• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

«مسعود اطیابی»خالق چند رکورد عجیب در سینمای ایران شد!

  • کد خبر : 15646
  • 01 بهمن 1401 - 6:30
«مسعود اطیابی»خالق چند رکورد عجیب در سینمای ایران شد!
فوژان نیوز:با اکران سه فیلم به فاصله کمتر از یکسال،«مسعود اطیابی»رکوردار عجیب ترین روزهای تاریخ سینمای ایران شد.

به گزارش فوژان نیوز،با اکران سه اثر سینمایی«دینامیت»،«انفرادی»و«بخارست» به فاصله کمتر از یکسال،«مسعود اطیابی»رکوردار عجیب ترین روزهای تاریخ سینمای ایران شد!

در یادداشتی مختصر صرفا به برسی خلق رکوردهای این سه فیلم به کارگردانی«مسعود اطیابی»خواهیم پرداخت.

در مقدمه کوتاه ذکر این موضوع خالی از لطف نیست که بدانیم سید مسعود اطیابی سینماگری است که به یکباره سودای کارگردانی در سر نداشته بلکه با طی کردن مراحل مختلف در زمینه فیلمسازی توانایی خود را در ساخت ژانر طنز تا به امروز به رخ کشیده است.

اطیابی با تحصیل در رشته مدیریت تولیدی سینما و همچنین تجربه کاری در این رشته در کنار فیلمسازان نام آشنای زمان خود و ایضادر سمت مجری طرح و تهیه کننده، اندوخته زیادی را برای شرایط ساخت،تولید و فیلمسازی به دست آورده است و به قولی یک شبه راه صد ساله را نرفته است.

بنابراین خارج از پرداختن به جنس فیلمسازی این سینماگر و ساخت فیلم های پرفروشی چون :خروس جنگی،تگزاس ۱و۲….در زمان خود،تنها با بررسی و در نطر گرفتن اکران ۳ فیلم «دینامیت»،«انفرادی» و «بخارست» به فاصله کمتر از یکسال و در بدترین شرایط بحرانی سینما،همه گیری کرونا،ریزش مخاطب،تورم اقتصادی و… به جرأت می توان گفت:مسعود اطیابی کارگردان پرفروش ترین آثار تاریخ سینمای ایران است!

در حال حاضر مسعود اطیابی تنها کارگردان سینمای ایران است که به فاصله کمتر از یکسال چند رکورد جدید در گیشه سینما را توسط آثار خود،خلق کرده است.

فیلم سینمایی«انفرادی»و«بخارست»به کارگردانی وی توانسته است در فاصله کمتر از ۶ ماه عنوان پرفروشترین فیلم های گیشه سال ۱۴۰۱ را در مکان های نخست و سوم به دست آورد.

همچنین اطیابی تنها کارگردانی است که به فاصله یکسال و حتی کمتر از یکسال و به صورت پی درپی دو اثر«دینامیت»و «انفرادی»را به عنوان پرفروشترین فیلم های سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در کارنامه خود دارد و اگر ادامه فروش«بخارست»بتواند فیلم«سگ بند»را در گیشه پشت سربگذارد این کارگردان رکورد تاریخی ۳ فیلم پرفروش گیشه به فاصله یکسال و حتی کمتر از یکسال را نیز ازآن خود خواهد کرد!

در حال حاضر مجموع فروش کل سه اثر فوق در گبشه سینما به۱۵۹ میلیارد تومان به فاصله یک سال رسیده است که این رقم در سینمای ایران یک رکورد جدید است.

در ادامه اگر از تعداد مخاطبان فیلم های سینمایی که در گذشته اکران شده چشم پوشی کنیم دو فیلم«انفرادی»و«دینامیت»هر کدام به تنهایی پرفروشترین فیلم های تاریخ سینمای ایران هستند.

در آخر فارغ از متن و فیلمنامه، انتخاب هوشمندانه و حضور بازیگران موفق،خصوصا در ژانر طنز، سهم زیادی در خلق رکوردهای فروش فیلم های این سینماگر دارند.

مدیر مسئول

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=15646

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.