• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

بخش عمده بازیگری تخیل است

  • کد خبر : 21969
  • 28 شهریور 1402 - 11:00
بخش عمده بازیگری تخیل است
فوژان نیوز:علی نصیریان بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون می‌گوید همیشه عاشق بازیگری بوده و این عشق در ارتباط با مردم معنا پیدا کرده است.

به گزارش فوژان نیوز،به نقل از روابط عمومی موزه سینما، علی نصیریان بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون به مناسبت افتتاح موزه سینما در باغ فردوس به مرور خاطرات خود و نکات مهم بازیگری پرداخت. او با بیان اینکه عمر خود را برای بازیگری گذاشته است، گفت: من اولین کلاس تئاتر را در سال ۱۳۲۹ رفتم و هیچ کار دیگری در کل زندگیم به جز بازیگری در سینما و تئاتر انجام ندادم و فقط بر این حرفه متمرکز بودم و همه زندگی‌ام را برای بازیگری گذاشتم.

وی ادامه داد: اگر فردی وارد حیطه هنرهای دیگر مانند نقاشی، شاعری، خطاطی و… هم شود به همین شکل است؛ باید عمر خود را برای هنر مورد علاقه‌اش بگذارد و درباره آن تحقیق و پژوهش کند تا کار مفیدی انجام دهد.

نصیریان با بیان اینکه یک بازیگر تئاتر باید دوره‌های تئاتری ببینید و تحقیق کنند، خاطرنشان کرد: یک بازیگر تئاتر باید بداند طنز و کمدی در تئاتر چه سیری در قبل از جنگ جهانی دوم و بعد از جنگ جهانی اول داشته است زیرا جنگ‌ها تاثیرات زیادی بر تئاترها داشته است. به عنوان مثال، تئاتر «پوچی» بعد از جنگ دوم به دلیل فشارهای روانی ناشی از کشتارها و خونریزی‌ها، نابودی‌ها که همه از تاثیرات اجتماعی است، بوجود آمد.

وی با بیان اینکه همیشه عشق این عرصه را داشته است، تاکید کرد: این عشق همیشه در ارتباط با مردم بوده و برایم بسیار جذاب و گیرا بود و هنوز هم به همین شکل است؛ اینکه بر صحنه باشم و در این امر صد درصد ارتباط ذهنی و فکری بین بازیگر و تماشاگر به‌وجود می‌آید که برای من خیلی جذاب بود و هنوز هم هست یعنی امتیاز اصلی یک بازیگر رابطه انسانی است؛ رابطه انسانی و مطرح کردن یک فکر، نظر، ایده و در میان گذاشتن با انسان‌های دیگر است.

نصیریان خاطرنشان کرد: خدا رحمت کند آقای رشیدی یک بار به من گفت بازیگری بعد از کار در معدن، دومین کار سخت دنیا است زیرا بازیگر در موقعیت خطیری قرار می‌گیرد که باید متمرکز بر روی یک نقش با خصوصیات جامعه‌شناسانه، روان‌شناسانه و… باشد بنابراین بسیار سخت و مهم است. من معتقدم برای عمیق شدن در این عرصه باید میدانی وارد عمل شوید، کتاب بخوانید، الهام بگیرید و یا فکر کنید.

وی در پایان با بیان اینکه بخش عمده کار دردر این عرصه  تخیل است، اظهار کرد: سختی کار بازیگر در این است که از یک طرف باید متمرکز بر شخصیتی که قرار است خلق کنید، شوید و آن را روی صحنه تجسم دهید و در عین  حال که نقش را تظاهر می‌کنید، باورپذیر باشد.

سعید گلزار

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=21969

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.