• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

بیش از۶۲۰۰ اثر در جشنواره «امید» شرکت کردند

  • کد خبر : 8227
  • 18 اسفند 1400 - 15:59
فوژان نیوز:معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم بیان کرد که که بیش از ۶۲۰۰ اثر متقاضی حضور در بخش های مختلف جشنواره «امید» شده اند.

به گزارش فوژان نیوز، به نقل از روابط عمومی جشنواره، عبدالحسین کلانتری معاون وزیر علوم تحقیقات و فن آوری پس از پایان مهلت ارسال آثار به یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان «امید» تعداد آثار متقاضی حضور در این جشنواره را اعلام کرد و گفت: دبیرخانه جشنواره میزبان بیش از ۶۲۵۷ اثر متقاضی حضور در بخش‌های فیلم ملی، فیلم بین الملل، فیلمنامه ساخته نشده، عکس ملی و عکس بین الملل است.

وی ادامه داد: از میان آثار رسیده، تعداد ۳۵۰ اثر در بخش فیلم ملی، ۱۱۱۷ اثر در بخش فیلم بین الملل، ۲۶۰ فیلمنامه ساخته نشده، ۱۹۲۷ اثر در بخش عکس ملی و ۲۶۰۳ اثر در بخش عکس بین الملل به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

کلانتری درباره کشورهای شرکت‌کننده در این جشنواره گفت: آثاری از ۹۲ کشور جهان متقاضی شرکت در بخش بین الملل یازدهمین جشنواره «امید» هستند و بیشترین آثار به ترتیب متعلق به کشورهای هندوستان، ترکیه، آمریکا، برزیل و روسیه است.

وی با اشاره با اهداف و رویکردهای جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس «امید» اظهار کرد: رویکرد این جشنواره افزون بر شناسایی استعدادهای دانشجویی، ارتقای هویت ملی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

کلانتری افزود: در این راستا، محورهایی از قبیل مسئولیت اجتماعی دانشجویان، عدالت خواهی و آرمان گرایی دانشجویان، رشد و تعالی دانشگاهیان، نوآوری و کارآفرینی، تولید علم بومی، پیشگیری از اعتیاد، چالش‌ها و مهارت‌های زندگی دانشجویی، رشد فضائل اخلاقی دانشجویان تعیین و اعلام شد.

معاون وزیر علوم در پایان قالب‌های آثار جشنواره را فیلم کوتاه، عکس، فیلمنامه و عکس فیلم برشمرد و گفت: هیات‌های انتخاب بخش‌های مختلف به زودی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و این جشنواره در بهار سال آینده برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=8227

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.