به گزارش فوژان نیوز،به نقل از موسسه هنر و تجربه جعفر صانعی‌مقدم در گفتگویی درباره  مجموعه فیلم‌های کوتاه «وضعیت قرمز» که در سینماهای هنروتجربه روی پرده است و ارزیابی این مجموعه فیلم‌های کوتاه از لحاظ ساختاری و جذب مخاطب عنوان کرد: فکر می‌کنم مجموعه فیلم کوتاه «وضعیت قرمز» از لحاظ نگاه مخاطب با استقبال خوبی مواجه خواهد شد.

وی اضافه کرد: برخی از بسته‌های فیلم کوتاه که در سال‌های اخیر روی پرده رفتند، معمولاً یک فیلم طنز را در کنار چند فیلم جدی قرار می‌دادند تا مخاطب با مجموعه فیلم‌ها ارتباط برقرار کند اما نکته‌ای که در «وضعیت قرمز» مشهود است و به عنوان ویژگی مثبت می‌توان به آن اشاره کرد، این مجموعه فیلم کوتاه از یک همگرایی برخوردار است و به نظر می‌رسد این همگرایی فیلم‌ها با هم، سبب ایجاد همفکری بین کارگردان‌های این مجموعه فیلم کوتاه برای کنار هم قرار گرفتن آثارشان در این مجموعه شده است.

صانعی مقدم ادامه داد: فیلمسازهای این مجموعه فیلم‌های کوتاه نیز ضمن اینکه در حوزه فیلم کوتاه فعال هستند، در حال کار روی پروژه‌های دیگری در گونه‌های تصویری دیگری چون فیلم بلند و پلتفرم‌ها دنبال می‌کنند و از این جهت نیز آثارشان، مخاطب پسند است و به مخاطب خود اهمیت داده‌اند.

صانعی مقدم با بیان اینکه مجموعه فیلم‌های کوتاه «وضعیت قرمز» مسیر خودش را برای رسیدن به مخاطب گسترده‌تر پیدا می‌کند، گفت: «هنر و تجربه» جایی است که با مخاطبانی محدود، فیلم‌ها را به نمایش بگذاریم اما انتظار داریم این مخاطبان، بتوانند مخاطبان بیشتری را ترغیب به دیدن فیلم‌های هنر و تجربه کنند و سلیقه دیگر مخاطبان را به دیدن فیلم‌های کوتاه، هنری و مستند افزایش دهند.

وی همچنین درباره اکران آنلاین مجموعه‌های فیلم کوتاه اکران شده در «هنر و تجربه» و حمایت از اکران آنلاین آنها گفت: برای اکران آنلاین فیلم‌هایی که در «هنر و تجربه» اکران فیزیکی شده‌اند، هماهنگی با پلتفرم هاشور داریم و امیدوار هستیم اگر بتوانیم امکاناتی را از سازمان سینمایی بگیریم تا امکانات اکران آنلاین را نیز گسترده‌تر کنیم و حتی در مورد فیلم‌هایی که تهیه کننده و پخش کننده‌ دارند، امکان اکران فیلم‌ها در خارج کشور را نیز فراهم خواهیم کرد که از نظر اقتصادی به صرفه خواهد بود.

مدیرعامل موسسه هنر و تجربه ضمن اشاره به تجربه اکران برای مخاطبان محدود در زاهدان، گفت: در این زمینه تجربه‌ای را در زاهدان داشتیم که توانستیم با هاشور قرار بگذاریم تا در یک سانس مشخص در سالن سینما در این شهر، اکرانی را داشته باشیم. این تجربه موفق بود بنابراین می‌توانیم این انتظار را داشته باشیم که انبوه‌سازی این اقدام در داخل و خارج کشور نیز موفق شود و این امکان فراهم شود که در سانس و روز مشخص، مخاطبان در خارج کشور بتوانند یک فیلم را ببینند.

به گفته وی از این طریق می تواند توجه بیشتری را برای فیلم‌های هنری از جمله کوتاه، مستند و تجربی که در «هنر و تجربه» پخش می‌شوند، فراهم کرد.

پنج فیلم کوتاه به ترتیب صحنه، سور بز، بی‌ریختی، شوفر و دم اژدها، در مجموعه وضعیت قرمز در گروه هنر و تجربه اکران شد.

این مجموعه فرصتی مناسب است برای تحلیل و نقدهای روانشناختی در ارتباط با محتوای فیلم ها، که ریشه یابی جنایت در برخی از اینها دغدغه‌ فیلمساز است و برخی با بیان مستقیم و مستندگونه با دوربینی راوی و پرسه زن را به میان قصه‌ای درگیرِ ریز و درشت ترین جنایات اجتماع برده‌اند