• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

پخش کنندگان فیلم از توسعه زیرساخت‌های سینمایی تقدیر کردند

  • کد خبر : 22825
  • 25 مهر 1402 - 21:33
پخش کنندگان فیلم از توسعه زیرساخت‌های سینمایی تقدیر کردند
فوژان نیوز:انجمن صنفی موسسات پخش فیلم طی بیانیه‌ای از توسعه زیرساخت‌های سینمایی توسط موسسه سینماشهر تقدیر کرد.

به گزارش فوژان نیوز،به نقل از روابط عمومی موسسه سینماشهر، متن این بیانیه به شرح زیر است:

«خدمات فنی پخش پیشرفته و تسهیم پول از مبدا توسط سامانه “شناسا” که توسط موسسه “سینما شهر” در دست راه اندازی است برای موسسات پخش فیلم کمکی راهبردی تلقی می شود. بنابراین انجمن صنفی پخش کنندگان سینمای ایران از روند توسعه زیر ساخت ها و به روز سازی نرم افزارهای توزیع فیلم استقبال می کند کما اینکه در برهه های مختلف این موضوع را به عنوان یک راهبرد جهانی و آزمایش شده از متولیان امر درخواست کرده است.

استفاده از تکنیک های پیشرفته در ارسال فایل فیلم ها از طریق فضای ابری علاوه بر کاستن از هزینه ها در سرعت انتقال و اطمینان بیشتر از رسیدن سلامت فیلم ها به سینما ها کمک کننده است. ضمن اینکه صدور کی دی ام از طریق سیستمی و چینش سانس ها به صورت مکانیزه نیز پیش نیاز افزایش ظرفیت های جذب مخاطب است.

انجمن پخش کنندگان فیلم های سینمایی ضمن تقدیر از این اقدام به موقع ، علاوه بر اعلام آمادگی برای همراه در راه اندازی هر چه زودتر این سیستم، اقدامات ابتدایی برای مواجهه با تغییرات را نیز در دستور کار قرار داده است و آمادگی دارد از دستاوردهای نوین سینما در بخش توزیع فیلم به عنوان ابزاری تسهیل گر استفاده کند.

هر چند باید بر این موضوع تاکید چند باره کنیم که استفاده از شیوه های نوین پخش نباید با استقلال سینما و فعالیت بخش خصوصی در تعارض باشد و به جد روی امنیت و حراست از حقوق صاحبان فیلم ها حساسیت ویژه خواهیم داشت کما اینکه در بازه انتقال از شیوه سنتی آپارات به شیوه دیجیتال در حفظ و حراست از دستاوردهای بخش خصوصی در توسعه سینما و امینت فیلم ها مراقبت و نظارت داشته ایم.»

سعید گلزار

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=22825

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.