• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

«مست عشق»رکورد پیوستن به باشگاه ۵۰میلیاردی ها راشکست

  • کد خبر : 29348
  • 16 اردیبهشت 1403 - 21:20
«مست عشق»رکورد پیوستن به باشگاه ۵۰میلیاردی ها راشکست
فوژان نیوز:فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی مهران برومند و حسن علیزاده، در کمتر از11روز سریعترین عضو باشگاه 50میلیاردی های سینمای ایران شد.

به گزارش فوژان نیوز، فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی مهران برومند و حسن علیزاده، در کمتر از۱۱ روز به جمع باشگاه ۵۰میلیاردی های سینمای ایران پیوست.

این فیلم سینمایی که اکران رسمی خود را ازتاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است تا این لحظه موفق شده با فروش۵۰۰,۱۷۹,۶۰۰,۰۰۰ ریال به باشگاه ۵۰ میلیاردی های سینما ایران برسد.

«مست عشق» به عنوان یک پدیده سینمایی در ژانر درام و تاریحی رکورد فروش در ۱۱روز تاریخ سینمای ایران را از نظر رقمی و بدون در نظر گرفتن تعداد  مخاطب شکسته است.

این فیلم توانسته در کمتر از ۱۱ روز قواعد گیشه پر تکرار طنز در سینمای ایران را به هم بریزد و بعد از مدت ها نوید تازه ای در رویکرد و ساختار سینمایی ایران باشد.

در حال حاضر«مست عشق»یازدهمین عضو باشگاه ۵۰ میلیاردی های سینمای ایران است و رتبه اول فروش گیشه روزانه را در اختیار دارد.

«مست عشق» برشی از زندگی مولانا و شمس تبریزی در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری است که مواردی نظیر ارتباط مولانا و شمس تبریزی، عشق مولانا به شمس، تأثیر فراوان شمس بر زندگی و اشعار مولانا و عشق او به خدا را به تصویر می‌کشد. در واقع در این فیلم ۵ سالِ پر از اتفاق زندگی مولانا را مشاهده می‌کنید.

احسان جوانمرد و فرهاد توحیدی از نویسندگان این فیلم گفته اند که در طول ساخت مشورت‌های بسیاری از مولوی شناسان برجسته از جمله دکتر محمدعلی موحد دریافت کردند و تلاش شده است تا داستان بسیار به واقعیت نزدیک باشد.

شهاب حسینی در نقش «شمس تبریزی»، پارسا پیروزفر در نقش «مولانا»، حسام منظور در نقش «حسام‌الدین چلبی همنشین و شاگرد مولانا»، هانده ارچل در نقش «کیمیاخاتون»، بنسو سورال در نقش «مریم»، بوراک توزکوپاران در نقش «سلطان ولد فرزند بزرگ مولانا»، هالیت ارگنچ «پدر مولانا» و بوران کوزوم در نقش «علاءالدین پسر مولانا» در «مست عشق» بازی کرده‌اند.

پخش این فیلم که با درجه سنی ۱۵+ اکران می‌شود،بر عهده فیلمیران است.

تبسم نعمتی

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=29348

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.