• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
5

«زن، مرد، بچه»برنده جایزه جشنواره فیلم ترانسیلوانیا شد

  • کد خبر : 19457
  • 29 خرداد 1402 - 18:42
«زن، مرد، بچه»برنده جایزه جشنواره فیلم ترانسیلوانیا شد
فوژان نیوز:،فیلم سینمایی «زن، مرد، بچه» ساخته درناز حاجی ها برنده جایزه بهترین فیلم بیست و دومین جشنواره فیلم ترانسیلوانیا در کشور رومانی شد.

به گزارش فوژان نیوز،فیلم سینمایی «زن، مرد، بچه» ساخته درناز حاجی ها در بخش مسابقه برنده جایزه بهترین فیلم بیست و دومین جشنواره فیلم ترانسیلوانیا در کشور رومانی شد.

بنا بر اعلام سایت جشنواره این نخستین بار در طول دوران برگزاری این رویداد است که جایزه اول جشنواره به فیلمی از یک کارگردان زن می‌رسد.

این کارگردان جوان پس از دریافت جایزه ۱۰ هزار یورویی جشنواره ترانسیلوانیا عنوان کرد: فکر می‌کنم چه یک کودک پنج ساله باشید یا یک مرد بالغ در پنجاه سالگی، فشار برای انجام کارهایی که نمی‌خواهید انجام دهید وحشتناک است. خوشحالم که هیات داوران پیام این فیلم را درک کردند.

هیات داوران جشنواره از اصالت ایده پشت طرح و هوشمندی در برخورد با مسائل حساس مربوط به والدین این فیلم تقدیر کردند و سپیدار تاری بازیگر اصلی این فیلم نیز جایزه بهترین بازیگر جشنواره را به خود اختصاص داد.

فیلم «زن، مرد، بچه» که با عنوان «مثل ماهی رو ماه»  نیز شناخته می‌شود،قصه  هاله و شوهرش امیر است که باید با شرایط سختی کنار بیایند: پسر چهارساله آنها ایلیا ناگهان صحبت نمی‌کند. واضح است که هیچ دلیل فیزیولوژیکی وجود ندارد، بنابراین آنها به یک روان درمانگر مراجعه می کنند که راه حل اساسی ارائه می دهد. مادر ایلیا که تا به حال از او مراقبت کرده است، قرار است کنار بنشیند در حالی که پدر وظیفه مراقبت از کودک را بر عهده می گیرد. این تغییر در نظم تثبیت شده، خانواده را وارد یک مارپیچ رو به پایین تنش و پرخاشگری می‌کند و دیدن راهی برای خروج از آن بسیار دشوار است.

جشنواره بین‌المللی فیلم ترانسیلوانیا ( Transilvania International Film Festival) (TIFF) یک جشنواره سالانه و در برخی موارد فصلی فیلم در کشور رومانی است که انواع گوناگونی از فیلم‌های را از بیش از ۹۰ کشور می‌پذیرد و در بین ۴۰ جشنواره مهم جهان قرار داردکه در سال ۲۰۰۱ تأسیس شده است.

همچنین فیلم های «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی، «تفریق» ساخته مانی حقیقی و سریال ««اکتور» ساخته نیما جاویدی در بخش های جنبی جشنواره بین‌المللی فیلم ترانسیلوانیا به نمایش در آمدند.

بیست و دومین جشنواره فیلم ترانسیلوانیا از ۱۹ تا ۲۸ خرداد/۹ تا ۱۸ ژوئن درشهر ودر کلوژ-نپوکا رومانی در خال برگزار شدن است.

سعید گلزار

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=19457

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.