• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

گیشه روزانه نیم بها سینما در سه شنبه آخر سال سوخت!

  • کد خبر : 17107
  • 24 اسفند 1401 - 0:07
گیشه روزانه نیم بها سینما در سه شنبه آخر سال سوخت!
فوژان نیوز:گیشه روزانه فیلم های درحال اکران سینماهای سراسرکشور در روز نیم بها سینما وسه شنبه آخر سال ،با بدترین فروش خود سوخت.

به گزارش فوژان نیوز،گیشه روزانه فیلم های درحال اکران سینماهای کشور در روز نیم بها سینما و در سه شنبه آخر سال(چهارشنبه سوری)بدترین فروش خود را تجربه کرد.

در پایان روز سه شنبه۲۳ اسفند ماه،فروش روزانه فیلم های در حال اکران سینماهای سراسر کشور با۱۵,۲۸۲قطعه بلیت به۲,۸۱۲,۴۲۵,۰۰۰ ریال رسید.

براساس این گزارش،فروش سه شنبه  این هفته با تمام سه شنبه های طرح نیم بها فروش بلیت، متفاوت بود. امروز به معنای واقعی فیلم های در حال اکران در آتش بی مخاطبی سوختند تا دود غلیظ آنها به مشام فیلم های تازه اکرانی نیز برسد!

بدترین فروش سال ۱۴۰۱تجربه تلخی برای فیلم های در حال اکران بود تا جایی که فیلم سینمایی«بخارست»دومین فیلم پرفروش سال ۱۴۰۱ زیر صد میلیون تومان،فروش روزانه را نیز تجربه کرد.

این روزها آتش بی مخاطبی دامنگیر گیشه سینمای ایران شده است! آتشی که چنانچه ادامه داشته باشد  صنعت بی جان سینمای ایران را با خاک  یکسان خواهد کرد!

سینمایی که باطرح نیم بها فروش بلیت مخاطب جذب ننماید در صورت افزایش قیمت بلیت در گیشه، هزینه نظافت صندلی های سالن ها رانیز نمی تواند جبران کند.

نکته بزرگ وچیزی که در سر نمی توان گنجاند هزینه های سر سام آورد تولید است که چنانچه یک فیلم سینمایی با عوامل با عیار متوسط در شرایط فعلی ساخته شود نیاز به حداقل ۲۰ میلیارد تومان سرمایه دارد و این فیلم برای باز گشت اصل سرمایه حداقل نیاز به فروش۵۰میلیاردی گیشه دارد و برای رسیدن به سود آوری می بایست حداقل ۸۰ میلیارد تومان بفروشد تا شاید سرمایه گذاران آن فیلم به خواب سرمایه شان راضی شوند.

در شرایط فعلی حتی گر قیمت بلیط ۴ یا ۵ برابر شود با این حجم ریزش مخاطب هم نمی توان جبران هزینه ساخت یک اثر را پیش بینی کرد!

ذکر یک نکته که شاید برای مخاطبان خاص و آشنا به سینما کلیشه ای و تکراری است، ولی برای عموم  مخاطبان عام سینما هنوز به چشم نمی آید، هزینه های پخش و تبلیغات فیلم است به طور مثال فیلمی به مانند « انفرادی» اگر ۸۰ میلیار تومان در گیشه فروش داشته باشد نصف این مبلغ متعلق به پخش کننده ، سالن های نمایش و… تبلیغات است، بنابراین این فیلم برای سرمایه گذاران به طور تقریبی ۴۰ میلیارد تومان برگشت سرمایه دارد.

در ادامه این گزارش، فیلم هابی سینمایی بخارست،خط استوا،ملاقات خصوصی،لوپتو،چپ راست وجزیره فصایی به ترتیب در رتبه های اول تا ششم گیشه روزانه قرار دارند.

فروش روزانه فیلم هایی تازه اکرانی و فیلم های جدیدی که بیش از یکماه به چرخه اکران اضافه شدن به ترتیب زیر است:

فیلم سینمایی«بخارست»بافروش: ۸۰۳,۳۶۰,۰۰۰ ریال در رتبه اول جدول فروش روزانه ایستاد.

فیلم سینمایی«خط استوا»بافروش: ۶۱۹,۷۳۰,۰۰۰ریال در رتبه دوم جدول فروش روزانه قرارگرفت.

فیلم سینمایی«ملاقات.خصوصی»بافروش: ۴۳۶,۸۳۰,۰۰۰ ریال در رتبه سوم جدول فروش روزانه جای گرفت.

فیلم سینمایی«چپ،راست»بافروش:۲۶۱,۳۲۰,۰۰۰ریال در رتبه پنجم جدول فروش روزانه ایستاد.

مدیر مسئول

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=17107

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.