساس آخرین اظهار نظر کارگردان این اثردر کمیته بررسی نماینده سینمای ایران به آکادمی اسکار قرار نگرفت.

سعید روستایی عنوان کرده بود: «برادران لیلا» از مدتی قبل اکران خود را در فرانسه آغاز کرد و تاکنون بیشتر از فیلم‌ «متری شش و نیم» که آن نیز در این کشور اکران شده بود بلیت فروخته و فروش‌اش پس از سه هفته به هفتصد هزار یورو رسیده و به زودی به نزدیک یک میلیون یورو هم می‌رسد.‌حق پخش این فیلم از سوی۴۰ کشور دیگر دنیا خریداری شده و قرار است به اکران برسد. ضمن اینکه از سوی ۲۰ فستیوال هم دعوت شده است.

وی یادآور شد: «برادران لیلا» تنها فیلمی از سینمای ایران بوده که امسال در بخش اصلی جشنواره کن حضور داشت و یک کمپانی بزرگ همچون وایلدبانچ که بیش از ۱۰ نخل طلای کن را جایزه برده، به عنوان پخش‌کننده بین المللی این فیلم فعالیت می‌کند. براین اساس این سوال برای ما مطرح است که چرا اجازه داده نشده که هیئت انتخاب کمیته اسکار، فیلم «برادران لیلا» را ببیند تا تصمیم‌گیری برای انتخاب نماینده سینمای ایران, پس از بررسی تمام فیلم‌ها اتفاق بیفتد؟

حالا باید دید به گفته کارگردان اثر چنین فیلمی با این حجم فروش  و این سایقه درخشان در جشنواره های بین المللی چرا بدون اینکه رنگ پرده نقره ای در کشورمان را ببیند قاجاق شده و سر از شبکه های ماهواره ای و کانال های  تلگرامی در آورده است؟!

سومین فیلم روستایی چنانچه در داخل کشور اکران می شد به به فروش فوق‌العاده‌ای می رسید و یا حداقل بمی توانست به راحتی عنوان پرفروش‌ترین فیلم اجتماعی سال ۱۴۰۱ سینمای ایرانبه دست آورد.

ولی این بار این فرصت در سینمای ایران هم برای کارگردان این فیلم و هم برای سالن های نمایش سوخته شد تا مهر تاییدی باشد بر عدم نطارت کافی برای مقابله با قاچاق و سرقت فیلم های سینمایی در کشورمان.

با این حال این پدیده در سال های گذشته وحتی امسال(۱۴۰۱) برای سایر آثار نیز اتفاق افناده است و علارقم مطالب زیادی که رسانه ها و خبرگزاری ها در این مورد اشاره کرده اند تابه امروز موفقیتی حاصل نشده است.

بحث نطارت و صیانت از آثار هنری در ایران به کلیشه ای تیدیل شده است که شاید دیگر پرداختن بیشتر به این موضوع بسیار لوس شده است .

پروژه «برادران لیلا» به تهیه کنندگی مشترک جواد نوروزبیگی و سعید روستایی ، تولید شده است.

در این فیلم بازیگرانی چون نوید محمدزاده، ترانه علیدوستی، سعید پورصمیمی، پیمان معادی، فرهاد اصلانی و… به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مدیر مسئول

 

 

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=17184

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.