• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

علی شیر محمدی مطالعه«نقش تهیه‌کننده در اقتصاد سینما» را توصیه کرد

  • کد خبر : 24032
  • 06 آذر 1402 - 17:25
علی شیر محمدی مطالعه«نقش تهیه‌کننده در اقتصاد سینما» را توصیه کرد
فوژان نیوز:علی شیرمحمدی که برای کتاب" نقش تهیه‌کننده در اقتصاد سینما "مقام اول رشته هنر جشنواره ستایش و پایش را به دست آورده،مطالعه این اثر را توصیه کرد.

به گزارش فوژان نیوز،علی شیرمحمدی تهیه کننده فیلم سینمایی«صبح اعدام» و نویسنده “نقش تهیه‌کننده در اقتصاد سینما” که به تازگی مقام اول رشته هنر جشنواره ستایش و پایش را از آن خود کرده است,مطالعه این کتاب را به فعالین وعلاقمندان به صنعت سینما توصیه کرد.

شیر محمدی در خصوص موضوع و محور این کتاب عنوان کرد: با توجه به اینکه رویکرد من در این کتاب در خصوص نقش مهم و اثرگذار تهیه‌کننده در اقتصاد سینما است، مطالعه آن برای علاقمندان ورود به عرصه فیلمسازی به خصوص عرصه تهیه کنندگی پیشنهاد می شود.

وی در ادامه عنوان کرد: کتاب”نقش تهیه‌کننده در اقتصاد سینما” از انتخاب یک فیلمنامه شروع تا انتهای یک اثر و خروجی تا نقش بستن بر روی پرده نقره ای و پیدا کردن جامعه هدف فیلم را توضیح می دهد.

بنابراین مطالعه این کتاب از این جهت بسیار حائز اهمیت است که غیر از بعد آرتیستیک خود، ابعاد صنعتی جدی‌ای دارد، یعنی یک فیلم سینمایی به اندازه‌ی یک کارخانه هزینه و ترنور مالی خواهد داشت به همین دلیل  یک تهیه‌کننده باید صاحب ذوق و قریحه و سلیقه، و بیش و پیش از هر چیزی صاحب تجربه باشد تا بتواند این کشتی بزرگ هنری-صنعتی را به بهترین شکل ممکن به مقصد برساند.

علی شیرمحمدی به تازگی در مقام تهیه کننده فیلم سینمایی” صبح اعدام “به کارگردانی بهروز افخمی را به پایان رسانده است .

همجنین شیر محمدی به عنوان یکی از اعضاء مدیریتی «آیفیک»نقش فعالی داشت که بعد از تغییرات بسیار در ساختار و نام این انجمن صنفی،از سمت خود استعفاء داد.

سعید گلزار

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=24032

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.