• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

گزارش عملکرد دفتر نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع سینمایی اعلام شد

  • کد خبر : 10093
  • 07 تیر 1401 - 12:25
فوژان نیوز:عملکرد دو ماه اخیر دفتر نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع سازمان سینمایی اعلام و شرح فعالیت ها منتشر شد.

به گزارش فوزان نیوز،به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی بصری، گزارش عملکرد دو ماه اخیر دفتر نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع سازمان سینمایی اعلام و شرح فعالیت ها منتشر شد.

بر این اساس معرفی اعضا جهت شوراهای تخصصی و انتصاب و صدور حکم از سوی ریاست سازمان از جمله فعالیت‌های این دفتر بوده است .همچنین اولین جلسه شورای موسسات تولید سینمایی و غیر‌سینمایی با حضور اعضای جدید برگزار و رسیدگی به ۱۸ پرونده  در این زمینه صورت گرفته است. در این میان برگزاری اولین جلسه شورای موسسات پخش فیلم‌های سینمایی و غیر‌سینمایی با حضور اعضای جدید و رسیدگی به ۵ پرونده در این زمینه  و برپایی اولین جلسه شورای تخصصی سینما با حضور اعضای جدید و رسیدگی به ۱۹ پرونده آن، از دیگر عملکردهای دفتر بوده است.

گفتنی است انجام بازرسی های منظم از موسسات،  برنامه‌ریزی جهت انجام بازرسی‌های منظم با هدف شناخت ظرفیت‌ها و نواقص سالن‌های سینما در خصوص جلوگیری از قاچاق فیلم در سراسر کشور، رسیدگی به درخواست‌های هنرمندان در خصوص عضویت در صندوق اعتباری هنر و معرفی واجدین شرایط به صندوق جهت عضویت و استفاده از تسهیلات مدنظر، ایجاد تعامل و ارتباط موثر با صنوف سینمایی جهت رفع موانع فعالیت ها نیز صورت گرفته است .

لازم به ذکر است پیگیری مشکلات قضایی پیش آمده در خصوص ۳مستندساز و رایزنی با مراجع ذیصلاح جهت تسهیل در روند بررسی پرونده، رسیدگی به درخواست‌های تاسیس و تمدید مجوز موسسات سینمایی ، صدور معرفی نامه‌های مالیاتی جهت موسسات و اشخاص حقیقی ، انتخاب و معرفی نماینده این دفتر از سوی معاونت ارزشیابی به عنوان ناظر جهت حضور در جلسات شورای داوری خانه سینما انجام شده است.

در این راستا ایجاد بانک جامع اطلاعات سینماگران و سامانه ارزیابی مردمی سالن‌های نمایش بررسی و پیگیری شد.

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=10093

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.