• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

حسین محب اهری درگذشت

  • کد خبر : 1340
  • 26 دی 1397 - 4:58
حسین محب اهری درگذشت

حسین محب اهری بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون درگذشت
فوژان نیوز: حسین محب اهری بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون  بدرودحیات گفت و جامعه هنری ایران را عزادار کرد.

به گزارش فوژان نیوز،حسین محب اهری بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون پس از دست و پنجه نرم کردن با سرطان و طی یک دوره مبارزه سخت با این بیماری، بدرود حیات گفت وضعیت محب اهری که مدتی بود به منزل منتقل شده بود، امروز رو به وخامت گذشت و در بیمارستان لاله بستری شد و متاسفانه از میان ما رفت .

او که بارها سرطان را شکست داده بود و بیماری‌اش بهبودیافته به نظر می‌رسید، در نهایت از میان ما رفت. بیمارستان لاله از صحت این خبر اطمینان حاصل کرد.

خودش می‌گفت: «سرطان مثل هر بیماری دیگری است مثل سرماخوردگی، میگرن و… . هر کسی ممکن است گرفتارش شود، منتها وقتی بیماری سرطان به سراغ آدم می‌آید کمی بیشتر از برخی بیماری‌‌‌ها با بدن انسان کلنجار می‌رود.

مهم این است که شما می‌خواهید به این کلنجار ادامه دهید یا نه. من می‌خواستم. من الان ۲۰سال است دارم تلاش می‌کنم شکست‌اش دهم و تا الان هم زور من بیشتر بوده تا ببینیم در آینده چه می‌شود.» او درباره این دوران سخت و تجربیاتش در این دوره گفته بود: «من بعد از هر مرحله از جراحی‌‌‌ها و شیمی‌درمانی زندگی را به قول سینمایی‌ها کلوزآپ‌تر(بسته‌تر) می‌بینم و ذره‌بین دیدگاه من قوی‌تر می‌شود. این بدین معنی است که همه‌‌چیز برایم مهم‌تر می‌شود. آنچه من الان در برگ یک درخت می‌بینم همان چیزی نیست که ۱۰ سال پیش می‌دیدم. من الان طرح و رنگ آن را با دقت بیشتری نگاه کرده و عطر آن را با عمق جان استشمام می‌کنم…»

حسین محب‌اهری زادهٔ ۱۳۳۰ در تهران بود. او لیسانس ادبیات فارسی را از مدرسهٔ عالی ادبیات و زبان‌های خارجی در سال ۱۳۵۸ دریافت کرد و از سال ۱۳۵۰ به عکاسی تجربی و تئاتر اشتغال داشت. این بازیگر فقید یک دوره آموزش بازیگری در کارگاه نمایش، زیر نظر آربی اوانسیان در سال ۱۳۵۴ دید و بدین ترتیب وارد تئاتر شد. این بازیگر توانمند، بازی در سینما را از سال ۱۳۶۵ با ایفای نقش کوچکی در فیلم «رابطه» به کارگردانی پوران درخشنده آغاز کرد و در ادامه در فیلم‌های متعددی از جمله «محموله»، «سفر جادویی»، «دو فیلم با یک بلیت»، «همسر»، «من زمین را دوست دارم»، «روز فرشته»، «روز واقعه»، «کاکادو»، «وقتی همه خوابیم»، «خوابم می‌آد»، «جیب‌برها به بهشت نمی‌روند»، «فرزند چهارم»، «ساکن طبقه وسط»، «بیداری»، «قشنگ و فرنگ»، «سه بیگانه» و… نقش آفرینی کرد. محب اهری همچین در مجموعه‌های تلویزیونی متعددی همچون «محله برو بیا»، «سربداران»، «محله بهداشت»، «بوعلی سینا»، «باجناق‌ها»، «مختارنامه»، «تبریز در مه»، «پایتخت ۲»، «خوب، بد، زشت»، «دردسرهای عظیم ۲»، «معمای شاه»، «بیمار استاندارد»، «علی‌البدل»، «شب عید» و… به ایفای نقش پرداخت.

فوژان نیوز فقدان این بازیگر دوست داشتنی را به خانواده وی و جامعه هنری تسلیت عرض می نماید.

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=1340

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.