• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

هادی کاظمی و آریا عظیمی نژاددر نشست خبری فیلم «سیارک» حضور یافتند

  • کد خبر : 4955
  • 05 خرداد 1400 - 20:50
فوژان نیوز:نشست خبری فیلم سینمایی «سیارک» با حضور مهدی حسینی‌وند، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده، آریا عظیمی‌نژاد آهنگساز و هادی کاظمی بازیگر در محل گذر اجتماعات پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

به گزارش فوژان نیوز،به نفل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، نشست خبری فیلم سینمایی «سیارک»، یکی از ۲ فیلم بلند ایرانی راه‌یافته به بخش جلوه‌گاه شرق سی‌وهشتمین دوره جشنواره، عصر امروز چهارشنبه پنجم خردادماه با حضور مهدی حسینی‌وند، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده، آریا عظیمی‌نژاد آهنگساز و هادی کاظمی بازیگر در محل گذر اجتماعات پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

در ابتدای این نشست، کارگردان «سیارک» درباره سابقه خود در حوزه تدوین و ورودش به عرصه کارگردانی گفت:

من از جوانی با نیت کارگردانی، وارد حوزه تدوین شدم و بیشتر سعی می‌کردم برای کسب تجربه در زمینه کارگردانی فعالیت کنم. همچنان هم دوست دارم تدوین و کارگردانی را هم‌زمان جلو ببرم.

حسینی‌وند در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر اینکه ایده شکل‌گیری این اثر از کجا آمد، بیان کرد: حدود ۲ سال قبل یک داستان اقتباسی انتخاب کردم و می خواستم آن را بسازم اما سرمایه آن فراهم نشد. تا اینکه اردیبهشت پارسال به سمت سیستان‌وبلوچستان رفتیم؛ آنجا ابراهیم توجه من را به‌شدت جلب کرد و بعد از بازگشت از آنجا قصه آن را نوشتم.

 

او افزود: سعی کردم خیلی جمع‌وجور و با یک جمع همراه و پایه این پروژه را بسازم این موضوع ریسک خیلی زیادی داشت؛ نگران بودم که خیلی از صحنه‌های حسی آن به دلیل وجود نابازیگر درنیاید که خدا را شکر این اتفاق نیفتاد.

بخش بعدی این نشست به صحبت‌های عظیمی‌نژاد آهنگساز این اثر اختصاص داشت. او درباره تجربه همکاری با حسینی‌وند گفت: من حسینی‌وند را حدود ۲۵ سال است که می‌شناسم. او همیشه آرامشی دارد که این مسئله در این فیلم هم وجود داشت.

 

عظیمی‌نژاد درباره دلیل حضور در این پروژه، توضیح داد: من به سه دلیل در «سیارک» حضور داشتم؛ رفاقتم با مهدی دلیل اولم بود، دوم حالِ این فیلم و سومین دلیل که خیلی برای خودم مهم بود این بود که دوست داشتم پسرم این قشر را ببیند که البته تعداد آن‌ها کم نیست. اتفاقاً پسرم را با اصرار آوردم که فیلم را ببیند. خیلی از بچه‌های این سرزمین این قشر را نمی‌بینند و این مسئله اصلاً جالب نیست.

این کارگردان بیان کرد: بخش‌های زیادی از ایده موسیقی این فیلم توسط خود حسینی‌وند مطرح شده است. تلاش ما بر این بود که موسیقی متن این کار کمرنگ باشد و بیشتر به لحظاتی که می توانست اثرگذار باشد، توجه کنیم. الان که فیلم را دیدم حس خاص و حال خوبی داشتم که این موضوع نشان می‌دهد کارمان را درست انجام دادیم.

هادی کاظمی بازیگر «سیارک» درباره تجربه حضور در این اثر و همکاری با نابازیگران، گفت: کار خیلی سختی بود. حضور در جمع بچه‌هایی که تجربه بازی ندارند و ورود من به‌عنوان یک بازیگر بین آن‌ها کار را برای من خیلی سخت می‌کرد اما با کمک حسینی‌وند توانستیم خودمان را در کار جمع کنیم.

حسینی‌وند در بخش بعدی این نشست خبری با بیان این نکته که این اثر حاصل یک کار تیمی است، بیان کرد: من موقعی که قصه این کار را نوشتم، احساس می‌کردم برای خیلی از نقش‌ها باید بازیگر انتخاب کنم اما باگذشت زمان، فکر کردم که شاید کار با نابازیگران هم دربیاید. مثلاً ابراهیم کسی بود که اصلاً حرف نمی‌زد اما سعی کردیم طبق شخصیتش نقشش را طراحی کنیم تا بدون دیالوگ و بیشتر با اکت باشد.

وی ادامه داد: ما به عنوان یک تیم خیلی خوب و همدل جمع شدیم و سعی کردیم زندگی آن‌ها را به تصویر بکشیم. در این یک ماه تلاش کردیم عین آن‌ها زندگی کنیم و شاید همین دلیل باعث شد کار به خوبی دربیاید.

کارگردان این فیلم در پایان و در پاسخ به سؤالی درباره سکانس پایانی این فیلم گفت: علاقه من در سینما این است که قصه‌های به‌شدت ساده و کم افت و خیز را بسازم. من سعی کردم زندگی آن‌ها را به تصویر بکشم و به همین دلیل پایانی را که دیدید، برایش انتخاب کردم.

سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=4955

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.