• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

روایت«فوژان تاب»استقبال کاذب یا واقعی!؟

  • کد خبر : 1541
  • 11 بهمن 1398 - 1:45

غافلگیری روابط عمومی جشنواره فیلم فجر کامل شد!
فوژان نیوز:استقبال کاذب یا واقعی؛ خریداران بلیت های فیلم فجر، دلالان یا مردم؟! به روایت «فوژان تاب»

به گزارش فوژان نیوز،« فوژان تاب » عنوان بسته خبری-تحلیلی هفتگی است که به مرور متن ، اخبار رسانه های سینمایی ،حاشیه ،نقد و اظهار نظر ژورنالیست ها و سینماگران در خصوص موضوعات مرتبط با این بسته است که هر هفته می توانید در جریان آخرین تحولات و رویداد ها سینمایی ایران قرار بگیرید. با مرور بسته این هفته با ما همراه شوید.

بانی فیلم: با سر در آوردن بسیاری از بلیت های جشنواره فیلم فجر در سایت های بی واسطه خرید و فروش اینترنتی، مشخص شد که آنچه مسئولان این رویداد با عنوان «غافلگیری» از آن یاد می کردند، چندان هم بیراه نبوده است! اینکه طبق اعلام مسئولان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، پیش‌فروش بلیت فیلم‌ها در سینماهای پرمخاطب این رویداد، در دقیقه ۱۱ دیروز دوشنبه سی ام دی ماه با فروش همه بلیت‌ها همراه بوده که این مسئله به غافلگیری آنان نیز انجامیده، بیش از آنکه نشان از استقبال مردم داشته باشد، ظاهراً باید بیشتر به عنوان نمادی از نفوذ برخی دلالان و کسانی در نظر گرفته شود که از این نمد به قصد سودآوری مالی برای خود کلاهی دوخته اند.

حالا با مروری بر جریان یافتن فروش بلیت ها به صورت سری و تکی در پایگاه های آنلاین خرید و فروش به قیمتی بالاتر از آنچه مسئولان تعیین کرده بودند، مثل یکی- دو سال اخیر می توان حدس زد که این استقبال از کجا نشأت گرفته است. بویژه اینکه امسال تعداد فیلم های کنجکاوی برانگیز جشنواره به اندازه انگشتان یک دست نیز نیست.

از سینما آزادی و فرهنگ گرفته تا باغ کتاب و کورش، بلیت پردیسهایی که در ایام فجر نمایش فیلم خواهند داشت در سایتهای مذکور به وفور و با قیمتهای متنوع به چشم می خورد! در واقع این ۵ هزار و هفتصد سری (حدود پنجاه و هشت هزار قطعه) بلیت اینترنتی که طی روز گذشته از طریق سایت فجر تیکت فروخته شده تا ظرفیت عمده سالن‌های پردیس سینمایی آزادی و کوروش، کوروش ۲، سینما فرهنگ، سینما باغ کتاب و سینما استقلال به اتمام برسد، گویا بیش از مشتریان واقعی و سینما دوستان، نصیب دلالان فضای مجازی شده است.

بلیت هایی که یک چهارم کل بلیت های جشنواره را برای سینماهای منتخب مردمی در تهران و مراکز استان ها شامل می شوند. جالب آنکه هر فرد تنها با یک کدملی می توانسته این بلیت ها را خریداری کند؛ ولی باید دید این تمهید مشابه آنچه در جریان فروش اینترنتی پر حاشیه محصولات شرکت های خودرو سازی داخلی استفاده می شود بوده یا خیر! سری بلیت سینماهای مردمی با قیمت ۱۵۰هزارتومان، در سایتهای اینترنتی با قیمتهای گزافی تا ۵۰۰ و حتی ۷۰۰ هزار تومان به فروش می رسد!

این در حالی است که مدیر روابط عمومی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با ابراز خرسندی از استقبال مثال زدنی مردم(؟!) از این رویداد سینمایی از ادامه روند بلیت فروشی سانس‌های باقی تا روز دوم بهمن ماه خبر داده است. روندی که مشخص نیست به همین شیوه بلیت ها را راهی سایت های خرید و فروش خواهد کرد یا به دست علاقه مندان واقعی شان می رساند.

اظهار نظر:

۱-سید رضا اورنگ (ژورنالیست): ملانصرالدین:وقتی خبر آمد که بلیت های جشنواره در عرض ۱۱ دقیقه فروش رفته!روابط عمومی جشنواره فیلم فجر با ذوق زدگی تمام این خبر را رسانه ای کرد و در بوق و کرنا نهاد.دبیر جشنواره هم در یک حرکت نمایشی لطف کردند و بخشی از سهمیه سازمان ها را به مردم(دلالان) بخشیدند.خدا جزای خیرشان دهد! از همان اول شست ما خبردار شد که یا خبر واقعی نیست و یا دو حالت دارد، دست دلالان در کار است و یا توسط سازمان ها و تهیه کنندگان این بلیت ها خریداری شده اند تا هنگام نمایش فیلم شان سالن سینما خالی نماند! خدا را شکر که دست دلالان در کار بوده و در سایت های فروش اینترنتی دست به دست می شود!

 

۲-فرید ولی زاده (سینماگر):اگر در سه دوره متوالی در کارنامه روابط عمومی یک جشنواره چنین اتقاقاتی رخ می دهد، مطمئننا یک جای کار می لنگد. سال گذشته هم یک سری کارت های اهالی رسانه دست بدست شد و به دست صاحبان اصلی نرسید!

 

۳-سعید گلزار ( روابط عمومی ):سالیان سال بنام مدیر روابط عمومی فیلم های سینمایی در کشور عزیزم مشغول به فعالیت بودم و هیچ گاه در سمت مدیر روابط عمومی پروژه های سینمایی به خودم اجازه ندادم تا با استفاده از این فعالیت کوپنی برای سمت دیگری خرج کنم و هیچوقت در جشنواره ای نه ثبت نام کردم و نه حضور داشتم چون بر این باور بودم که حق من نیست جای یک خبرنگار را بگیرم.از ایران که رفتم جواب این سوال را پیدا کردم که چرا؟ در برخی از پست های مدیریتی هر سال جابجایی صورت می گیرد !؟ چون جواب این است:این جابجایی ها باعث عدم سوء استفاده از آن پست می شود.

وچه خوب برخی ها پیشگیری قبل از پیدایش را بخوبی می شناسند و این سیاست را جهت ارتقاء و اطمینان جامعه و مخاطبان خود بکار می برند.

۴-حضرتی( خبرگزاری آنا):به نظرم متاسفانه روابط عمومی در نظر سنجی و همینطور آمارگیری از رسانه ها کارشناسی درستی انجام نداده است چرا که پس از چندین سال کار خبری در لیست امسال حضور مدیر عاملان و موارد دیگری که به صحت آن ایمان دارم دیده شده که متوجه شدم روابط عمومی علاوه بر اینکه سره از ناسره را باید تشخیص میداد برخی ها هم به واسطه همین اتفاق امسال در جشنواره فیلم فجر حضور نخواهند داشت و البته فروش بلیت را نمیتوان به پای روابط عمومی گذاشت چرا که ممکن است فروش آنی بلیت شیرین باشد اما هستند برخی سودجویانی که به دنبال بازار سیاه برای فیلمها در ایام جشنواره هستند و این به روابط عمومی ربطی ندارد.

۵-نعمتی( پایگاه تخصصی خبری سینمایی فوژان نیوز ):از تیم روابط عمومی جشنواره که متشکل از چند نفر از روابط عمومی های فیلم های سینمایی در چند سال اخیر هستند ،بیشتر از این هم نباید توقع داشت و در ادامه راه میبایست منتظر سورپرایز های دیگر این مجموعه بود.

۶-اناری(خبرنگار):به نظر من هم اینگونه بلیط فروشی نا آگاهانه صورت گرفته و اینکه صف های نوستالژیک این جشنواره را کم رنگتر خواهد کرد،باید به این موضوع اشاره کرد که در زمان آقای داد و حیدری دوران بهتری را برای این جشنواره ملی شاهد بودیم.اینکه روایط عمومی سازمان سینمایی ،در پست روابط عمومی این جشنواره نیز نقش داشته باشد ،یک خطای راهبردی است.و شاعبه ها را برای ورود دلالان به بازار سیاه بلیط فروشی بیشتر می کند.

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=1541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.