• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

«پسر دلفینی»تا رسیدن به«شاهزاده روم»نیمه راه سختی در پیش دارد

  • کد خبر : 13276
  • 14 آبان 1401 - 12:30
«پسر دلفینی»تا رسیدن به«شاهزاده روم»نیمه راه سختی در پیش دارد
فوژان نیوز:انمیشن«پسر دلفینی»علارقم فروش بالای خود،همچنان برای رسیدن«شاهزاده روم»پر مخاطب ترین انمیشن سینمای ایران،نیمه راه بسیار دشواری را پیش رو دارد.

به گزارش فوژان نیوز،در یاداشتی کوتاه به مرور جایگاه  انمیشن سینمایی«پسر دلفینی» درگیشه و مقایسه آن با «شاهزاده روم»پر مخاطب ترین انمیشن تاریخ سینمای ایران خواهیم پرداخت.

انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی» به کارگردانی و نویسندگی محمد خیراندیش و تهیه‌کنندگی محمدامین همدانی،با فروش ۱۶۰,۹۴۲,۷۲۵,۰۰۰ ریال و ۶۳۱,۵۸۱ مخاطب جایگاه ویژه ای رادر گیشه سینمای ایران تا نیم روز ۱۴ آبان به دست آورده است.

پسر دلفینی بعد از اکران در روسیه، از ۹ شهریور ۱۴۰۱ پس از وقفه دوساله به خاطر کرونا از تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۰۲ در سینماهای سراسر کشور اکران شد.

این انیمیشن در زمان اکران در روسیه فروش خوبی به  را به خود اخنصاص داد.

داستان این فیلم در ژانر ماجراجویی و کمدی می گذرد وبا سقوط یک هواپیما در دریا قصه‌ی این انیمیشن آغاز می‌شود.

یک دلفین و مادرش، نوزاد پسری که در دریا افتاده‌است، را نجات داده و از او مراقبت می‌کنند.این پسر بزرگ شده و پس از اینکه متوجه هویتش می‌شود، برای پیداکردن مادرش از دریا خارج شده و راهی جزیره می‌شود. پس از آن ناخدا مروارید وارد داستان می‌شود. دزدان دریایی برای دزدیدن پسرک نقشه می‌کشند.

«پسر دلفینی» گرچه توانسته است با توجه به افزایش قیمت بلیط  لقب پر فروشترین انیمیشن این روزهای سینما را به یدک بکشد ولی هنوز خود را زیر سایه انمیشن موفق«شاهزاده روم» می بیند.

«شاهزاده روم»به نویسندگی و کارگردانی هادی محمدیان و تهیه‌کنندگی حامد جعفری نخستین انیمیشن استودیوی انیمیشن‌سازی هنرپویا به شمار می‌رود که در سال ۱۳۹۳ آغاز تولیدش آغاز شد وپانزده ماه بعد وارد چرخه  اکران سینمایی شد.

«شاهزاده رم»در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر برای اولین بار به نمایش درآمدو موفق به کسب لوح تقدیر ویژه این دوره از جشنواره شد.

«شاهزاده روم» داستان عاشقی و دلدادگی شاهزاده‌ پاکدامن مسیحی به نام ملیکا است که از تبار پدر از نوادگان یشوعا وصی عیسی و از تبار مادر نواده قیصر روم است. سرنوشت این بانو به گونه‌ای رقم می‌خورد که وی نهایتاً به بلاد اسلامی عزیمت می‌کند. این پرنسس مسیحی نهایتاً پس از آنکه به همسری امام یازدهم شیعیان درمی‌آید، مادر منجی بشریت می‌شود.

این انمیشن آبان ماه سال ۱۳۹۴  به اکران عمومی رسید و با استقبال بیش‌ از یک میلیون و پانصدهزار مخاطب و با فروش ۵ میلیارد تومانی در گیشه با توجه به قیمت بلیط سینما در این سال‌ها،یکی از پرفروش‌ترین آثار تاریخ سینمای ایران به حساب می آید و تا به امروز و  پرمخاطب‌ترین انیمیشن تاریخ ایران و سومین فیلم پرفروش سال ۱۳۹۴ در کارنامه اکران خود دارد.

این انمیشن موفق در اکران بین‌المللی هم ارزنده ظاهر شد ودر کشورهای لبنان، عراق، عربستان، کویت، ساحل عاج، بحرین، امارات متحده عربی، فرانسه و انگلستان نیز به اکران درآمد.

ولی با این حال و هوای سینما و پشت سر گداشتن بحران کرونا ،«پسر دلفینی» راه دشواری را به نسبت «شاهزاده روم» طی کرده است و اگر در شرایط برابری با این انمیشن به رقابت می پرداخت شاید گوی مخاطب رانیز از این فیلم می ربود  و علاوه بر لقب پرفروشترین انمیشن (با توجه به افزایش قیمت بلیط) رکورد پر مخاطب ترین انمیشن را نیز به دست می آورد! ولی با این حال این انمیشن راه سختی را برای رسیدن به این رکورد در پیش خواهد داشت و امید بازگشت مخاطب به سینما شاید بتواند این رکورد را جابحا کند!

تبسم نعمتی

لینک کوتاه : https://www.fozhannews.ir/?p=13276

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 3
  1. پسر دلفینی از نظر طراحی یک سر و گردن بالاتر است.

  2. با این اوضاع سینما مگر اینکه انمیشن ها به داد برسد!

  3. وقتی که محتوای حسابی تولید نشود و اقتصاد رونق نگیرد انمیشن بهترین گزینه برای اکران است

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.