• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

ارائه حضوری فیلمنامه به بنیاد سینمایی فارابی حذف شد

  • کد خبر : 17930
  • 05 اردیبهشت 1402 - 14:50
ارائه حضوری فیلمنامه به بنیاد سینمایی فارابی حذف شد
فوژان نیوز:میلاد شکرخواه گفت: دیگر هیچ طرح و فیلمنامه‌ای که به صورت حضوری یا روش‌های مشابه به بنیاد سینمایی فارابی تحویل داده شود، نمی‌تواند مورد ارزیابی برای حمایت قرار گیرد.

به گزارش فوژان نیوز،مدیر توسعه و فناوری اطلاعات بنیاد سینمایی فارابی با بیان اینکه نهاد ملی سینمای ایران در ادامه ماموریت‌های خود «سامانه خانه فیلمنامه» متشکل از سه بخش (ثبت فیلمنامه، کلینیک فیلمنامه و بانک فیلمنامه) را راه‌اندازی کرده است، گفت: گذر از دیجیتالی کردن فعالیت‌ها و حرکت به سمت هوشمندسازی اقدامات، رویکرد کلان ما در فارابی تعریف می‌شود که با رشد فزآینده‌ی فناوری‌های نوین، به امری اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده است.

میلاد شکرخواه درباره هدف از راه‌اندازی این سامانه افزود: مشخصاً در ارتباط با راه‌اندازی این سامانه که طیف وسیعی از خدمات و امکانات گسترده را در بر می‌گیرد، نخستین هدف ما تکمیل شدن Paperless و متوقف کردن نظام‌های سنتی پذیرش متن به بنیاد بوده است. همچنین بهبود کارایی و ایجاد امکانات کاربردی‌تر برای تسهیل فرآیندهای دریافت فیلمنامه و ثبت و طبقه‌بندی آن‌ها از دیگر اهداف ایجاد این سامانه شمرده می‌شود.

او ادامه داد: در این سامانه، علاوه بر عملیات ثبت و دریافت فیلمنامه، تمامی خدمات ارزیابی و کارشناسی شده و حمایت از فیلمنامه به شکل کاملاً یکپارچه و آنلاین صورت می‌گیرد که البته قلمرو فعالیت آن تنها معاونت فرهنگی بنیاد نیست، چراکه سرویس‌ها و خدمات آن در برگیرنده سایر بخش‌های ستادی بنیاد نیز خواهد بود که به مرور زمان به امکانات آن افزوده هم می‌شود.

شکرخواه یکی از قابلیت‌های کاربردی سامانه را تجمیع و طبقه‌بندی فیلمنامه‌ها و تبدیل آن به کتابخانه‌ای دیجیتال برشمرد و با بیان اینکه منابع گران‌بها و دانش انباشته‌ای در طول سال‌های متمادی در فارابی شکل گرفته که تلفیق آن با فناوری‌های نرم، ارزش‌افزوده بالایی ایجاد می‌کند، افزود: در کنار این امکان، مشاهده وضعیت بررسی و ارزیابی طرح یا فیلمنامه از زمان ثبت آن توسط متقاضی تا زمان تعیین وضعیت بررسی، از طریق پیشخوان قابل مشاهده خواهد بود. همچنین امکان دریافت شماره پیگیری هر طرح و فیلمنامه برای متقاضی، امکان دریافت پیامک از کلیه فرآیندها و وضعیت‌های مختلف بررسی طرح یا فیلمنامه و همچنین امکان بررسی و ارجاع طرح یا فیلمنامه به «کلینیک فیلمنامه» برای تقویت متن از دیگری امکانات این سامانه به‌شمار می‌رود.

مدیر بخش توسعه و فناوری اطلاعات فارابی در ادامه توضیحات خود گفت: با هدف حفظ حقوق پدیدآوردگان آثار و پاسخ‌گویی سریع و به موقع به کاربران، قوانینی برای راهبری بهینۀ این سامانه وضع شده است که برای نمونه، تعداد درخواست‌های باز (مورد بررسی) برای هر متقاضی بیشتر از دو عنوان طرح یا فیلمنامه نمی‌تواند باشد. همچنین سقف تعداد درخواست‌های هر متقاضی در طول مدت زمان یک‌سال، چهار عنوان طرح یا فیلمنامه است.
او درباره مدت‌زمان پاسخ‌گویی اظهار کرد: یکی از نقدهایی که در گذشته به نحوۀ عملکرد سامانه وجود داشت، مدت زمان پاسخ‌گویی و تعیین وضعیت بررسی فیلمنامه‌ها بود. در نسخه جدید سامانه، زمانیکه ثبت درخواست توسط کاربر انجام می‌شود، بلافاصله تاریخ قطعی اعلام نتیجه به‌صورت پیامک به متقاضی اطلاع‌رسانی می‌شود، بنابراین علاوه بر شفافیت در اطلاع‌رسانی، معاونت فرهنگی بنیاد هم خود را ملزم به پاسخ‌گویی در زمان اعلام شده می‌داند.

شکرخواه همچنین خاطرنشان کرد: برای هر درخواست ثبت‌شده در سامانه‌، شماره پیگیری یکتا صادر می‌شود و کلیه فرآیندها در معاونت فرهنگی و شورای فیلمنامه بنیاد به استناد این شماره، پیگیری و مدیریت خواهد شد، بنابراین دیگر هیچ طرح و فیلمنامه‌ای که به صورت حضوری یا روش‌های مشابه به بنیاد تحویل داده شود، نمی‌تواند مورد ارزیابی برای حمایت قرار گیرد، زیرا نخستین گام، ثبت درخواست و دریافت شماره پیگیری صادر شده از طریق سامانه است.

به منظور حفظ حقوق متقاضیان، کلیه درخواست‌های ثبت شده در سامانه قبلی پذیرش فیلمنامه به نشانی https://www.fcf.ir/scriptdepartment/ تا اول اردیبهشت ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار می‌گیرد که با پایان یافتن این زمان، تنها درخواست‌هایی مورد بررسی و حمایت قرار خواهد گرفت که از طریق نسخه جدید سامانه به نشانی اینترنتی http://script.fcf.ir/ ثبت و بارگذاری شده باشد.

منبع ایسنا

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=17930

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.