• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

فیلم‌های مهم روز سوم جشنواره «سینماحقیقت»معرفی شد

  • کد خبر : 24839
  • 29 آذر 1402 - 13:59
فیلم‌های مهم روز سوم جشنواره «سینماحقیقت»معرفی شد
فوژان نیوز:سومین روز از جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت در حالی آغاز شده که چند مستند مهم قرار است امروز در پردیس چارسو اکران شود.

به گزارش فوژان نیوز،به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، با نگاهی به جدول اکران مستندهای سینماحقیقت در روز چهارشنبه ۲۹ آذر می‌توانیم به آثاری مانند «احمد»، «تکثیر در اسارت»، «پدگر» و «آخرین کوسه نهنگ» اشاره کرد.

یکی از مهم‌ترین اتفاقات امروز خانه جشنواره اکران مستند «احمد» تازه‌ترین ساخته مصطفی رزاق کریمی است. این مستند که نگاهی به زمانه و زندگی مرحوم سید احمد خمینی فرزند بنیانگذار انقلاب دارد، یکی از مستندهایی است که در سکوت خبری ساخته شده و اکنون بسیاری از علاقه‌مندان مشتاق تماشای این مستند در بخش مسابقه ملی و جایزه شهید آوینی هستند. «احمد» امروز از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱:۳۰ در سالن ۱ پردیس چارسو اکران می‌شود.

«تکثیر در اسارت» ساخته مهدی ایمانی شهمیری مستند دیگری است که از امروز از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در بخش مسابقه ملی اکران خواهد شد. این مستند نگاهی متفاوت به داستان یوزهای ایرانی دارد و یکی از مستندهای مهم محیط زیستی امسال است. این مستند روز ۲۹ آذر در سالن ۳ پردیس چارسو به نمایش در می‌آید.

مستند «پدگر» اثر دیگری است که امروز در هفدهمین جشنواره سینماحقیقت به نمایش در می‌آید. این مستند که محمدرضا خوش‌فرمان آن را ساخته به ماجرای ردیاب‌های بومی در سیستان و بلوچستان می‌پردازد. این مستند امروز از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۳:۳۰ در سالن ۱ پردیس چارسسو اکران خواهد شد.

یکی دیگر از مستندهای حوزه محیط زیست و حیات وحش که امروز در پردیس چارسو اکران خواهد شد، «آخرین کوسه نهنگ» ساخته رامتین بالِف است. بالف در این مستند با روایت و مضمونی متفاوت، از نگاه آخرین بازمانده و یک کوسه نهنگ رو به انقراض در خلیج فارس که به دنبال خانواده‌اش می‌گردد. این مستند امروز از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در سالن ۱ پردیس چارسو اکران می‌شود.

سعید گلزار

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=24839

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.