• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

انجمن تهیه‌کنندگان مستقل درباره برنامه هفتم توسعه بیانیه داد

  • کد خبر : 22631
  • 19 مهر 1402 - 12:19
انجمن تهیه‌کنندگان مستقل درباره برنامه هفتم توسعه بیانیه داد
فوژان نیوز:انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران درباره بخش فرهنگ برنامه هفتم توسعه بیانیه‌ای را منتشر کرد.

به گزارش فوژان نیوز،به نقل از انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران، در متن بیانیه این انجمن آمده است:

«انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران همچون خانه سینما و خانه‌های تئاتر، موسیقی و انجمن هنرهای تجسمی نگران بخش فرهنگ و هنر و رسانه لایحه هفتم توسعه است. نمایندگان مجلس باید توجه داشته باشند که نگاه معطوف به این لایحه، همانگونه که همکاران ما اعلام داشته اند به تضعیف و نابودی بخش خصوصی عرصه فرهنگ و هنرو رسانه منجر خواهد شد.

ما هم عقیده داریم نادیده گرفتن سیاست های خصوصی سازی اصل ۴۴ و بزرگ کردن بیش از حد سازمان صدا و سیما، افزایش بودجه و اختیارات نهادهای سنتی و ناکارآمد در عرصه فرهنگ و بدتر از همه دور زدن قوه قضائیه با پیش بینی امکان مجازات اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه توسط وزارت فرهنگ از نکات غیرقابل قبول در این لایحه است.

انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران همچون خانه سینما، خانه هنرمندان ایران، خانه موسیقی، خانه تئاتر و انجمن های هنری تجسمی خواستار حذف مفاد یاد شده و کنار گذاشتن این بخش از لایحه است.

در بخشی از بیانیه خانه سینما، خانه هنرمندان ایران، خانه موسیقی، خانه تئاتر و انجمن های هنری تجسمی که روز گذشته منتشر شد، آمده بود: «لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران (۱۴۰۷-۱۴۰۳) که در مجلس شورای اسلامی در آستانه تصویب است، در قسمت فرهنگ، هنر و رسانه حاوی مفاد عجیب و غیرقابل باوری است. عبارات و احکامی که غالب تلاش‌های قانون‌گذاری پس از پیروزی انقلاب اسلامی را نادیده گرفته و نه نشانی از فرهنگ و هنر و رسانه دارد و نه شمایلی از توسعه. متنی که نه تنها آینده را ندیده، بلکه سیری قهقرایی داشته و با نگاهی واپس گرایانه از همیشه و دور از تحولات جامعه، فرهنگ و هنر و رسانه را به چند برنامه توسعه قبل، پرتاب نموده است.»

سعید گلزار

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=22631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.