• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6

«انفرادی»هنوز هم در فروش منحصر به فرد است!

  • کد خبر : 15262
  • 21 دی 1401 - 3:18
«انفرادی»هنوز هم در فروش منحصر به فرد است!
فوژان نیوز:«انفرادی»به عنوان پرفروشترین فیلم سینمای ایران تا پایان روز اکران خود ،با شرایط فعلی گیشه،هنوز هم منحصر به فرد است.

به گزارش فوژان نیوز،با پایان یافتن اکران فیلم سینمایی«انفرادی»به کارگردانی مسعود اطیابی در سینماهای سراسر کشور ،این فیلم تا آخرین روز اکران خود به روی پرده نقره ای سالن های نمایش،در حال جابجایی رکوردها بود.

در یادداشتی کوتاه به فروش منحصر به فرد این فیلم  کمدی در گیشه سال۱۴۰۱ و ظرفیت های رکوردهای این اثر طنز در سینمای ایران خواهیم پرداخت.

فیلم سینمایی «انفرادی» به کارگردانی سید مسعود اطیابی، تهیه کنندگی سید ابراهیم عامریان و نویسندگی حمزه صالحی با بازی مهدی هاشمی، رضا عطاران، احمد مهرانفر، برزو ارجمند، شقایق دهقان، سیروس همتی، شکیب شجره، امید روحانی، مهسا طهماسبی و مهدی فقیه توسط پخش«خانه فیلم»، اکران ویژه عید فطر را ازتاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۰۷ آغازکرد.

«انفرادی» در تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۰۱ با فروش: ۵۸۲,۲۵۰,۸۱۸,۵۰۰ ریال توانست فیلم «دینامیت»ساخته همین کارگردان(مسعود اطیابی) را با فروش: ۵۸۱,۷۷۹,۶۵۷,۴۰۰ ریال پشت سر بگذارد،«دینامیت» که تا این تاریخ خود لقب پرفروشترین فیلم سینمای ایران را یدک می کشید با فروش فوق العاده «انفرادی» منفجر شد و به زیر کشیده شد.

فیلم سینمایی«انفرادی»خارج از مضمون،نقد و تکنیک توانست در بدترین شرایط به وجود آمده در گیشه سینمایی ایران با فروش: ۷۷۵,۸۶۹,۲۲۵,۰۰۰ ریال تا تاریخ۱۴۰۱/۱۰/۲۰ به عنوان پرفروشترین فیلم سینمای ایران لقب بگیرد.

هرچند لقب پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران خود شامل فاکتور هایی است که تعداد مخاطب و تورم و گرانی بلیط  با توجه به سال ساخت فیلم را نیز باید در نظر گرفت ولی با مقایسه شرایط نابرابر این فیلم در زمان اکران ،نسبت به سایر آثار قبلی می توان گفت:رقم فروش این فیلم تابه امروز،این لقب را در اختیار اثر طنزی گذاشته است که همزمان مسایل زیادی چون کرونا،ریزش مخاطب،تعطیلی های پی در پی مناسبتی و غیر مناسبتی. …وهمزمان شدن با رویداد جام جهانی فوتیال قطر را نیز در کارنامه اکران خود تجربه کرده است.

بنابراین اگر این فیلم از نطر تعداد مخاطب و تعداد بلیط نتوانست رکورد فیلم هایی چون مطرب،هزارپا و دینامیت رابزند،شاید در شرایط برابر می توانست صاحب این رکوردها شود!

«انفرادی»بیشتر فروش خود را در نیمه اول سال ۱۴۰۱ تجربه کرده است و جالب این فیلم تا روزهای پایانی اکران خود و همزمان با اکران فیلم های تازه نفس همواره در بین چهار فیلم فروش روزانه  گیشه قرار داشت وهیچگاه رتبه این فیلم که بیشترین روزها را در صدر جدول سال ۱۴۰۱ تجربه کرده بود پایین تر نیامد،

این فیلم در روز پایان اکران خود بیش از ۷۰ میلیون تومان فروش داشت که نسبت به سایر فیلم ها که طی یکی دوماه گذشته به چرخه اکران اضافه شده بودند رقم بیشتری را نصیب گیشه نمود.

«انفرادی»بیش از۸ ماه را در چرخه کم رمق سینما تجربه کرد که شاید در چرخه طبیعی گیشه ۴ماه محاسبه شود ولی با اینحال در فروش به مانند  نام خودش منحصر به فرد بود .

در آخر شاید اگر  شورای صنفی اثری دیگری از کارگردان(بخارست) را در همان ژانر طنز به طوز همزمان،حتی با فاصله چند ماه به چرخه اکران اضافه نمی کرد و یا به منظور حمایت از اکران فیلم‌های جدید و ایجاد ظرفیت در سانس دهی به پایان نمایش این فیلم در سالن های سینما  و در شرایط فعلی  گیشه رضایت نمی داد ، شاهد جابجایی رکوردهایی دیگری از این اثر طنز می بودیم!

مدیر مسئول

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=15262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.