• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

سهم رسانه های تخصصی سینما از جشنواره فجر

  • کد خبر : 1520
  • 05 دی 1398 - 4:22

سهم و جایگاه رسانه های سینمایی در جشنواره فجر با کدام ملاک سنجیده خواهد شد ؟ 
فوژان نیوز:آیا در جشنواره ای که مختص سینماست، سهم اهالی رسانه های که صرفا در این زمینه فعالیت دارند در اولویت خواهد بود؟!

به گزارش فوژان نیوز،این روزها بحث حضور اهالی رسانه برای حضور در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر با انعکاس خبرهای روزانه از این رویداد و متقاضیان حضور در این دوره بیشتر از همیشه داغتر شده است.

اعلام اسامی ثبت نام شدگان ار سوی روابط عمومی جشنواره فجر و تعداد معرفی شدگان هر رسانه و اعلام بندهای و مقررارت دریافت کارت رسانه از پر انعکاس ترین اخبارر سانه های برخط و چاپی و نوشتاری و …… شده است،تا جایی که در خبرهای روزانه تمام این رسانه ها ،چندین تیتر خبری به این بحث اختصاص داده شده است.

شاید بتوان در روزهایی که خواننده جایش را به بازیگر ،بازیگر جایش را به مجری،مجری جایش رابه فوتبالیست و بلعکس و درهم و توهم را با لایه ای از سیاهی حضم کرد ،اما واقعا می توان حضور یک رسانه اختصاصی ورزشی یا پزشکی یا اقتصادی در اینگونه از جشنوار ه را حضم کرد ؟! شاید در جشنوارهای مربوط به فیلم های ورزشی ،پزشکی و اقتصادی این حضور  بیشتر به چشم آید.

در نگاهی به لیست اعلامی متقاضیان حضور در سینمای رسانه، برخی از از رسانه ها بیش از ۱۵ نفر را برای حضور در این جشنواره معرفی نموده اند یعنی بیشتر از نیمی از عوامل یک فیلم سینمایی،و اگر نگاهی تخصصی تر به این حضور داشته باشیم از دل این جشنواره می بایست ۱۵ الی ۱۶ فیلم سینمایی دیگر هم توسط این رسانه ها کلید بخورد.واینکه در عصر ارتباطات مجازی این پوشش خبری جایش با جوشش خبری عوض نگردد تا مزه خبرها هم تکراری نباشد.

در همین راستا فرید ولی زاده سینماگر ومدیر مسئول پایگاه خبری تخصصی سینما ،فوژان نیوز  در اظهار نظری کوتاه می گوید: اعلام متقاضیان حضور در سینمای اصحاب رسانه سیاستی درست و بر پایه عدالت است به شرط آنکه تمامی بندهای عدالت برای صدور کارت متقاضیان رعایت شود.

از نکات مثبت این برنامه می توان به حفظ نوبت ثبت نام اهالی رسانه دربازده زمان تعیین شده اشاره کردو همچنین اینکه رسانه های که دارای مجوز از معاونت مطبوعاتی و زارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند مشخص می شود و اینکه حساب رسانه ای که مجوز دارد و برای این مجوز یکسری از مراحل را پشت سر گذاشته وهزینه های زیادی از جمله محل استقرار و پشتبانی وتیم تحریریه را متحمل شده می بایست جدا کرد.

حداقل عدالت این است که  ابتدا این امتیاز به رسانه هایی داده شود که صرفا در حوزه تخصصی سینما فعالیت داشته و سپس به سایر رسانه ها چند منظوره و عمومی این امتیاز واگذار شود. زیرا یک رسانه سینمایی تنها جایگاهش صرفا در اینگونه از جشنواره هاست و در سایر رویدادها جایگاهی ندارد و اگر هم داشته باشد محلی از اعراب ندارد.

همچنبن در این گونه از جشنواره یا همان فستیوال، نیاز به افراد خبره و با تخصص در امر سینماست که به تمام فنون سینمایی از تولید تا پس تولید یک فیلم اشراف کامل داشته باشد و بتواند با دیدن یک اثر از یک کارگردان نکته نظرهای خود را اعلام کند و اینکه سوال های فنی درخور فیلم از عوامل فیلم داشته باشدکه در جهت ارتقاء سطح آگاهی مخاطبان خاص و علاقمندان به عرصه سینما باشد.

اینکه صرفا یک خبرنگار آپدیت نشده به علوم سینمایی در نشست پرسش و پاسخ فیلم های حاضر در جشنواره، سوال های تکراری و بی ربط سال های گذشته را عنوان کند هیچ کمکی به ارتقاء سطح آن جشنواره نخواهد کرد.

همچنین حضور افراد غیر سینمایی و اهالی رسانه ای غیر مرتبط باعث تضییع حقوق سایر رسانه های سینمایی می شود بطور مثال در ادوار گذشته حضور مجریان برنامه های ورزشی را در بین اهالی رسانه جشنواره فیلم متوجه نشدم، کسی که تا دوروز قبل بازی های لیگ فوتبال را تحلیل می کرد در سینمای رسانه کدامین پلان ،سکانس ، مچ کات و یا حرکت دوربین  و بازی را تحلیل می کند؟!

وی در ادامه گفت:فوژان نیوز از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را صرفا در در جهت انعکاس اخبار تخصصی سینما ایران شروع کرد و هیچ هزینه ای برای بالا بردن سئو و رتبه در الکسا پرداخت نکرده تا سالم سالم و کاملا طبیعی رشد وفعالیت داشته باشد در سال هایی که برخی اهالی پر ادعا و تازه کار این عرصه حتی صدای خش‌خش اتصال اینترنت دیال آپ را نشنیده یودند.

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=1520

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.