• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

جشنواره فیلم کوتاه تهران به دروازه ورود به اسکار پیوست

  • کد خبر : 5229
  • 12 تیر 1400 - 11:12
فوژان نیوز:مدیرعامل انحمن سینمای جوانان ایران از پذیرفته شدن جشنواره فیلم کوتاه تهران به عنوان یکی از دروازه‌های ورود به آکادمی اسکار خبر داد.

به گزارش فوژان نیوز، مدیرعامل انحمن سینمای جوانان ایران از پذیرفته شدن جشنواره فیلم کوتاه تهران به عنوان یکی از دروازه‌های ورود به آکادمی اسکار خبر داد.

اسیدصادق موسوی صبح شنبه، ۱۲ تیرماه  نشستی  مجازی عنوان کرد که اخیرا اعلام شده جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از این پس به عنوان یکی از جشنواره‌های فیلم کوتاهی خواهد بود که شرایط حضور در اسکار را برای برگزیدگانش به همراه دارد و به اصطلاح Oscar Qualified برچسب خواهد خورد.

اوبا اشاره به اینکه سی‌وهشتمین دوره جشنواره بین‌الملی فیلم کوتاه تهران اواخر مهرماه امسال برگزار خواهد شد، افزود:

در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار فستیوال در حوزه صنعت تصویر در دنیا برگزار می‌شوند که البته بسیاری از آن‌ها معتبر نیستند و در این بین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران جایگاه معتبری دارد، اما آن طور که باید شناخته شده نیست. هرچند تا امروز هم آن را می‌توان مهم‌ترین جشنواره فیلم کوتاه غرب آسیا دانست.

وی بیان کرد:‌اواخر هفته گذشته اعلام شد که جشنواره فیلم کوتاه تهران یکی از دروازه‌های ورود به اسکار شده، این در حالی است که در آسیا جشنواره‌های کمی چنین افتخاری دارند و مثلا در شمال آفریقا فقط مصر و در آسیا ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور و هند از جمله‌های کشورهایی با جشنواره‌های واجد شرایط اسکار هستند.

موسوی با بیان اینکه جشنواره فیلم کوتاه تهران تنها فستیوال رایگان است، گفت:‌

با برظرف شدن مشکلات پرداخت هزینه، ما نیز ثبت نام رایگان را کنار خواهیم گذاشت و مثل تمام فستیوال‌ها هزینه ثبت نام دریافت می‌کنیم که از آن طریق هزینه‌های جشنواره هم تامین خواهد شد.

وی افزود:در دنیا ۱۲۷ جشنواره واجد این شرایط ورود به اسکار هستند و جشنواره فیلم کوتاه تهران تنها فستیوالی است که با قواعد خودش کار کرده و این امتیاز را بدست اورده است. در حال حاضر تمام قواعد برای ما ارسال شده و مثلا هر فیلمی که جایزه بزرگ را بگیرد با معرفی‌نامه جشنواره مستقیم وارد لیست اسکار می‌شود. براین اساس در بازه زمانی اول تا ۱۵ اکتبر باید اسامی برگزیدگان را به آکادمی اعلام کنیم.

 

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=5229

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.