• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

نشست خبری دبیر جشنواره فیلم فجر با اهالی رسانه برگزار شد

  • کد خبر : 26279
  • 10 بهمن 1402 - 11:24
نشست خبری دبیر جشنواره فیلم فجر با اهالی رسانه برگزار شد
فوژان نیوز:نشست رسانه‌ای چهل و دومین جشنواره فیلم فجر با حضور اهالی رسانه در موزه سینما برگزار شد.

به گزارش فوژان نیوز، نشست خبری مجتبی امینی دبیر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر با حضور اهالی رسانه امروز سه شنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ در محل موزه سینما با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و قرائت کلام الله مجید آغاز شد. سپس تیزری از فیلم های حاضر در جشنواره چهل و دوم پخش شد.پس از آن مسعود نجفی مدیر روابط عمومی این دوره از جشنواره فیلم فجر به اهالی رسانه خوش آمد گفت و اعلام کرد طبق روال گذشته خبرنگارانی که سوال دارند به نوبت در بخش دوم نشست و پس از صحبت های دبیر جشنواره می توانند سوال‌های خود را مطرح می کنند. همچنین این برنامه به صورت زنده از طریق سایت روبیکا و شبکه خبر دو در حال پخش است.

سپس پوسترهای بخش بین الملل، جلوگاه شرق، مسابقات آسیایی کشورهای اسلامی، سینمای سعادت، جاده کمربند، پوستر فلسطین با عنوان «روح و دم»، بازار بین ‌الملل، نگاه نو، با طراحی محمدرضا بیدقی رونمایی شد.

سپس مسعود نجفی مدیر روابط عمومی این دوره از جشنواره فیلم فجر به اهالی رسانه خوش آمد گفت و اعلام کرد طبق روال گذشته خبرنگارانی که سوال دارند به نوبت در بخش دوم نشست و پس از صحبت های دبیر جشنواره می توانند سوال‌های خود را مطرح می کنند. همچنین این برنامه به صورت زنده از طریق سایت روبیکا و شبکه خبر دو در حال پخش است.

سپس مجتبی امینی دبیر چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر با بیان اینکه وارد فصل جدیدی از جشنواره فیلم فجر شدیم، گفت: امسال شاکریم که جشنواره پرشور و رونقی را به واسطه آثار زیبایی که تولید و خلق کردند، داریم.

او اضافه کرد: امسال جشنواره شلوغی است و با توجه به تقاضای بالای حضور فیلمسازان، در هیات انتخاب کار سختی داشتیم و حدود ۱۰۶ به دبیرخانه رسید و بازبینی شد. همچنین به واسطه احترام به همه اهالی سینما پیرو تولید حجم زیادی از فیلم‌اولی ها که ۵۱ فیلم‌اولی متقاضی حضور بودند، بخش فیلم‌های اول به جشنواره اضافه شد و میزبان ۱۲ اثر هستیم و در کنار آن جشنواره با  ۴ اثر پویانمایی کار خود را آغاز می‌کند.

او در ادامه این نشست افزود: امسال اتقاق خوب این است که آثار در اقلیم‌های مختلف کشور ساخته شده‌اند و با مجموعه فیلم‌ها از جغرافیا و حوزه‌های متنوع با مضامین مختلف روبرو هستیم. همچنین در حوزه اجتماعی، کودک و نوجوان، طنز، دفاع مقدس فیلم های خوبی داریم‌. در مجموع فیلم های متنوع از ژانرهای مختلف را شاهد هستیم و شاهد جشنواره‌ای پررنگ از مضامین مختلف خواهیم بود.

امینی همچنین اعلام کرد: امسال کار هیات داوران مانند هیات انتخاب سخت خواهد بود؛ زیرا فیلم خوب زیاد داریم‌ و فیلم های سینمای مردمی از ساعت ۱۶ اکران می‌شوند.

دبیر این دوره از جشنواره گفت: با توجه به فیلم‌هایی که در حوزه پویانمایی داشتیم با آموزش و پرورش هماهنگ شده تا صبح‌ها سانس مدرسه برنامه ریزی شود تا ۵ فیلم را صبح‌ها نمایش دهیم و در خدمت دانش آموزان باشیم.همچنین امسال مهمانان ویژه این دوره از جشنواره دانش آموزان هستند و بستر اردوهای دانش آموزی را شکل خواهیم داد.

او با بیان اینکه جشنواره فجر یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی سالگرد انقلاب اسلامی است، افزود: باید شرایطی فراهم شود که همه بتوانند از آن بهره ببرند و ببینده فیلم‌ها باشند؛ به همین دلیل نابینایان و ناشنوایان عزیز هم می توانند در سینماهای مختلف حضور پیدا کنند و بیننده فیلم‌های جشنواره فجر باشند.

امینی درباره مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر نیز توضیح داد: جشنواره چند سال افتتاحیه نداشت. باتوجه به همدلی که بین مخاطبان سینما و خانواده سینمای وجود دارد امسال با یک افتتاحیه منسجم در تالار وحدت جشنواره را شروع می کنیم و بزرگداشت‌هایی هم در این روز خواهیم داشت.همچنین در افتتاحیه امسال شاهد بزرگداشت ۴ پیشکسوت از جمله محمدرضا علیقلی آهنگساز، پرویز شیخ‌طادی در حوزه کارگردانی و خانم فریبا کوثری و ابوالفضل پورعرب در حوزه بازیگری هستیم.

دبیر این دوره از جشنواره فیلم فجر اعلام کرد: ما سعی کردیم موضوعات مختلفی را امسال در دستور کار قرار دهیم که همه تکیه بر موضوع احترام بر اهالی سینما و پیشکسوتان است؛ به همین دلیل شعار ما در سال گذشته و امسال بر پایه اخلاق مداری است‌.

او در ادامه بیان کرد: در جریانیم که دوستان ما در خانواده سینما شبانه روز و در شرایط سخت زحمت می‌کشند و می‌جنگند تا آثار سینمایی خلق کنند و  به زمان جشنواره سینمای ایران برسانند و اگر شرایط پخش برای صنوف در شرایط مختلف میسر نشود، ممکن است دلخوری پیش بیاید. به همین دلیل ما امسال موضوع بلیت را کنار گذاشتیم و با برنامه ریزی، مدیریت خانه سینما مجموعه‌ای در اختیار اهالی خانه سینما قرار گرفت و اهالی خانه سینما با ثبت نام و دریافت کارت  می‌توانند مانند اهالی رسانه فیلم‌ها را با آرامش و احترام تماشا کنند و همین کار برای چهار صنف تهیه کنندگان نیز انجام شد، در نهایت امسال سعی کردیم با نظام منظم‌ اکران همراه باشیم و حاشیه بلیت ها را مدیریت کنیم.

امینی همچنین درباره پیش فروش بلیت بلیت‌ها اضافه کرد: روز گذشته که اولین روز فروش بلیت‌ها بود استقبال ویژه ای شکل گرفت و همه خوشحال شدیم که آشتی بین مخاطبان و سینما رقم خورده است. ما خوشحالیم که مخاطبان عزیز به سینماها برمی‌گردند، پس از چندین سالی که دنیا درگیر ویروس کرونا بود شاهد این هستیم که با جشنواره پررنگ و پررونق روبرو خواهیم بود.

دبیر این دوره از جشنواره اعلام کرد: امسال از اواسط این دوره، جشنواره در استان‌ها کار خود را شروع می‌کند و همزمان در ۳۰ استان آثار به نمایش در می‌آیند.در چندین استان هماهنگی ویژه‌ای انجام شده و میزبان عوامل فیلم‌ها نیز خواهیم بود تا فقط پایتخت و خانه جشنواره میزبان عوامل فیلم‌‌ها نباشند. همچنین در اکران استان‌ها برنامه‌ریزی منسجمی انجام داده‌ایم.

امینی اضافه کرد: امسال هم‌ به دلیل معیشت مردم موضوع افزایش قیمت بلیت را نداشتیم تا مخاطبان عزیز راحت‌تر بتوانند برای تماشای فیلم‌های این دوره جشنواره بلیت تهیه کنند.

امینی با اشاره به بخش بین‌ الملل نیز بیان کرد: با توجه به شرایط منطقه و تجربه سال گذشته، شکر خدا امسال ۷۸ کشور متقاضی حضور در جشنواره شدند و  ۶۲۱ اثر ثبت نام کردند و مشاوران ما در انتخاب آثار حدود ۳ ماه درگیر انتخاب اولیه بودند. همچنین دو بخش رقابتی داریم که یکی سینمای سعادت و یکی جلوه‌گاه فجر و بخش جشنواره جشنواره هاست.

دبیر این دوره از جشنواره افزود: دو بخش نیز به جشنواره امسال اضافه شده است. با توجه به ظلم رژیم صهیونیستی وظیفه جشنواره این بوده که در مقابل این ظلم برنامه ریزی کند و امسال بخش فلسطین «روح و دم» به صورت غیر رقابتی برگزار می‌شود.

او ادامه داد: بخش پنجم بین‌الملل نیز بخش کمربند جاده و مربوط به اتحادیه انجمن جاده ابریشم شانگهای است که ما هم عضو آن شده ایم و از کشورهای مختلف میزبان آثار مختلف خواهیم بود. هم از صاحبان آثار و هم از نخبگان جهانی که از ۱۶  بهمن ماه حضور خواهند داشت و همچنین از کشورهای مختلف میزبان آثار مختلف خواهیم بود.

وی بیان کرد: در بخش سینمای سعادت ۲ اثر سینمای ملی انتخاب شدند که در روزهای آینده اعلام می‌شوند و در کنار آثار بین الملل رقابت می‌کنند. در بخش جلوه‌گاه شرق هم ۲ اثر انتخاب شده اند.

دبیر این دوره جشنواره عنوان کرد: نشست‌های خبری پس از فیلم‌ها برگزار خواهند شد و سعی داریم شرایطی آرام با تکیه بر اخلاق مداری فراهم شود. جشنواره فیلم فجر مهم‌تریم رویداد فرهنگی هنری کشور و منطقه است. ما جزو جشنواره‌های الف دنیا و عضو فیاپ هستیم و این یک دستاورد برای سینمای کشور ماست. جا دارد از همه عزیزانی مانند بانک ملی، رویکا، بانک سینا، شهرداری تهران و همه کسانی که در برگزاری جشنواره به ما کمک کردند، تشکر کنم.

امینی در ادامه، به پرسش خبرنگار تسنیم رحیم بصیری درباره امکان دریافت فیلم برای سینماداران پاسخ داد: باتوجه به زحماتی که همکاران عزیز کشیدند سعی کردیم مشکل فنی را حل کنیم و زیر بار تست و آزمون این موضوع رفته‌ایم و فیلم‌ها بارگزاری کردیم و سینماداران به آن دسترسی دارند. اما به صورت پشتیبان هم موضوع هاردها را خواهیم داشت. امسال اولین سالی است که از این فناوری در تهران و استان‌ها استفاده می شود و سینماها از حالت اکران سنتی خارج شده است اما ما بسته پشتیبان هم گذاشته‌ایم.

شقایق عرفی‌نژاد از همشهری درباره طیف شرکت‌کنندگان فیلم اولی امسال در جشنواره پرسید و امینی پاسخ داد: قاعده به این شکل است که ما هرسال شاهد رویش ها بودیم و هر سال نسل های جدیدی از فیلمسازان به جمع ما اضافه شدند. فیلمسازان کوتاه سال‌ها منتظر شرایطی بودند تا فیلم بلندشان را بسازند. دوستان ما تلاش کردند در سازمان سینمایی که فیلمسازان جوان حضور داشته باشند و این اتفاق امسال هم افتاده و شاهد رویش هستیم و فیلمسازان جدیدی می بینم که حرفی برای گفتن دارند. این اتفاق خوبی است که نسل تازه نفس هم در این بستر شرکت کند و دیده شود.

سید مرتضی حسنی از خبرگزاری آنا نیز درباره تفاوت بخش بین‌الملل جشنواره امسال با دوره‌های قبل سوال پرسید و امینی گفت: پارسال جشنواره فجر در گرد و غبار برگزار شد. کل دنیا دست به دست هم داده بودند تا جشنواره فجر برگزار نشود و چراغ فجر خاموش شود. شرایط سخت و پیچیده ای بود و به لطف خدا و همراهی همه شما عزیزان جشنواره پارسال برگزار شد. تحریم‌ها، حوزه بین‌الملل را هم تحت‌الشعاع قرار داده بود و همه دست به دست داده بودند تا هنرمندانی که درگیر این موضوعات نیستند را برای عدم حضور در جشنواره تحت فشار قرار دهند. دوستان ما پارسال در حوزه بین‌الملل کمک کردند تا چراغ بین‌الملل خاموش نشود. شاهد داوران خوب از سرتاسر دنیا بودیم و از ۱۷ سال گذشته اخبار ما در بخش بین‌المللی اطلاع رسانی شده است. پارسال همه چیز در بخش بین‌الملل شفاف و پرقدرت برگزار شد اما جبهه معاند اینگونه اعلام می‌کرد که انگار بخش بین‌المللی نداریم، اما ما تحریم ها را دور زدیم و بخش بین الملل پارسال پرقدرت برگزار شد. امسال هم همین است و دوستان ما برنامه‌ریزی انجام داده اند و شاهد حضور پرقدرت بخش بین‌الملل هستیم.

زهرا عباسی از هنرآنلاین درباره حضور فیلم‌های کمدی که در سینما پرفروش شده‌اند اما امسال در جشنواره حضور ندارد و همچنین نبود بخش پویانمایی سوال پرسید و دبیر جشنواره توضیح داد: امسال بخش انیمیشن نداریم. هرسال فیلم‌هایی از پویانمایی در جشنواره حضور دارد. ما بخش سودای سیمرغ را داریم و نگاه نو براساس حضور فیلم اولی‌ها اضافه می‌شود. هر جشنواره ای یک چارچوب و سیاست کلان دارد. آثاری که در جشنواره ها حضور دارند باید یک استانداردهایی برای داوری داشته باشند، اگر اثری در جشنواره حضور ندارد دلیل بر این نیست که فیلم‌ خوبی نیست و شاید در پلتفرم ها میلیاردی بفروشد. ما هر سال با این موضوع مواجهیم و هرسال ۳۰ الی ۴۰ اثر خوب به جشنواره راه پیدا نمی‌کند. همه جای دنیا همین است و هیات انتخاب هم براساس همان سیاست‌ها آثار را انتخاب می‌کند. اگر اثری به جشنواره راه پیدا نمی‌‌کند دلیل بر بد بودن آن فیلم نیست و سبد آثار باید متنوع باشد تا مخاطب اذیت نشود. براین اساس تمام عزیزان متقاضی حضور از دوستان خوب ما هستند و برایشان احترام قائل هستیم. فیلمی داشتیم که ‌در جشنواره درخشیده اما در اکران موفق نبوده است و بلعکس.

میرجعفری از خبرگزاری دانشجو درباره حذف سیمرغ مردمی جشنواره فجر پرسید و امینی گفت: همه ما این جایزه را دوست داریم ولی هنوز هیچ استاندار منسجم و فنی در ناوگان کشور وجود ندارد که محقق کند خطایی در دادن آثار رقم نخورد. این را در نظر بگیرید که جشنواره های گرید a چنین جایزه ای دارد. بالاخره همه مخاطبان سینما و فیلمسازان این جایزه را دوست دارند و باید به این جایزه احترام بگذاریم و حس نوستالژیکی برای همه ما دارد.

عطیه موذن از خبرگزاری مهر درباره دو بخش فیلم کوتاه و مستند جشنواره فیلم فجر و گلایه فیلمسازان این حوزه سوال پرسید و دبیر جشنواره گفت: ما یک جشنواره ویژه و بین‌المللی داریم که متعلق به خانواده فیلمسازان کوتاه است به نام جشنواره فیلم کوتاه تهران، در جشنواره سینما حقیقت نیز مستندسازان حضور دارند. جشنواره فیلم فجر نیز برای سینماگران است که به طور ویژه به آثار آنان پرداخته شود. سال هاست که  به فیلمسازان کوتاه و مستند احترام گذاشته می‌شود تا در جشنواره‌ها حضور داشته باشند. آثار برجسته این ۲ رویداد به جشنواره فیلم فجر راه پیدا می‌کنند و داوری می‌شوند. این آثار فیلم کوتاه و مستند یک بار در جشنواره‌های تخصصی اکران و داوری شده‌اند اما در جشنواره فیلم فجر هم یک بار حضور دارند. جوایز اقلام تبلیغی، مستند و فیلم کوتاه را در افتتاحیه اهدا می‌کنیم اما همچنان اکران را در خانه جشنواره خواهیم داشت.

گلاویژ نادری از روزنامه سازندگی نیز طی پرسشی عنوان کرد که با توجه به اعضای هیات انتخاب و داوری این تصور پیش می‌آید که عواقب پیشینه شما در انتخاب افراد تاثیر دارد و کسانی که پارسال فیلم به جشنواره داده‌اند امسال در هیأت انتخاب و داوران حضور دارند. در این رابطه و دایره انتخاب افراد توضیح دهید.

امینی در این رابطه توضیح داد: هر جشنواره ای برای انتخاب های خود سیاست‌هایی دارد و همه جای دنیا همین است. کار هیات انتخاب دشوار است زیرا باید موضوعات و سیاست‌های مختلف را برای انتخاب آثار در نظر بگیرد. این نکته را بگویم که هیات انتخاب، هیات مشاوران دبیر است و انتخاب آثار امسال هم برگرفته از همین موضوع است و شایسته سالاری اتفاق نیفتاده است و به پارسال هم ربطی نداشته است. در فیلم ها آثار متنوعی می‌بینیم و این موضوع نشان می دهد که امسال همه خانواده سینما با میل و رغبت کنار هم هستند، زیرا این جشنواره متعلق به خانواده سینماست. باید دست در دست هم دهیم تا فضای دو قطبی کنار برود. هیات انتخاب یک دست نیست و افراد برگرفته از سیاست فرهنگی کشور و جشنواره انتخاب می‌شوند.

امینی در پاسخ به سوال ندا رضایی از روزنامه هنرمند نیز با بیان اینکه سال‌های قبل صحبت بود که فیلم‌هایی که در جشنواره موفق هستند اکران نوروزی می‌گیرند، امسال هم همین روند ادامه دارد یا خیر؟ گفت: من مسئول جشنواره هستم و درباره اکران ها مسئولان مربوطه باید جواب دهند.

منوچهر دین پرست نیز از روزنامه اطلاعات پرسید که چرا دیگر بزرگان و ستارگان سینمای جهان در فجر حضور پیدا نمی‌کنند؟ آیا امسال کسی دعوت شده است؟ و امینی پاسخ داد: فشارهای جهانی در چندسال اخیر برای همه ملموس بوده است ولی امسال مهمانان خوبی در حوزه بین‌الملل خواهیم داشت. برخی سال‌ها مهمانان ویژه‌ای در جشنواره حضور داشتند و برخی سال ها نه. همه می‌دانیم کشور تحریم است و شرایط سخت است. شاید یک فیلمساز برتر دوست داشته باشد حضور پیدا کند اما باتوجه به شرایط پیش آمده از سفر پرهیز کند، اینگونه نیست که رابطه فرهنگی ما با دیگر کشورها قطع باشد.

ناظمی از سینماپرس درباره عدم انتشار گزارش عملکرد مالی سال گذشته جشنواره پرسید و امینی گفت: من از آقای نجفی مدیر روابط عمومی جشنواره می خواهم که این گزارش را ارائه کند.

رشیدی از شبکه سحر نیز این پرسش را مطرح کرد که در بخش بین‌الملل چه کسانی حضور دارند و دبیر جشنواره گفت:  از ۳۲ کشور میزبان مهمانان بین الملل خواهیم بود و از روزهای آتی اخبار بین‌الملل اعلام می‌شود.

زهرا بالاور از باشگاه خبرنگاران جوان درباره اکران فیلم‌ برای افراد دارای معلولیت و افراد نابینا و ناشنوا پرسید و امینی پاسخ داد: فیلم‌هایی که مناسب این عزیزان است طبق استاندارد اکران خواهند شد. این فیلم‌ها براساس مخاطبان انتخاب می‌شوند‌ که در تهران و در سینمای مگامال اکران می‌شوند.

داوود کنشلو از خبرگزاری ایکنا درباره جریان‌سازی جشنواره فیلم فجر پرسید و دبیر جشنواره پاسخ داد: ما برای فیلمسازی خط مشی انتخاب نمی‌کنیم و فیلمساز براساس علاقه و مخاطب و دغدغه‌اش فیلم‌ می‌سازد. فیلمساز هیچوقت برای جایزه فیلم نمی‌سازد و دغدغه درونی خود را می‌سازد.

پرستو فرهادی از خبرگزاری ایسنا درباره سیمرغ مردمی که دو سال است که او دبیری جشنواره را بر عهده دارد و اهدا نمی‌شود، پرسید و امینی پاسخ داد: عوامل مختلفی برای زیرساخت فنی دست در دست هم می‌دهند که یکی از آن عوامل عدالت اکران است؛ به همین دلیل ما در هیچ کجا چنین جایزه ای نداریم. یک‌سری موضوعات دست در دست هم می‌دهند تا جایزه عادلانه اهدا شود و اکنون این زیرساخت ها وجود ندارد تا به صورت عادلانه رای گیری شود.

علی رستگار از روزنامه جام جم نیز این سوال را مطرح کرد که هنوز هم گفته می‌شود که جشنواره فیلم فجر ویترین سینمای ایران است اما این مساله در سال‌های اخیر کمرنگ شده و نسبت جشنواره فیلم فجر با سینمای ایران کمرنگ است و فیلم‌های فجر هنوز اکران نشده‌اند. از طرفی به فیلم‌هایی جایزه می‌دهند که در اکران مورد توجه نیستند. امینی در پاسخ به این پرسش گفت: شما ۳ الی۴ سال اخیر را نباید معیار قرار دهید زیرا به دلیل کرونا توقفی در اکران رخ داد و خیلی از فیلم‌ها در نوبت ماندند تا اکران شوند. ترافیک فیلم‌ها برای اکران هنوز هم وجود دارد. لذا این چندسال اخیر معیار نیستند زیرا هنوز هم فیلم‌های زیادی در صف اکران هستند.

دهرویه از روزنامه مردم‌سالاری نیز طی پرسشی عنوان کرد که آیا به صورت شفاف چند فیلم دولتی، نیمه خصوصی و چند فیلم خصوصی در این دوره از جشنواره حضور دارند و آیا در جشنواره امسال بازیگر ممنوع الکار داریم؟ امینی ابتدا به سوال دوم پاسخ داد و گفت: این پرسش در حیطه اختیارات من نیست. اما درباره سوال اول باید بگویم که حدود یک سوم فیلم ها خصوصی هستند و یک سوم نیمه دولتی همچنین یک سوم فیلم‌ها دولتی هستند. باید خوشحال باشیم که دولت پای کار سینما ایستاده و در سینما سرمایه گذاری می‌کند. سال‌ها بحث بود که معیشت اهالی سینما خوب نیست و اگر پروژه‌ای باشد معیشت اهالی سینما نیز رونق می‌گیرد. دولت پای کار است و کمک می‌کند تا فیلم ها ساخته شوند و این اتفاق خوبی است و جای تقدیر دارد و کمک کننده چرخه سینما است.

دبیر جشنواره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در پایان این نشست ضمن قدردانی از همه دبیران جشنواره فیلم فجر طی سال‌های گذشته و امسال بیان کرد: ۲۰۰ نفر از دوستان شبانه روز در حال تلاش هستند. شاید حجم کار از بیرون مشخص نباشد اما همه با تمام عشق تلاش می‌کنند تا چراغ جشنواره روشن بماند. همچنین از رسانه‌ها تشکر می‌کنم که کمک کردند این جشنواره با شکوه برگزار شود. شما هم کمک کنید با امید و نشاط کنار هم باشیم. اگر نواقصی هست دوستانه به هم تذکر دهیم و به امید خدا این آبروی ملی را پاس بداریم تا این دوره از جشنواره نیز باشکوه برگزار شود تا از آن صیانت کنیم.

فیلم ها از ساعت ۱۳ نمایش داده می شوند

مسعود نجفی مدیر روابط‌عمومی چهل و دومین جشنواره فیلم فجر گفت: سانس شروع فیلم‌ها ساعت ۱۳ و سانس‌های بعدی در ساعت ۱۶، ۱۹ و ۲۲ خواهد بود و بعد از نمایش فیلم نشست‌های جشنواره با حضورمحمدرضا مقدسیان برگزار می‌شود، ما امسال هر روز جشنواره را به یکی از هنرمندان برجسته تقدیم می‌کنیم و روز اول جشنواره به نام ایرج تقی پور خواهد بود.

چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر به دبیری مجتبی امینی ۱۲ تا ۲۲ بهمن در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

سعید گلزار

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=26279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.