• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

هزار و ۶۵۹ نفر در طرح مسکن سینماگران ثبت‌نام کردند

  • کد خبر : 20543
  • 02 مرداد 1402 - 12:35
هزار و ۶۵۹ نفر در طرح مسکن سینماگران ثبت‌نام کردند
فوژان نیوز:هزار و ۶۵۹ نفر از سینماگران فاقد مسکن در فراخوان طرح مسکن سینماگران ثبت‌نام کردند مهلت برای ثبت نام سینماگران استان‌ها تا پنجم مردادماه سال‌جاری است.

به گزارش فوژان نیوز،به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی؛ محمد خزاعی با اعلام این خبر گفت: مسکن یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بخش بزرگی از خانواده سینماگران است که خوشبختانه، پس از تصویب این طرح در اولین جلسه شورای عالی سینما، همکاران بنده در سازمان سینمایی بررسی‌ها و تعاملاتی گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند تا شرایط برای تحقق این امر دست کم برای جمعی از خانواده سینما که تاکنون از هیچگونه تسهیلات مسکن برخوردار نبوده‌اند، مهیا شود.

وی با اشاره به اهتمام این سازمان در پیگیری مسائل مختلف در حوزه رفاه، معیشت و بیمه سینماگران در سال ۱۴۰۲ افزود: پیگیری مسکن سینماگران در کنار ارتقا و ترمیم بیمه سینماگران از اولویت‌های سازمان در سال جدید است که خوشبختانه در خصوص بهبود وضعیت بیمه، جلسات خوبی با مسئولان سازمان تامین اجتماعی داشته‌ایم و کمیته‌ای مشترک در این زمینه فعال شده و تاکنون مقدمات و مذاکرات خوبی در راستای مسکن صورت گرفته است.
رئیس سازمان سینمایی با اشاره به معضل عمومی مسکن در کشور افزود: طبعا خانواده سینما نیز به عنوان بخشی از جامعه از دغدغه‌های معیشتی مردم و جامعه مستثنی نیستند و به استثنای افرادی خاص و تعدادی سلبریتی در این حوزه، خیلی ها، فاقد مسکن هستند. البته باید اشاره کرد که متاسفانه، در گذشته، به دلایل مختلف اقدام جامع و پایدار و تمرکز لازم در این حوزه برای سینماگران انجام نشده بود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از پیگیری‌های موثر از طریق وزیر محترم ارشاد و سازمان سینمایی با مراکز ذیربط و تصویب این طرح در شورای عالی سینما، امیدواریم با مساعدت شورا و موافقت معاون اول رئیس جمهوری این طرح اجرایی شود.

خزاعی، اجرایی شدن این توافق را اقدامی مهم در خانه‌دار شدن سینماگران واجد شرایط و نیازمند خواند و ادامه داد: از همه ظرفیت‌های سازمان سینمایی، نهادها و ارگان‌های دیگر برای تحقق این امر استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه پس از پیگیری و انجام مکاتبات با صنوف سینمایی برای معرفی افراد واجد شرایط حدود هزار و ۶۵۹ نفر ثبت نام کرده‌اند، عنوان کرد: رویکرد سازمان سینمایی امسال، متمرکز بر رونق تولید، توسعه اشتغال و بهبود معیشت خانواده سینماست و یکی از اهداف ما پیگیری کاهش مسائل معیشتی همکاران است که امیدوارم با مساعی، همراهی و هم‌افزایی خود سینماگران و صنوف سینمایی این موضوع شکل عملیاتی‌تری پیدا کند.

سعید گلزار

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=20543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.