• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
0

برگزیدگان مسابقه افتتاحیه جشنواره فیلم عمار معرفی شدند

  • کد خبر : 25597
  • 21 دی 1402 - 22:59
برگزیدگان مسابقه افتتاحیه جشنواره فیلم عمار معرفی شدند
فوژان نیوز: در مراسمی برگزیدگان مسابقه افتتاحیه جشنواره فیلم عمار معرفی شدند.

به گزارش فوژان نیوز،در مراسم برگزیدگان مسابقه افتتاحیه جشنواره فیلم عمار  بدین شرح معرفی شدند:

** بخش فیلمنامه
هیات داوران چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش (فیلمنامه)، ضمن تجلیل از اثر «دینوک» به نویسندگی طاهره ولی‌پور، لوح افتخار این بخش را به دلیل «پرداختن به موضوع طوفان الاقصی و مقاومت مردم فلسطین» به اثر «جِیلُ الحاجز» به نویسندگی حسین جعفری و اثر «برادرگفته» به نویسندگی نوید ظریف‌کریمی به دلیل «رعایت اصول فنی در روایت و پرداختن به مسئله فاجعه مسجد گوهرشاد و ایستادگی مردمی در برابر استبداد رضاخانی» اهدا کرد.

ضمنا فانوس این بخش به دلیل «ساختار منسجم و پرداختن به موضوع مقاومت تاریخی ملت ایران در برابر استعمار» به اثر «دریادار، بایَندُور» به نویسندگی عبدالرحمن شلیلیان رسید.

** بخش نماهنگ
همچنین هیات داوران در بخش نماهنگ، با تقدیر از اثر «القدس لنا» به تهیه‌کنندگی محمدجواد آشتیانی و اثر «جشن فرشته‌ها» به تهیه‌کنندگی محمدرضا ملاعباسی، لوح افتخار این بخش را به دلیل «پرداخت نمایشیِ قابل و به تصویر کشیدن حماسه‌های ایرانی» به اثر «ایراندخت» به تهیه کنندگی آقای سیدحسین میرعماد و اثر «جان به قربان محمد» به تهیه کنندگی آقای محمدجواد آشتیانی به دلیل «توفیق و درخشش؛ هم در موسیقی، هم در تصویر، هم در موضوع و نگرش والای اثر هنری» و اثر «محیا» به تهیه کنندگی نازنین پیرکاری به دلیل «شعر درخشان و همچنین پرداخت دراماتیک و تاثیر گذار» اهدا کرد.

ضمنا فانوس این بخش به دلیل «موسیقی تاثیرگذار، به ‌یاد ماندنی و متناسب با مفهوم و مخاطب کودک و نوجوان» به اثر «جشن فرشته‌ها ۲» به تهیه کنندگی محمود احمدی رسید.

** بخش برنامه تلویزیونی ترکیبی
همچنین هیات داوران جشنواره در بخش برنامه تلویزیونی ترکیبی، ضمن تجلیل از اثر «حماسه‌خوان» به تهیه‌کنندگی سیداحمد موسویان، لوح افتخار این بخش را به دلیل «تلاش برای ارائه الگوی متفاوت در حوزه سرگرمی و طنز فاخر و انقلابی برای مخاطب عام» به اثر «سیدخندان» به تهیه کنندگی محمدحسین بزرگیِ‌راد و اثر «هماهنگ» به تهیه کنندگی سید محمدصادق حسینی به دلیل «توجه به عدالت در پرداخت به استعدادهای نوجوان در سطح کشور و توجه به سرود به‌عنوان قالب هنریِ راهبردی برای مخاطب نوجوان» اهدا کرد.

ضمنا فانوس این بخش به دلیل «پرداخت هنرمندانه به قرآن به‌عنوان محورِ وحدتِ امت و پیوند زدن قرآن با زندگی و نشاط مومنانه» به اثر «محفل» به تهیه کنندگی سید محمدحسین هاشمی گلپایگانی و اثر «نوسان» به تهیه کنندگی قاسم عوض‌بیگی به دلیل «پرداخت خلاقانه‌ متفاوت، انقلابی و واکنش سریع به موضوعات روز، به‌خصوص برای مخاطب عام» رسید.

** بخش گزارش خبری
همچنین هیات داوران در بخش گزارش خبری، با تجلیل از اثر «باباجان» به تهیه‌کنندگی کاظم دهقانی اشکذری، لوح افتخار این بخش را به دلیل «به‌کارگیری هنر برای قهرمان‌سازی برای مخاطب کودک و ضریب‌دهی متفاوت به آن» به اثر «عکس خاص» به تهیه‌کنندگی سمانه علی‌اکبری و اثر «یک تیر و چند نشان» به تهیه‌کنندگی فاطمه سلطانی به دلیل «توجه به هویت تاریخی در مسئله زن و ایستادن بر خط درگیری با رسانه‌های معاند» اهدا کرد.

** بخش کلیپ، آیتم و موشن‌گرافیک
همچنین هیات داوران در بخش کلیپ، آیتم و موشن‌گرافیک، ضمن تجلیل از اثر «هیسطوری» به کارگردانی اسماعیل عظیمی، لوح افتخار این بخش را به دلیل «واکنش رسواکننده علیه رژیم غاصب صهیونیستی با زبان عام بین‌المللی» به اثر «هولوکاست حقیقی» به کارگردانی میلاد مهرجو اهدا کرد.

همچنین فانوس این بخش به دلیل «پرداخت به‌موقع و هنرمندانه و بدون لکنت به انسانِ شهید، به‌مثابه قهرمان ملی و جانفدای آرمان‌های انقلاب اسلامی و مردم» به اثر «جمع خوبان» به کارگردانی محمد اسفندیاری اهدا شد.

** بخش تولیدات انسان رسانه
هیئت داوران در بخش تولیدات انسان رسانه (کسانی که کنش‌های موثری در فضای مجازی داشتند)، ضمن تجلیل از اثر «بافتار» به کارگردانی مرتضی ابراهیم‌پور، لوح افتخار این بخش را به دلیل «نگاه مطالبه‌گرانه به مسائل و اتفاقات و پاسخگو کردن مسوولان، همراه با امید بخشی و توجه به رسالت و پویایی تشکل‌های دانشجویی و گروه‌های مردمی مغفول در رسانه و نظم در تولید، و انتشار و ارتقاء ریتم و ضرب آهنگ» به اثر «دادستان» به کارگردانی محمدحسین لک اهدا کرد.

ضمنا فانوس این بخش به دلیل «واکنش سریع و جهادی به مسئله اول جهان اسلام با رویکرد تحقیقی و موشکافانه با بیان مردمی شیوا و رسا و ارتقاء و افزایش تنوع فرم و رویکردها به مسئله و توسعه مخاطب» به اثر «مجموعه اسکرین‌شات» به کارگردانی سرباز روح‌الله رضوی اهدا شد.

** بخش پادکست
همچنین هیات داوران در بخش تولیدات صوتی (پادکست)، ضمن تجلیل از اثر «مَزگِت» به کارگردانی زهره سربازی و فاطمه باقری و اثر«نوجهان » به کارگردانی امیرحسین شاکرپور، لوح افتخار این بخش را به دلیل «توجه به فرهنگ و گویش‌های محلی اقوام، حس‌انگیزی و نمایش ریشه‌دار بودن فرهنگ مقاومت در متن و بطن جامعه ایرانی» به اثر «نخل و برنو» به کارگردانی مجید طیبی اهدا کرد.

جایزه ویژه «دستکش ننه عصمت» جشنواره مردمی فیلم عمار در دوره چهاردهم نیز به محسن مقصودی رسید.*

** بخش پویانمایی
هیات داوران در بخش پویانمایی نیز ضمن تجلیل از اثر «همه انگلیسی ها بد نیستند» به تهیه کنندگی یاشار عبدالحسین‌زاده و اثر «آقا خاش‌خاشی» به تهیه‌کنندگی علی رئیسی و اثر «فصل کوچ» به تهیه‌کنندگی صادق روحی، مهدی هوایی و فاطمه چنگیزی محمدی، لوح افتخار این بخش را به دلیل «توجه به یک موضوع مهم تاریخی ایران و طرح به‌هنگامِ این موضوع با مسئله فلسطین و تاریخ معاصر» به اثر «تاریخچی؛ جشن پوریم» به تهیه کنندگی آقای محمد سیدجوادی اهدا کرد.

همچنین فانوس این بخش به دلیل «طرح جهانی موضوع فلسطین در اثری کوتاه، تاثیرگذار و به‌هنگام» به اثر «رسوایی دیزنی» به تهیه‌کنندگی الیاس نجاتی ‌یزدی‌زاده اهدا شد.

** بخش فیلم ما
هیات داوران همچنین در بخش فیلم ما، ضمن تجلیل از اثر «سکوت» به کارگردانی سید میلاد مدبریان به دلیل «پرداخت خلاقانه به حرکت‌های مردمی در حمایت از مردم مظلوم غزه»، لوح افتخار این بخش را به دلیل «پرداخت خلاقانه به سوژه‌های مردمی در زمینه‌ حمایت از مردم فلسطین» به اثر «سطل آب» به کارگردانی حسین سبحانی و اثر «مثبت یک» به کارگردانی سهیلا کاظمیان به دلیل «نگاهی نو به مساله مادری و اهمیت بحث جمعیت» اهدا کرد.

پاسداشت محمدحسین لطیفی

در این مراسم همچنین به دلیل نوشتن فیلمنامه «وفا» از محمدحسین لطیفی کارگردان و نویسنده با حضور محمدتقی فهیم منتقد، محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده و انسیه شاه‌حسینی کارگردان و نیز خانواده‌های شهیدان عمار بهمنی و همسر شهید غلامحسین سلیمی تجلیل شد.

لطیفی نیز پس از تجلیل گفت: بابت حضور و تشویق‌های شما که اینقدر انرژی می‌دهید که لطیفی با این سن هنوز جرات کند فیلم بسازد در حالیکه یکی از سخت‌ترین کارها در کشور فیلمسازی است، ممنون هستم.

وی افزود: فیلم‌های من برخی بیشتر و برخی کمتر به دل نشسته و امروز از عزیزانی که این مراسم را در خدمتشان هستم ممنونم‌. این اتفاق‌ها مسوولیت من را خطیرتر می‌کند. اگر فیلم بسازم و یا نسازم می‌خواهم مردم دعا کنند که کار بد نسازیم.

افتتاحیه جشنواره مردمی فیلم عمار در دوره چهاردهم با اهدای هفت فانوس و جایزه ویژه دستکش ننه عصمت پایان یافت.

آغاز اکران‌ فیلم‌ها، نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های ویژه جشنواره از فردا جمعه ۲۲ تا ۲۸ دی ماه در سینما فلسطین برگزار خواهد شد.

در مراسم چهاردهمین جشنواره مردمی عمار جمعی از مسوولان، خانواده شهدا و برگزیدگان این دوره از جشنواره حضور داشتند.

محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده، محمدحسین لطیفی و انسیه شاه‌حسینی کارگردان از جمله حاضران در این مراسم هستند.

جوایز بخش نماهنگ و فیلمنامه با حضور همسر شهید علی خورسندنیا شهید فراجا و هیات داوران این ۲ بخش به برندگان اهدا شد.

در این آیین، فانوس بخش نماهنگ نیز به «جشن فرشته‌های ۲» به تهیه‌کنندگی محمود احمدی رسید.

سعید گلزار

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=25597

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.