• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

نامزدهای اولیه جوایز بفتا بدون نماینده از سینمای ایران معرفی شدند

  • کد خبر : 15207
  • 17 دی 1401 - 18:02
نامزدهای اولیه جوایز بفتا بدون نماینده از سینمای ایران معرفی شدند
فوژان نیوز: آکادمی فیلم بریتانیا (بفتا) فهرست نامزدهای اولیه جوایز سال ۲۰۲۳ را در شاخه‌های گوناگون بدون نماینده ای از سینمای ایران معرفی کرد.

به گزارش فوژان نیوز،به نقل از اسکرین، فهرست اولیه نامزدهای جوایز بفتا ۲۰۲۳ در ۲۴ بخش اعلام شدکه در این میان بیشترین نامزدی در شاخه های مختلف به فیلم‌ «در جبهه غرب خبری نیست»رسید این اثر در ۱۵ بخش نامزد دریافت جایزه شده است و بعد ازفیلم هم «اشباح اینیشرین» با نامزدی در ۱۴ رشته توانسنه است درمکان دوم جوایز این دوره قرار بگیرد..

همچنبن  «همه‌چیز همه‌جا به یک‌باره» و «الویس» هر یک با نامزدی در ۱۲ رشته، «افترسان»، «تاپ گان: ماوریک»، «بابل» و «تار» هر یک با ۸ نامزدی  در بخش های مختلف از آثار انتخابی این دوره هستند.

در سال۲۰۲۳ «افترسان»، «در جبهه غرب خبری نیست»، «اشباح اینیشرین»، «الویس»، «همه چیز همه جا به یک‌باره»، «فابلمن‌ها»، «زندگی»، «تار»، «تاپ گان: ماوریک» و «مثلث غم» برای کسب عنوان بهترین فیلم به رقابت می پردازند.

براساس این گزارش در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی نیز «در جبهبه غرب خبری نیست»، «آرژانتین، ۱۹۸۵»، «باردو»، «نزدیک»، «کورساژ»، «تصمیم به ترک»، «ای‌او»، «عنکبوت مقدس»، «دختر آرام» و «RRR» نامزد دریافت جایزه این بخش هستند.

همچنین در بخش بهترین بازیگر زن نقش اول هم نائومی آکی، آنا دی آرماس، کیت بلانشت، جسیکا چستین، وایولا دیویس، دانیله دیدویلر، لسلی منویل، اما تامپسون، میشل ویلیامز و میشل یئو نامزد دریافت جوایز این بخش شده اند .

در بخش بهترین بازیگر مرد نقش اول آستین باتلر، تام کروز، هریس دیکینسون، برندان فریزر، کالین فارل، دانیل کالویا، فلیکس کامرر، داریل مک‌کورمک، پل مسکال و بیل نای نامزد دریافت جایزه این رویداد هستند.

فهرست نهایی نامزدهای بفتا ۱۹ ژانویه مشخص خواهد شد و برگزیدگان جوایز  یکشنبه ۱۹ فوریه در مراسمی  جوایز خود را دریافت خواهند کرد.

لازم به ذکر است :سینمای ایران نتوانست در بخش اعلام نامزهای اولیه این رویداد نماینده داشته باشد این درحالی است که سال گذشته فیلم «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی به فهرست بلند نامزدهای جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان بفتا راه پیدا کرده بود ولی در نهایت در جمع نامزدهایی نهایی قرار نگرفت.

سعید گلزار

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=15207

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.