• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

بازدید«حسین انتظامی»ازجشنواره حقیقت

  • کد خبر : 1512
  • 24 آذر 1398 - 0:41
بازدید«حسین انتظامی»ازجشنواره حفیقت

«حسین انتظامی»رئیس سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران جشنواره سینما حقیقت حضور پیدا کرد.
فوژان نیوز:رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد:فیلم کوتاه فیلم مستند و انیمیشن جزو اولویت‌های سازمان سینمایی است که ابتدای سال اعلام شد.

به گزارش فوژان نیوز،حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی در جمع  تعدادی از خبرنگاران جشنواره سینما حقیقت  گفت: امسال و سال قبل به جشنواره آمدم و فیلم‌ها را دیدم. سال‌های پیش به خاطر اخباری  که از دوستان در سازمان سینمایی می‌گرفتم، در  روند وجریان مستند‌ها بودم. خوشبختانه فضای سینمای مستند و مستندسازان رو به تعالی  است. استقبال  از فیلم‌ها  نشان دهنده این موضوع است.

وی ادامه داد: سینمای مستند به دلیل اتکا به موضوعات مختلف، رنگین کمانی از گونه‌ها را عرضه می‌کند. و این سینما واقع گراست و به همین علت جشنواره حقیقت به این نام مزین شده است.  وی افزود: جشنواره حقیقت می بایست  تاریخ و جامعه و واقعیت های آن را بیشتر به نمایش بگذارد. و این  رسالتی است که سینماگران مستند برای خود قائل هستند و این عرصه  برای نمایش واقعیت هاست.

یکی از مسعولیت های  هیات انتخاب انتخاب و اعمال نظرات حرفه  در این خصوص است.  بنابراین طبیعی است وقتی  تعداد  متقاضی برای جشنواره به عدد ۹۰۰می رسد مثل تمامی جشنواره‌ها گزینش انجام گیرد.

فیلم کوتاه فیلم مستند و انیمیشن جزو اولویت‌های سازمان سینمایی به شمار می رود و این مهم  ابتدای سال اعلام شد ودر نسبت بودجه سازمان قابل مشاهده است. بنابراین وقتی می‌گوییم این حوزه‌ها برای مامهم است پس باید در بودجه خودمان مشاهده شود.

«انتظامی در خصوص شفافیت و ساست های در سازمان سینمایی عنوان کرد: شفافیت به معنای پیش بینی پذیری است؛ بنابراین زمانیکه درباره شفافیت بحث می‌کنیم یعنی پیش از آن که درباره ارقام و هزینه‌ها صحبت کنیم روی ضوابط شیوه نامه و دستور العمل‌ها صحبت باید کرد. خوشبختانه وزارتخانه در این زمینه بسیار  فعال وجدی است. حجم  زیادی ازدستور العمل‌هایی که در یک سال گذشته انتشار پیدا کرده بیانگر این موضوع است ه و به یاری خدا از این به بعد هم  شفافیت  در راستای سیاست های سازمان سینمایی است ودیده خواهد شد. همچنین اهالی رسانه و  اهالی هنر ، پیش از این که به نهاد اجرایی رجوع کنند  پاسخ خود را می‌گیرند.

 

رئیس سازمان سینمایی اظهار داشت: یکی از برکت های شفافیت این است که صاحب نظران نخبگان و اهالی رسانه آن را نقد  خواهند کردو  این در اصلاح رویه‌ها خود را نشان  خواهد داد  وگرنه نفس اینکه شما جدولی را منتشر کنید و عده‌ای انتقاد کنند و شما راه خود را بروید نقض قوانین است.»

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=1512

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.