• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

«ننه مخمل »به جشنواره آلمانی راه یافت

  • کد خبر : 27032
  • 02 اسفند 1402 - 13:56
«ننه مخمل »به جشنواره آلمانی راه یافت
فوژان نیوز:فیلم مستند «ننه مخمل» در ادامه شرکت در جشنواره های خارجی، به بخش مسابقه جشنواره «گوتینگن» آلمان راه یافت.

به گزارش فوژان نیوز،به نقل ازروابط عمومی پروژه، مستند «ننه مخمل» به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر و کارگردانی امیرحسین خلیل‌زاده در ادامه حضور در جشنواره‌های بین‌المللی، به جشنواره بین‌المللی مردم‌شناسی «گوتینگن» آلمان راه یافت.

جشنواره German International Ethnographic Film Festival  یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های قوم شناسی است که در شهر گوتینگن آلمان از ۸ تا ۱۲ می (۱۹ لغایت ۲۳ اردیبهشت) برگزار خواهد شد. جشنواره گوتینگن، هر دو سال با تمرکز بر فیلم‌های مستندی که به اقوام کشورهای مختلف می‌پردازد، برگزار می‌شود.

این مستند پیش از این در جشنواره بین‌المللی «داکا» کاندید بهترین فیلم بلند مستند و در جشنواره بین‌المللی «یالتا» برنده بهترین فیلم مستند شده بود.

امیرحسین خلیل‌زاده همچنین جایزه بهترین فیلم را برای مستند «بهاالدین محمد» از نخستین جشنواره علم و فناوری و جشنواره بین‌المللی رضوی دریافت کرده و برای مجموعه مستند «قصه باهم بودن» از جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر نیز دیپلم افتخار هیئت داروران را دریافت کرده است.

مستند «ننه مخمل» روایتی است از پیرزن روستایی در دامنه کوه‌های دنا که سال‌ها پیش ناچار شده زمین پدری‌اش را برای نجات جان پسرش بفروشد و اکنون در تلاش است مجددا این زمین را باز پس گیرد.

سایر عوامل  مستند ننه مخمل عبارتند از:

پژوهشگر و مدیرهنری: بهار سیری، تصویربردار: مهدی کریمی و عباس عسگری، تدوین: محمدرضا محب‌آل عبا، طراحی صدا و صداگذار: محمدحسین ابراهیمی، مدیرپروژه: المیرا امینی، عکاس: نیما حمیدزاده، صدابردار: محمدرضا محب‌آل‌عبا، دستیار تدوین: حدیث چگینی، مدیرتدارکات: علی موسوی، اصلاح رنگ: ناصر فکور، مجری طرح: استودیو ایده پردازی اتاق هشتم.

سعید گلزار

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=27032

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.