• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

بابک خواجه‌پاشا: فطرت پاک بچه‌ها، آن‌ها را به قله‌ها خواهد رساند

  • کد خبر : 22457
  • 13 مهر 1402 - 11:34
بابک خواجه‌پاشا: فطرت پاک بچه‌ها، آن‌ها را به قله‌ها خواهد رساند
فوزژان نیوز:کارگردان فیلم «در آغوش درخت» گفت:اگر به بچه‌ها اطمینان و اعتماد داشته باشیم، فطرت پاک‌شان آن‌ها را به سمت قله‌ها خواهد رساند.

به گزارش فوژان نیوز،به نقل از گزارش ستاد اطلاع‌رسانی و ارتباطات رسانه‌ای سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، بابک خواجه‌پاشا کارگردان فیلم «در آغوش درخت» به‌تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح و سجاد نصراللهی‌نسب که در بخش مسابقه بلند داستانی جشنواره حضور دارد، گفت: «درآغوش درخت» درباره یک خانواده‌ در آستانه فروپاشی‌ست و به تاثیراتی که این فروپاشی می‌تواند در زیست بچه‌ها داشته باشد، اشاره می‌کند. زاویه دید فیلم از سوی بچه‌هاست؛ ما بعضی مشکلات را از دید خودمان می‌بینیم اما وقتی خود را در جایگاه یک بچه‌ قرار می‌دهیم، زاویه دید متفاوتی پیدا می‌کنیم.

بابک خواجه‌پاشا ادامه داد: خانواده محترم‌ترین مضمونی‌ست که باید سال‌ها درباره آن نوشت، فیلم ساخت، تئاتر کار کرد، نقاشی کشید و‌‌‌… جوهره هستی در خانواده قرار دارد ولی احساس می‌کنم که اهمیت آن را فراموش کرده‌ایم؛ عنصری که تمام جهان به آن وابسته است. شاید روزی برسد که دیر شود و دچار مشکلاتی شویم که خیلی از کشورها با آن درگیرند. باید خدا را شکر کنیم، چون مفهوم خانواده هنوز در کشور ما وجود دارد.
این فیلمساز درباره تولید آثار کودک و نوجوان توضیح داد: دنیا تا زمانی که آخرین کودک می‌خندد، ارزش زندگی کردن دارد. کودکان انسان‌های بسیار گرانقدری هستند، خیلی می‌فهمند و وقتی در اندازه آن‌ها قرار می‌گیریم، همه چیز را زیباتر و جزئی‌تر می‌بینیم. احساس می‌کنم بچه‌ها از زاویه دیدی نگاه می‌کنند که بهتر می‌توانند نقد کنند؛ هم صادق‌ترند و هم چیزهایی می‌بینند که ما نمی‌بینیم. با کودکان فیلم دیدن برای من بسیار ارزشمند است.
خواجه‌پاشا درباره برگزاری جشنواره در شهرهای غیر از تهران اظهار کرد: در حوزه فیلمسازی معتقدم که باید از مرکز دور شد و در سایر اقلیم‌ها کار کرد، هر کدام از این شهرها قابلیت‌هایی، لحن‌ها، گویش‌ها و مردمانی دارد که می‌توانند بخشی از سینمای ما باشند. پراکندگی جشنواره‌ها هم همین آورده‌ها را دارد؛ اگر به دنبال عنصر خلاقیت و نوآوری هستید در روستاها، شهرها و شهرستان‌های خارج از مرکز با فراوانی خلافیت روبه‌رو می‌شوید چراکه خلاقیت از رهایی و روانی آرام می‌آید. هرچقدر جشنواره‌ها از مرکز دور شوند، جوانان خلاق خودشان را به سینما نزدیک‌تر می‌بینند و جسورتر می‌شوند.
او افزود: بچه‌های شهرستان فکر می‌کنند رسیدن به سینما برای‌شان بسیار سخت خواهد بود چراکه این فکر ایجاد شده است… جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان که یکی از برترین جشنواره‌های کودک و نوجوان در آسیاست، می‌تواند این تاثیر شگرف را در بچه‌های ما داشته باشد و نسلی تازه را به سینمای ایران تزریق کند.
کارگردان «در آغوش درخت» تاکید کرد: این جشنواره کاری کرده است که سینمای کودک و نوجوان بتواند نفس بکشد و آثاری در این زمینه تولید شود. این مساله باعث می‌شود که روی تربیت کودکان و جهان‌بینی‌شان کار کرد و از زاویه دید آن‌ها جهان را اصلاح کرد.
این فیلمساز در پایان درباره شعار «بچه‌ها به سمت قله» در این دوره جشنواره عنوان کرد: اگر کسی مانع نشود بچه‌ها خودشان به قله‌های آرزوهای‌شان می‌رسند. فقط باید این مساله را لحاظ کرد؛ اگر کنترل‌گر هستید به سمت اعتماد بروید، ما باید به بچه‌های این سرزمین اعتماد کنیم، اگر اطمینان و اعتماد داشته باشیم، فطرت پاک بچه‌ها، آن‌ها را به سمت قله‌ها خواهد رساند.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان از پانزدهم تا بیستم مهر ۱۴۰۲ (۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳) در اصفهان برگزار می‌شود.

سعید گلزار

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=22457

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.