• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2

فراخوان جشنواره فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد منتشر شد

  • کد خبر : 23454
  • 16 آبان 1402 - 13:38
فراخوان جشنواره فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد منتشر شد
فوژان نیوز:فراخوان دریافت آثار پنجاه‌و‌سومین دوره‌ی جشنواره بین‌المللی فیلم رشد منتشر شد.

به گزارش فوژان نیوز،به نقل از واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، در این دوره از جشنواره، آثار فیلمسازان داخلی و خارجی با نگاه برخورداری از برجستگی‌های زبان هنری، جذابیت ذاتی و تأثیر عمیق عاطفی و تأثیر شگرف آن بر ارتقای روحیه‌‌ کنجکاوی، پرسشگری و اشتیاق به درک خویش و جهان پیرامون، به رقابت خواهند پرداخت.

***مهم‌ترین اهداف جشنواره در دوره پنجاه وسوم:

شورای سیاستگذاری جشنواره پنجاه‌و‌سوم، با تأکید بر توجه ویژه به مدرسه و فرایندهای آموزشی و تربیتی آن، به‌عنوان نهاد مهم تمدن‌ساز و تربیت‌کننده‌ نسل آینده برای حل مسائل کشور، «شناسایی و معرفی برترین تولیدات علمی، آموزشی و تربیتی در عرصه‌ فیلم و سینما»، «کمک به ایجاد زمینه و بستری به‌ منظور هدایت این تولیدات در سطوح ملی و بین‌المللی»، «پشتیبانی از عرصه‌ تعلیم و تربیت دینی و اخلاقی فضیلت‌محور»، «پشتیبانی هنری و تربیتی از جریان رسمی تربیت و یادگیری»، «ایجاد زمینه و بستری بر پایه‌ عدالت‌ برای رشد و بالندگی ظرفیت هنریی‌_تربیتی معلمان و دانش‌آموزان فیلم‌ساز» و «گسترش نوآوری و خلاقیت و ارتقای سطح کیفی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی» را به عنوان اهداف اساسی این دوره از جشنواره اعلام کرده است.
در فراخوان این دوره از جشنواره «اهداف عملیاتی و راهکارهای کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش»، به عنوان منبع الهام‌بخش مناسبی برای دست‌یابی فیلم‌سازان علاقه‌مند جهت حضور در این رویداد بین‌المللی، به ایده‌های ناب، جذاب و بدیع معرفی شده است.

***بخش‌های جشنواره در دوره پنجاه وسوم:

پنجاه‌و‌سومین دوره‌ جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در سه بخش بین‌الملل، معلمان فیلم‌ساز و دانش‌آموزان فیلم‌ساز برگزار خواهد شد.
در این دوره، چهار جایزه‌ ویژه به آثاری در موضوعات «مدرسه؛ مبدأ پیشرفت تمدن‌ساز ایرانی_اسلامی و الهام‌بخش برای جهان»، «نشان ویژه‌ معلم» و «نشان ویژه‌ ایثار و ازخودگذشتگی» اهدا خواهد شد.
دبیرخانه‌ جشنواره در هر دوره‌، شخصیت یا مصداق خاصی را به‌عنوان نماد «نشان ویژه ایثار و از خودگذشتگی» انتخاب می‌کند. در پنجاه‌وسومین دوره‌ی جشنواره فیلم رشد، نشان ویژه ایثار و از خودگذشتگی، به آثاری اختصاص خواهد داشت که به دفاع از مردم و کودکان مظلوم فلسطین پرداخته است.
جوایز نهادها و دستگاه‌های کشور در بخش حامیان این دوره از جشنواره نیز به پنج‌محور «خانواده و جوانی جمعیت»، «فرهنگ کار، کارآفرینی و تعاون»، «پیوند نماز، مسجد و مدرسه»، «آسیب‌های اجتماعی با رویکرد صیانت از حقوق کودک» و «آسیب‌های فضای مجازی» اختصاص خواهد داشت.

***قالب‌های جشنواره در دوره پنجاه و سوم:

قالب‌های این دوره از جشنواره، شامل فیلم‌های کوتاه و بلند با محوریت داستانی، مستند، پویانمایی و فیلم‌نامه است.

***آخرین مهلت ارسال آثار:

بر اساس اعلام دبیرخانه‌ پنجاه‌و‌سومین دوره‌ جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، آخرین مهلت ارسال آثار ۲۴ آبان‌ماه ۱۴۰۲ خواهد بود.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و بارگذاری آثار می‌توانند به نشانی الکترونیکی /https:/eff.roshd.ir مراجعه کنند.
گفتنی است، پنجاه‌و‌سومین دوره‌ جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد در مجتمع فرهنگی هنری سینما فلسطین برگزار خواهد شد و پس از آن آثار برگزیده در سراسر کشور برای مدارس به اکران در خواهد آمد.

سعید گلزار

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=23454

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.