• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

«آتیلا پسیانی» درگذشت

  • کد خبر : 22499
  • 14 مهر 1402 - 14:00
«آتیلا پسیانی» درگذشت
فوژان نیوز:«آتیلا پسیانی» بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما و از جهر های هنری و شناخته شده کشورمان، در سن ۶۶ سالگی‌ از درگذشت.

به گزارش فوژان نیوز،آتیلا پسیانی بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما و از جهر های هنری و شناخته شده کشورمان، در سن ۶۶ سالگی‌ از دنیا رفت.

انجمن صنفی بازیگران سینما با نهایت تاسف در پی درگذشت این بازیگر اعلام کردند: با قلبی اندوهگین و دردبار و زبانی الکن به اطلاع می‌رسانیم متاسفانه هنرمند ارزشمند و بی‌بدیل سینما ، تئاتر و تلویزیون کشورمان آتیلا پسیانی عزیز پس از دوران سخت و طولانی بیماری و در خارج از وطن از میان ما رفت و به آرامش بیکران پیوست.

انجمن صنفی بازیگران سینما این سوگ بزرگ را به خانواده محترم و هنرمند ایشان، خانم فاطمه نقوی، خانم ستاره پسیانی و آقای خسرو پسیانی و همچنین به حضور همکاران گرامی ، جامعه تئاتری کشور و تمامی دوست‌داران ایشان تسلیت عرض می‌نماید.

همچنین با هماهنگی‌های انجام گرفته منتظر انتقال پیکر این هنرمند به ایران هستیم و پس از آن متعاقبا زمان و مکان تشییع به اطلاع خواهد رسید.

آتیلا پسیانی فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه بلورسازی، پس از اولین حضور در مدیوم تئاتر در سال ۵۶ در دهه شصت خورشیدی به بعد حضور فعالی بر روی صحنه داشت که شامل اجراهای جشنواره‌ای و آزاد می‌شود.

پسیانی به عنوان یکی از پرکارترین بازیگرهای سینمای ایران شناخته می‌شد. او انتخاب‌های خوب کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشت. پسیانی در فیلم‌های مهم سینمای ایران از جمله «مرگ سفید»، «کشتی آنجلیکا»، «مسافران»، «روز شیطان»، «آب و آتش»، «اسپاگتی در هشت»، «پل چوبی»، «سیانور»، «نگار»، «غلامرضا تختی»، «سرخ‌پوست» و «سیاه‌باز» بازی کرده است. او حضور موفقی در مدیوم تئاتر نیز داشت. وی به عنوان بازیگر و کارگردان در این هنر فعالیت می‌کرد. «تبار خون»، «رستخیز»، «قهوه قجری»، «بازی در گالری»، «مخمل آبی»، «نام برده» و «جنایت و مکافات» از جمله آثار قابل ذکر است.

پسیانی با آثاری همچون «محله بهداشت» و «محله برو و بیا» در میان مردم و اهالی هنر شناخته شد.

پایگاه خبری اختصاصی سینما”فوژان نیوز“این ضایعه دردناک را به خانواده محترم ایشان و جامعه هنری تسلیت عرض می نماید.

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=22499

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.