به گزارش فوژان نیوز ،نشست فیلم سینمایی «چشم بادومی» با حضوربرخی از عوامل و بازیگران این فیلم در جایگاه همیشگی خود و دقایقی پس از پایان فیلم برگزار شد.
در این نشست ابراهیم امینی (نویسنده و کارگردان)، سجاد نصراللهی نسب (تهیهکننده)، علیمحمد حسام فر (نویسنده)، علیرضا برازنده (مدیر فیلمبرداری)، رضا رزم (طراح صحنه)، ستایش دهقان و حسین رامه (بازیگر) با اجرای سونیا پوریامین برگزار شد.
در ابتدای نشست مجری برنامه از کیفیت و استاندارهای صدای سالن انتقاد کرد وپس از طرح سوالات خبرنگاران عوامل این فیلم پاسح دادند.
ابراهیم امینی نویسنده و کارگردان عنوان کرد: در طول فیلم مضامین و مظاهر کرهای میبینیم و تفاوت قطعه پایانی این است که ساز کمانچه به آن اضافه میشود و نغمه ایرانی آغاز به کار میکند. درکل ما نگاه ویژهای به مسئله بازگشت به خویش در موسیقی داشتیم.
وی افزود: برای انتخاب شیراز باید بگویم که معمولاً فیلمسازهای اول به سراغ سرزمینی میروند که در آن رشد کردند. همچنین فیلم درباره گفتگوی دو فرهنگ است و شیراز جایگاه ویژهای دارد و این گفتگو در شیراز بهتر نشان داده میشد.
نصراللهی نسب تهیهکننده نیز مطرح کرد: در طول فیلم اشاره شد که به چه علتهایی نوجوان قصه به این سمت کشیده میشود.
علیمحمد حسام فر نویسنده درباره ارتباط والدین و فرزند بیان کرد: تلاش ما این بود که پرداخت درستی داشته باشیم و ما بهازای این چنینی را در خانوادهها میبینیم. خانم میترا احمدی پژوهشگر کار به ما کمک کردند و گزارشها، فیلمها و مستندات خوبی در اختیار ما قرار گرفت و تمام اینها به پروسه پژوهش کمک کرده بود؛ همچنین مشاوره روانشناسی هم در پروسه فیلم داشتیم.
وی به اتفاق امینی برخی انتفادها در خصوص کارکتر پدرپرزگ این فیلم را قابل پذیرش ندانسته و صرفا این نقش را براساس رفتار غریزی یک پدربزرگ با توجه به شخصت که در اثر ایفا نموده عنوان کردند.
امینی در ادامه گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفتم تا اولین فیلم خودم به بهترین شکل ممکن پیش برود. اگر کموکاستی دارد ناخواسته است و قضاوت با شما است.
ابراهیم امینی توضیح داد: فیلم زمینه روانشناختی دارد و وقتی چنین چیزی موضوع فیلمی میشود باید ببینیم تا چه میزان اصول علمی را رعایت کرده و چقدر به درام پرداخته است. ما تلاش کردیم علم را نقض نکنیم و طوری باشد که مخاطب آن را درک کند.
علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری«چشم بادومی» نیز اظهارکرد: امیدوارم فیلم را دوست داشته باشید. با ابراهیم امینی بسیار صحبت کردیم و به نظرم فیلمی است که در بستر رئال، سورئال است، تلاش کردیم به این شکل پیش برویم؛ ولی اینکه چقدر موفق بودهایم را نمیدانم.
کارگردان این فیلم مطرح کرد: مطلوب ما این است که والدین و نوجوانان فیلم را ببینند و از تماشای آن لذت ببرند، اما مخاطب اول را والدین میدانم.
رضا رزم طراح صحنه«چشم بادومی» نیز گفت: فیلم بسیار سختی بود و ما پنج استان را جستجو کردیم تا توانستیم لوکیشن را پیدا کنیم. درواقع این فیلم کلاژیست از موقعیت که تلاش کردیم از نظر ذهنی و واقعیت، باورپذیر باشد.
ابراهیم امینی درباره موضوع این فیلم توضیح داد: از یک پژوهش اینترنتی به سوژه رسیدم. مطلبی را دیدم و اولین جرقه در ذهن من زده شد. همیشه برای من اصالت با درام است و این فیلم باید دراماتیک میبود تا باورپذیری در آن اتفاق بیفتد.
علیمحمد حسام فر نیز گفت: فیلمی ساختیم که فکر میکنم بسیار سخت و ویژه بود؛ چون شبیه هیچ فیلم دیگری نیست.
سجاد نصراللهی نسب در پایان این نشست بیان کرد: کیفیت پخش صدا و تصویر سالن واقعاً خوب نیست. درباره فیلم خودمان هم بگویم که ما واقعاً با شرایط جوی بسیار سختی کار را پیش بردیم و فیلمی برای مردم ساختیم.