• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2

رئیس سازمان سینمایی برای درگذشت ابراهیم کیهانی پیام داد

  • کد خبر : 22045
  • 30 شهریور 1402 - 13:20
رئیس سازمان سینمایی برای درگذشت ابراهیم کیهانی پیام داد
فوژان نیوز:محمد خزاعی برای درگذشت ابراهیم کیهانی تهیه‌کننده و کارگردان سینمای مستند، پیام داد.

به گزارش فوژان نیوز،به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، در پیام محمد خزاعی آمده است: «انا لله و انا الیه راجعون. نام و خاطره زنده یاد ابراهیم کیهانی، با سینمای دفاع مقدس گره خورده است. در حالی که این روزها، همزمان با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، قلبهایمان با یاد شهدا و دلاوری‌های مردان و زنان آزاده‌ای که برای سربلندی ایران اسلامی، افتخار آفریدند، عطرآگین شده، رجعت این هنرمند آزاده، جامعه سینمایی را اندوهگین کرد. از ابراهیم کیهانی، در سینمای ایران، برگ‌های زرین بسیاری به یادگار مانده است، تمرکز او بر ثبت لحظات غرورآفرین هشت سال دفاع مقدس، نشان افتخار کارنامه هنری این تهیه کننده و کارگردان است. پایان زندگی پرتلاش او همزمان با هفته دفاع مقدس، شاید مزد زحمات فراوانی است که در این مسیر، تحمل کرد تا یادگارهای دوران حماسه جاودان بماند.

محمد خزاعی

رئیس سازمان سینمایی کشور

ابراهیم کیهانی مستندساز و تهیه‌کننده سینمای مستند متولد سال ۱۳۲۵ است و تا پیش از انقلاب، در زمینه‌ امور فنی سینما، بویژه صدابرداری و مونتاژ سریال‌های تلویزیونی و… مشغول فعالیت بود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و طی سال‌های ۵۸ تا ۶۸، همکاری خود را با گروه تلویزیونی جهاد به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان ادامه داد و در این مقطع زمانی، به تولید فیلم‌هایی چون حج در قرآن، آری این چنین بود برادر، میعاد با ابراهیم، حکایت بشاگرد و … پرداخت.

کیهانی از سال ۱۳۷۲، به تهیه‌کنندگی و کارگردانی فیلم‌ها و سریال‌های دفاع‌مقدس روی ‌آورد که از جمله می‌توان به آثاری چون: «قطعه‌ای از بهشت»، «روزهای آتش»، «بهترین سال‌های زندگی»، «ما هنوز زنده‌ایم»، «آبی به رنگ گُلدسته‌ها» و… اشاره کرد.

او از سال ۱۳۶۲ تا اواسط دهه ۸۰ به عنوان مدیر پروژه دفاع‌مقدس، مشغول جمع‌آوری فیلم‌های حوزه‌ دفاع‌مقدس بود که در طی این سالهای طولانی، بیش از ۱۲۰ هزار دقیقه فیلم جمع آوری کرد. در چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» از ابراهیم کیهانی تقدیر شد.

سعید گلزار

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=22045

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.