یه گزارش فوژان نیوز،فیلم سینمایی «قهرمان» آخرین ساخته  اصغر فرهادی امتیازهای متفاوتی را از منتقدان حاضر در جشنواره کن دریافت کرده است.

همچنین منتقدان اسکرین در جشنواره کن با نمایش بیش از نیمی از فیلم‌های بخش مسابقه اصلی تاکنون بالاترین امتیاز را به فیلم ژاپنی «ماشین من را بران» داده‌اند.

 «مایکل سیمنت» از مجله فیلم پوزتیف فرانسه و همچنین نشریه اسکرین اینترنشنال هر دو امتیاز کامل ۴ ستاره را به جدیدترین فیلم اصغر فرهادی اختصاص داده‌اند.

همچنین «تیم رابی» از تلگراف (۳ ستاره)، «پیتر بردشاو» از گاردین (۲ ستاره)، «آنتون دولین» از مجله فیلو هنر مدوزای روسیه (۳ ستاره)، «جولین گستر» و «دیدیه پرون» از نشریه لیبرالسیون فرانسه (۱ ستاره)، «متئو ماشر» از نشریه لوموند فرانسه (۲ ستاره)، «کاتیا نیکومدس» از نشریه دای زیت آلمان (۲ ستاره)، «بن کنیسبرگ» از سایت راجر ایبرت (۲ ستاره) و «وانگ مویان» از روزنامه «Paper» چین (۲ ستاره) به فیلم «قهرمان» اختصاص داده‌اند.

اما در جدیدترین جدول منتشرشده از منتقدان اسکرین در جشنواره کن فیلم «ماشین من را بران» ساخته «ریوسوکو هاماگوچی» با کسب ۳.۵ ستاره بالاتر از دیگر رقیبان کسب نخل طلای کن ایستاده است و پس از آن فیلم فرانسوی «آنت» ساخته «لئوس کارکس» که در افتتاحیه جشنواره رونمایی شد با امتیاز ۳ ستاره در مکان دوم قرار داد.

فیلم «بندتا» ساخته «پل ورهوفن» سینماگر هلندی نیز با دریافت متوسط ۲.۷ ستاره، سومین فیلم برتر بخش مسابقه اصلی کن از نگاه منتقدان اسکرین است و دو فیلم «کوپه شماره ۶» به کارگردانی «یوهو کاسمانن» و «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی با کسب متوسط ۲.۶ ستاره، به طور مشترک در رتبه چهارم این جدول قرار دارند.

از میان فیلم‌هایی که تاکنون در بخش رقابتی جشنواره کن اکران شده‌اند فیلم «تیتان» ساخته «ژولیا دوکورنو» با کسب تنها متوسط ۱.۶ ستاره، کمترین نمره را از منتقدان اسکرین کسب کرده است.