• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

نشست تخصصی سازمان‌های سینمایی ایران و روسیه برگزارشد

  • کد خبر : 23019
  • 03 آبان 1402 - 10:49
نشست تخصصی سازمان‌های سینمایی ایران و روسیه برگزارشد
فوژان نیوز:دومین نشست تخصصی برخط روئسای سازمان‌های سینمایی ایران و روسیه روز گذشته صورت گرفت.

به گزارش فوژان نیوز،به نقل ازاداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی؛ این گفتگو در راستای پیگیری روند تحقق مفاد تفاهمنامه های فیمابین برای تقویت و توسعه همکاری های سینمایی صورت گرفته است.

در این گفتگو محمد خزاعی رئیس امور سینمایی ایران و داوید نگو د. ا رئیس دپارتمان سینما و توسعه دیجیتال وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه پیرامون تشریح در روند اجرایی شدن بندهای تفاهمنامه و رفع موانع گفتگو و تبادل نظر کردند.

این گفتگو با حضور آنتونیو کونتسوا مدیرکل بین الملل وزارت فرهنگ روسیه، مسعود احمدوند رایزن فرهنگی ایران در روسیه و نیز سیدصادق موسوی مدیرکل دفتر جشنواره ها و همکاری های بین الملل و رائد فریدزاده مدیر بین الملل بنیاد سینمایی فارابی صورت گرفته است.

توسعه زمینه‌های ساخت فیلم مشترک، افزایش مبادله، اکران و معرفی آثار سینمایی برای فروش، تبادل متخصص و نیروی انسانی دو کشور در پروژه‌های سینمایی و رویدادهای مرتبط، تسهیل در جهت حضور نهادها و سازمان‌های سینمایی دو کشور در جشنواره‌های فیلم، هفته فیلم و رویدادهای فرهنگی مرتبط با سینما و محتوای سمعی و بصری، تبادل دانش و تجربه طرفین در تولید فیلم، تولید آثار مشترک و آموزش متخصصین حوزه سینما، پیشبرد محتوای سمعی و بصری در بازارهای خارجی. مهم ترین محورهای تفاهمنامه همکاری سینمایی ایران و روسیه است.

رئیس دپارتمان سینما و توسعه دیجیتال وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه ضمن تاکید بر لزوم اجرای تفاهمنامه فیمابین عنوان کرد: ما آمادگی خود را برای همکاری های جدی تر و اجرای برنامه های توافق شده اعلام می کنیم و سفارت روسیه در ایران هم ‌پیگیر موضوعات و برنامه هاست.

وی ادامه داد: شکی نیست با توجه به تحریم های جهانی این همکاری بسیار مهم و راهبردی است و معتقدیم سینمای ایران جایگاه بسیار خوبی در جهان دارد و در عین حال، سینمای روسیه هم برغم تحریم ها، به سرعت در حال پیشرفت است و اجرای تفاهمات بین دو کشور به نفع هر دو کشور در منطقه است.

همچنین، در این گفتگوی برخط، آنتونیو کنتسوا مدیر بخش بین الملل وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه نیز گزارشی از اقدمات صورت گرفته پیرامون همکاری ها ارائه داد و وضعیت برگزاری جشنواره فیلم خزر را تشریح کرد.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی با تاکید بر لزوم سرعت بیشتر در روند اجرای بندهای تفاهمنامه بویژه در زمینه پخش فیلم های ایرانی در سینماها و پلتفرم های روسیه گفت: خوشبخاته، از بدو امضای تفاهمنامه در حوزه همکاری بین دو کشور اتفاقات خوبی صورت گرفته است.

وی در خصوص همکاری‌های مشترک در یکساله اخیر عنوان کرد: حضور فیلم های ایرانی در جشنواره ‌مسکو و کسب دو جایزه اصلی و عضویت در هیئت داوری این فستیوال، برپایی هفته فیلم روسیه با حضور هیئت عالی رتبه انجمن فیلمسازان روسیه در ایران، حضور هیئت روسی به ریاست رئیس سازمان روسیه در جشنواره و بازار فیلم فجر، حضور هیئت ایرانی در جشنواره فیلم مسکو، برپایی چتر سینمای ایران در بازار محتوی فیلم روسیه، کسب دو جایزه اصلی جشنواره فیلم کازان، حضور مدیران سینمای ایران در نشست سن پترزبورگ، فراهم شدن مقدمات همکاری با شرکت Red Square در خصوص پخش و توزیع و تولیدات مشترک، مرور سینمایی کودک و نوجوان روسیه در بخش جنبی جشنواره کودک و نوجوان اصفهان با همکاری موسسه روسکینو و … از جمله دستاوردهای دو طرف در این زمینه بوده است.

وی افزود: به نظر می رسد در ماه های پیش رو، به طور ویژه در زمینه اکران فیلم های ایرانی در سینماها و پلتفرم ها و نیز، برنامه ریزی برای جشنواره خزر به میزبانی ایران یا کشور های دیگر نیاز به همفکری فوری است.

رئیس سازمان سینمایی کشور همچنین، از آمادگی برای آغاز پخش فیلم های ایرانی در روسیه متناظر به تفاهمنامه خبر داد و خاطرنشان ساخت: با توجه به شرایط همکاری، و پیرو درخواست طرف روسی، تیمی از کارشناسان روسیه جهت انتخاب فیلم ها به ایران سفر کنند تا با همکاری بخش های دولتی و خصوصی برای سال جدید میلادی، امکان نمایش فیلم های ایرانی در روسیه هموار شود.

سعید گلزار

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=23019

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.