بخش پرونده موضوعی که به مفاهیم تخصصی فیلمنامه می پردازد در این شماره به «ژانر اکشن» اختصاص دارد که دربرگیرندۀ مطالب متنوعی است. از جمله: چگونه یاد بگیرید برای سینما و تلویزیون در ژانر اکشن بنویسید؟، نکاتی در باب صحنههای افتتاحیه در فیلمنامههای ژانر اکشن، چگونه توصیف صحنههای فیلمنامه اکشن بنویسیم؟، یافتن تعادل میان قصه و اکشن در فیلمنامه اکشن و گفت وگوی جمعی پیرامون مقوله فیلمنامه نویسی برای ژانر اکشن.
بخش سینمای جهان با سیناپس فیلمهای «جانی بوستون»، «پیمان» و «بازگشت به سئول» آغاز می شود و در ادامه نقد و گفتوگوهایی با خالقان این آثار آمده است.
مطالعه تطبیقی رمان و فیلمنامه «موشها و آدمها» و مقالهای درباره ساختار فیلمنامه دیگر مطالب این بخش هستند.
فیلمنامه کامل این شماره به «پینوکیوی گیرمو دل تورو» نوشته گیرمو دل تورو و پاتریک مک هیل اختصاص دارد که توسط میثا محمدی به فارسی برگردانده شده است. یادداشت مترجم، سکانس برگزیده و نقدی بر این فیلمنامه، مطالب پایانی این شماره هستند.
«فیلمنگار» به صاحب امتیازی بنیاد سینمایی فارابی منتشر می شود. نصرتالله تابش مدیر مسئول و سردبیر و میثم محمدی دبیر تحریریه فیلمنگار هستند.
علاقهمندان میتوانند برای تهیه این شماره و استفاده از مطالب شمارههای قبلی مجله به سایت www.filmnegar.ir مراجعه کنند.