• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0

برگزیدگان سومین جشنواره فیلم و عکس «مادر» معرفی شدند

  • کد خبر : 22875
  • 27 مهر 1402 - 15:40
برگزیدگان سومین جشنواره فیلم و عکس «مادر» معرفی شدند
فوژان نیوز:سومین جشنواره ملی فیلم و عکس «مادر» با حضور مهمانان و اهالی فرهنگ برگزار شد و برگزیدگان و شایستگان تقدیر را در بخش‌های مختلف این جشنواره معرفی شدند.

به گزارش فوژان نیوز،به نقل ااز روابط عمومی، آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی فیلم و عکس «مادر» در حالی برگزار شد که همدلی و همدردی هنرمندان و مهمانان در حمایت از مردم غزه و فقدان فیلم‌ساز زنده‌یاد داریوش مهرجویی و همسرش ۲ پیرنگ اصلی این مراسم بود.

مژده لواسانی مجری آیین اختتامیه این دوره از جشنواره که با حضور هنرمندانی چون پوران درخشنده، مهدی مسعودشاهی، ابوالفضل همراه و  مدیران فرهنگی مختلف همراه بود و به صورت زنده و مستقیم از اپلیکیشن روبیکا پخش می‌شد، ضمن خوشامدگویی به مهمانان بیان کرد: در جشنواره‌ای که به نام مادر مزین شده است، مادرانی به ذهن متبادر می‌شوند که در  تصاویری که از غزه مخابره می‌شود کودکان خود را بر دوش می‌کشند. این فاجعه مربوط به دین و آیین خاصی نیست و انسانیت را هدف گرفته است.

در ادامه برگزیدگان داوریِ بخش مردمی در بخش‌های مختلف جشنواره اعلام شد و  فیلم «آبا» به کارگردانی مهدی موسوی برزکی شایسته دریافت عنوان محبوب‌ترین فیلم این دوره از جشنواره از نظر مخاطب شد که تندیس خود را به فاطمه مرتاضی بازیگر پیشکسوت این فیلم به احترام مادرانگی او تقدیم کرد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی در بخش محبوب‌ترین عکس به امید علیزاده تعلق گرفت.

همچنین در بخش پویش «مادر دوست‌داشتنی من» فاطمه عموزاد از شهرستان گلوگاه به عنوان برگزیده معرفی شد.

معرفی برگزیدگان سومین دوره جشنواره «مادر»

تجلیل از برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره با حضور پوران درخشنده، ابوالفضل همراه، منصوره مصطفی‌زاده و مهدی مسعودشاهی بخش بعدی این آئین هنری بود.

در بخش پویانمایی «شب گمشده» به کارگردانی عباس‌علی شریفی، «میم» به کارگردانی محمدرضا خردمندان و «وقتی پروانه‌ها دستخوش جریان باد می‌شوند» به کارگردانی حنانه وحیدی به عنوان کاندیداهای این بخش معرفی شدند و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به محمدرضا خردمندان به فیلم «میم» تعلق گرفت.

در بخش مستند، فیلم‌های «مادر» به کارگردانی نعمت‌الله سرگلزایی، «زرافشان» ساخته مهدی رجبیان و «بی بی جان» به کارگردانی مجید میرحسینی نامزدان این بخش بودند که فیلم «زرافشان» جایزه بهترین مستند در بخش نقش مادر و «بی بی جان» عنوان مستند برتر در بخش مفهوم مادری را از آن خود کردند.

در بخش فیلم داستانی، فیلم‌های «چپ دست» به کارگردانی نسرین محمدپور، «مادربزرگ» ساخته حسین دارابی و «یک به توان بی نهایت» به کارگردانی علیرضا صادقی به عنوان کاندیداهای دریافت جایزه در این بخش معرفی شدند و بنا بر رای هیات داوران فیلم «مادربزرگ» در بخش نقش مادر و «یک به توان بی نهایت» در بخش مفهوم مادری به عنوان برگزیدگان معرفی شدند.

همچنین جایزه ویژه هیات داوران سومین جشنواره ملی فیلم و عکس «مادر» به فیلم «مادر» به کارگردانی نعمت‌الله سرگلزایی تعلق گرفت.

در پایان آئین اختتامیه ۲ فیلم «آبا» به عنوان فیلم برگزیده مخاطبان و «مادر» برگزیده ویژه هیات داوران برای شرکت‌کنندگان در این مراسم نمایش داده شد.

سعید گلزار

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=22875

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.